Vad läser du just nu? Del 8

Jag håller på med Gardells nya Till minne av en villkorslös kärlek och jag tror hittills att storyn enbart bär sig tack vare hans egen inläsning. Det känns väldigt berg och dalbanigt typ.
 
Just läst klart Lång väg hem av Eva Dolan. Den sista i högen jag köpte att läsa på semestern.

Jag läser inte mycket deckare, men den här tyckte jag var helt ok.
 
Min hjärna har så sakta börjat återhämta sig efter vad jag insett jäääätttelång tid på högstress där läsa inte har funkat. Ljudböcker funkar inte alls för mig utom möjligen när jag kör bil på rak motorväg.
Hur som, jag har plöjt böcker de senaste månaderna. Jag är en nöjes/lättlästmänniska så på de där listorna var det ju klart fler träffar på lista två. :angel:
Däremot ligger ett ex av Masters and margaritas i min bokhylla efter att jag fick den på en U2-konsert där ett gäng klassiker använts som rekvisita. Kanske dags att läsa... :D

Annars avslutade jag Sarahs nyckel igår. Av Tatiana de Rosnay. Sträckläste och gick inte ur sängen förrän kl 15. :o

Bland övrigt jag hunnit igenom i sommar finns ;
Världens vackraste man av Lena Ackebo
Bländad av makten av Britt-Marie Mattson urkass
Den lilla bokhandeln runt hörnet av Jenny Colgan
Isvittring av Solveig Vidarsdotter
Tusenskönor av Kristina Ohlsson
Ryttaren (Mord i Falsterbo) av Christina Olseni och Micke Hansson
Flytten till Cornwall av Lis Fenwick
Vår egen lilla hemlighet av Ninni Schulman
Tulpanfeber av Deborah Moggach
Jag fann dig av Lisa Jewell

Jag har glömt titlar på några också. Men lättläst som ni ser. Är bara så sjukt glad över läsglädjen igen och att jag känner att jag vill prioritera att läsa. :)
 
Jag blir så himla glad över att det är så många i den här tråden som fått tillbaka läsglädje och möjligheten att läsa! :love: Sen är det himla sorgligt att så många av oss tappat förmågan av olika anledningar också, men ja, jag blir alldeles varm inombords varenda fång någon skriver här om att dom hittat tillbaka till läsningen så som @Kirre just gjorde :)

I morse lyckades jag ÄNTLIGEN avsluta Andras vänner som ljudbok. Det har bara tagit mig tre månader eller nåt, för den var så himla rörig att lyssna på i korta etapper (haft den i bilen) att jag inte riktigt velat lyssna på det. Sen var den helt okej som så men njä, verkligen ingen bra bilbok!
 
@Killaloe Det är fantastiskt! Nu blir jag nästan stressad av att inte ha ngt att läsa. För ett år sen när jag var riktigt dålig kunde jag sitta i soffan och spela candy crush i tre timmar men börja läsa en bok? Nope!

Några av de titlar jag glömde var;
Gone girl (vågade aldrig se filmen)
Som om du inte fanns av Kate Eberlen
Världen utan dig av Jill Santopolo

(Bra att få listat för min egen skull inser jag)

Står nu och ska köpa 4 för 3. Blir nog lite fortsättningar av tidigare lästa författare samt Björnstad. ☺
 
Jag fick helt spontant låna en bok av en kollega (som nog tycker att jag behöver varva ner lite :D) så just nu läser jag Gatukatten Bob. Jag har bara hört litegrann om den tidigare men tror att jag har undvikit den bl.a. för att jag har fått för mig att den är sorglig. Jag har snart kommit halvvägs och vet väl inte än så länge, men förbereder mig för säkerhets skull fortfarande för gråtfest. :D
 
Jag fick helt spontant låna en bok av en kollega (som nog tycker att jag behöver varva ner lite :D) så just nu läser jag Gatukatten Bob. Jag har bara hört litegrann om den tidigare men tror att jag har undvikit den bl.a. för att jag har fått för mig att den är sorglig. Jag har snart kommit halvvägs och vet väl inte än så länge, men förbereder mig för säkerhets skull fortfarande för gråtfest. :D
Du kan vara lugn! Det händer inget sorgligt :) du kan till och med följa dem på fb :up:
 
Ot, men jag såg filmen förra helgen, och boken var mycket hemskare än filmen! Tycker den var ok, men inte lika vass som boken :)
Jag upplevde inget obehag övh med boken (mer än hon som person då) men fått berättat att det i filmen plockats fram mer obehagsmoment. Det går ju med ffa ljud att skapa obehag i film även om det egentligen inte är så obehagligt.
Jag är superkänslig för just film. Tycker liksom Harry Potter är obehaglig. :cautious:Psykologiskt obehag är värst.
 
Jag upplevde inget obehag övh med boken (mer än hon som person då) men fått berättat att det i filmen plockats fram mer obehagsmoment. Det går ju med ffa ljud att skapa obehag i film även om det egentligen inte är så obehagligt.
Jag är superkänslig för just film. Tycker liksom Harry Potter är obehaglig. :cautious:Psykologiskt obehag är värst.
Ah, nej då gör du nog bättre i att inte se den :)
 
Färdig med Swede Hollow och är alldeles tagen. Bara omslagsbilden träffar som ett slag i magen. Larsmo lyckas göra sina personer så levande, de känns som verkliga människor.

Tänker på mina egna släktingar som for bara något tidigare. Upplevde de något liknande?
 
Inte uppdaterat på jättekänge känner jag, och har hela tiden tänk fixa en resumé ”när jag sitter vid datorn”. Då jag inte lyckats göra det heller så får det helt enkelt bli ett inlägg med senaste boken bara :idea:

”The shoemakers wife” av Adriana Trigiani. En fin roman som börjar i början på 1900-talet. Man får följa två barn i de Italienska alperna och hur deras vägar korsas. Boken följer dem upp i tonåren då de båda på olika vägar hamnar i USA, och sen vidare till vuxenlivet. Vissa delar av boken blir lite fånigt sentimentala (tänk ”en dag”), men i allmänhet var den rätt trevlig.
 
Fick ett tips genom Romancepodden som lät för crazy för att missas, så nu läser jag "Pestilence" av Laura Thalassa. En minst sagt udda kärlekshistoria mellan en av Apokalypsens fyra ryttare (Pesten då) och en vanlis. Ja vad ska man säga, jag älskar romancegenren :D:D
 
Så jag har läst klart Alltid din dotter av Caroline Säfstrand, intressant historia även om det känns som det var väldigt mycket olika trådar som skulle vävas in, det blev lite rörigt tillslut.
 
Jag håller på med Gardells nya Till minne av en villkorslös kärlek och jag tror hittills att storyn enbart bär sig tack vare hans egen inläsning. Det känns väldigt berg och dalbanigt typ.

Intressant! En väninna till mig upplevde att inläsningen "kom emellan" henne och berättelsen och övergick ganska snabbt till tryckt bok. Det är så spännande med sådant, hur olika läsupplevelser kan vara.

Jag läser fjortonde Roy Grace, Dead if you don't, av Peter James, snart klar. Hoppade även på en utmaning på instagram om Stephen Kings Det, men ligger ju hopplöst efter eftersom alla andra började för två veckor sedan. Den flyter dock på, men 2500 e-bokssidor är många... det får väl ta sin tid helt enkelt. Denna veckan har jag i alla fall lite mer lästid än förra! Har börjat på När oskulder kysser av Per Hagman också men inte kommit så värst långt ännu för jag har fastnat så stenhårt i Peter James. Men den ska bli bussbok, är det tänkt, och hittills gillar jag den.
 
Intressant! En väninna till mig upplevde att inläsningen "kom emellan" henne och berättelsen och övergick ganska snabbt till tryckt bok. Det är så spännande med sådant, hur olika läsupplevelser kan vara.
Bitvis känner jag att det är lite för mycket av hans känslor i det, ffa efter att min pappa berättat om föräldrarna som han träffat på psykologiska institutionen i Stockholm. Men jag är inte klar än ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 968
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 348
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 011
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 645
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp