Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 8

Jag läste halva 1793 av Niklas Natt och Dag men lade ner den eftersom den är totalt genomvidrig. Jag hade svårt att somna. Välskriven och spännande men rekommenderas ej till normalkänsliga.
Jag slutade också när de kom till den delen som jag önskar att jag aldrig hade läst. Varför måste det ens vara så vidrigt perverst? Jag vet inte om jag nånsin blir av med äcklet jag känner varje gång jag kommer i närheten av att snudda vid tanken på den där bordellen.
 
Jag slutade också när de kom till den delen som jag önskar att jag aldrig hade läst. Varför måste det ens vara så vidrigt perverst? Jag vet inte om jag nånsin blir av med äcklet jag känner varje gång jag kommer i närheten av att snudda vid tanken på den där bordellen.
Jag börjar fundera på om det är jag som är onormalt tålig med tanke på att det inte direkt är första gången det sägs att den boken är så vidrig/hemsk.

Jag satt och väntade hela boken på att den där fruktansvärda grejen skulle komma men den infann sig aldrig :D
 
Jag börjar fundera på om det är jag som är onormalt tålig med tanke på att det inte direkt är första gången det sägs att den boken är så vidrig/hemsk.

Jag satt och väntade hela boken på att den där fruktansvärda grejen skulle komma men den infann sig aldrig :D
Jag kände lite samma sak. Visst, äckligt ibland, men det är en påhittad historia?
 
Alltså varför är det så många dåliga böcker som har en så tilltalande titel?!
Just nu lyssnar jag på Damen som köpte en buss och bara drog, vilken jag valde mest pga titeln. Men vilken besvikelse det är! Den är dåligt inläst, snarkig handling och dåligt språk :down:
 
Jag håller på att ta mig igenom Sagan om drakens återkomst. Har kommit till del 11. Och nu är det en annan inläsare dom uttalar alla namn på ett helt annat sätt. Extremt störande och något som nog kommer göra att jag inte tar mig igenom resten av serien. Inte för att det är en jättestor förlust då serien knappast är fenomenal, men nu när jag tagit mig så här långt vill jag ju veta hur det går.

Får väl leta efter övriga böcker på loppis och läsa vidare själv.
 
Just nu lyssnar jag på Doctor Sleep på jobbet, och trots att jag inte är så lättskrämd känner jag mig rätt olustig till mods där jag sitter i svarta natten i en liten bil och hoppar högt för skuggor och vilda djur :rofl:
 
En kollega tipsade om 1986 av Jesper Ersgård som lagts ut som följetång på Storytel. Någon som läst/lyssnat?
 
Alltså varför är det så många dåliga böcker som har en så tilltalande titel?!
Just nu lyssnar jag på Damen som köpte en buss och bara drog, vilken jag valde mest pga titeln. Men vilken besvikelse det är! Den är dåligt inläst, snarkig handling och dåligt språk :down:
Efter att precis ha avslutat Hur man förälskar sig i en man som bor i en buske så håller jag med! Såna titlar kräver bättre handling!
 
Läste ut Historieläraren igår och den var bra. Har sett många recensioner där den hyllas men nja, riktigt så bra var den inte. Det kändes även som en bok jag redan läst av någon anledning (vilket jag inte har men ja, måste varit språket och att jag känner igen temat så att säga). Men helt klart en bra ovh läsvärd bok :)

Därefter påbörjade jag ÄNTLIGEN Sömnernas sömn :love: och efter typ 1/4 av boken är jag allt annat än besviken. Säfström är verkligen fenomenal :love:
 
Har hunnit läsa en hel del den senaste tiden (så roligt när man hittar böcker med bra flyt i!), hoppas trenden sitter i resten av hösten också :)

Sköldpaddor hela vägen ner av John Green
Intressant tema att skriva om tvångshandlingar och hur man kämpar med sådant. Visste inte riktigt hur jag skulle placera boken, ibland kändes den jätteseriös för att i nästa stund vara mer humoristisk/satir i mina ögon. Helt okej. Har läst alla böcker av John Green och jag vet inte riktigt vad jag tycker om dem. De är svårplacerade.

Mitt inte så perfekta liv av Sophie Kinsella.
Kul bok med lite plats för eftertanke om hur man tror att alla andra lever det perfekta livet man ser på sociala medier. Lättläst och lättsmält ändå. Bra kvällsläsning :)

Bortsprungen av Britt Collins.
Samma stuk som böckerna om katten Bob (antar jag, utan att ha läst dem..). En hemlös man träffar på en borttappad katt och tar hand om den. Deras historia hur det gick till och hur katten hittade tillbaka till sin rätta ägare, samtidigt som mannen tog tag i sitt liv igen. Jag som är kattälskare gillade historien!

På jakt med Violet Rose av Lynn Austin.
Alltså, jag har en svag punkt för den här stilen av historiska romaner.. :o Inte nån avancerad läsning men trevlig historia med lagom kärleksbekymmer utan att ta över handlingen totalt. Läste ut den här rätt fort!

Hemma kanske inte är en plats av Lin Hallberg.
Obligatoriskt med en hästbok då och då. Den här hade inte hästarna som huvudsaklig handling utan det handlade mer om huvudpersonens eget sökande efter mening, typ.. Helt okej den med!
 
Läste nyss Himlen börjar här som var en himla fin bok om att leva vidare. :love:

Och på ungefär samma tema så lyssnar jag på Det magiska hjärtat som är en fantastisk bok. Alltså det märks ju att det är en ”barnbok” såklart, men verkligen så himla välskriven och tar upp så mycket kring döden på ett otroligt fint och bra sätt

Kan även meddela att Sömnernas sömn var precis lika bra som dom andra två böckerna och jag älskade den :love:

Och så har jag även läst Down Under som är en delvis självbiografisk bok om en kille som drar till Nya Zeeland och eh ja, ”hittar sig själv” (i brist på bättre ord) samt anledningen till att han lämnar Sverige. Stundtals rätt frustrerande, men intressant och viktig bok.

Slutligen så är jag klar med Damen som köpte en buss och bara drog.
Ångrar att jag la så mycket tid på att lyssna klar för den var rätt usel alltså. Så vidriga karaktärer :down: Så, totalt slöseri med tid med andra ord.
 
Nu har jag lyssnat klart på Sofie Sarenbrant och är inne på Denise Rudbergs serie om åklagarsekreteraren Marianne Jidhoff. Inne på andra boken av åtta och den här är lättare att lyssna på än första. Beror säkert på att jag har bättre koll på huvudpersonerna nu.
 
Lyssnar just nu på serien I am number 4 av Pittacus Lore, Såg filmen först för ett tag sedan. Inne på bok 3 nu (Power of six nu The rise of the nine)

Lättlyssnat även om jag stör mig lite på uppläsaren sättet han förställer tjejernas röst blir bara så konstigt :) Lätt att hänga med i. Inga böcker som hugger tag i en men skönt att koppla av med.

Innan dess lyssnade jag faktiskt igenom Hunger Games och blev riktigt tagen utav den. Så pass att jag ville lyssna mer och satt kvar i bilen en stund innan man gick in*s* Sett filmerna men de fick mig inte alls lika fast.
 
Färdig med Sveas son och jag måste säga att den tog sig. Handlar - som underrubriken också säger - om det svenska folkhemmet. Intressant!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 012
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 385
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 190
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
105 752
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Hjälp! Mina hästar äter ombunkar!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp