Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu? Del 8

Fick ett tips genom Romancepodden som lät för crazy för att missas, så nu läser jag "Pestilence" av Laura Thalassa. En minst sagt udda kärlekshistoria mellan en av Apokalypsens fyra ryttare (Pesten då) och en vanlis. Ja vad ska man säga, jag älskar romancegenren :D:D
Jag kollade upp beskrivningen på adlibris och alltså det låter ju så dåligt och töntigt att jag tror jag -faktiskt- himlade med ögonen när jag läste den. Så återkom jättegärna med vad du tycker! Kanske är det en kanonbok vem vet :D

Har för övrigt läst ut Sharp objects, som jag gillade. Blev lite besviken på "twisten" då jag faktiskt tyckte det var så uppenbart att jag hade förväntat mig något annat.

Läste (lyssnade?) också ut Styggelsen. Den var okej. Inte jättebra men inte dålig. Den känns verkligen som en startsträcka när man har i åtanke att det är en hel serie. "huvudpersonen" kommer ju liksom inte in förrän ganska sent i boken så hela berättelsen känns liksom lite som en prolog. Vilket i sig inte är så fel. Börjat lyssna lite på nästa bok i serien men har gått lite trögt så har inte lyssnat eller läst något alls den senaste veckan tyvärr.
 
Är inne på femte boken om Ruth Galloway, av Elly Griffiths. Gillar den ju, annars hade jag inte fortsatt så här långt, stör mig dock även fortsatt på vikthetsen i dem. Något ännu värre är dock

Hur jäkla manschauvinistisk Nelson kan vara. Håller på och blir sur på henne för det ena eller andra, och respekterar inte ens vad hon döpt barnet till :banghead: Förstår att det väl (som i 50 shades) ska vara ett tecken på ”att han egentligen är kär i henne”, men blir så spytrött på honom! :wtf::mad:
 
Så, Jonas Gardells Till minne av en villkorslös kärlek avslutad igår. Och vissa delar var intressant, vissa var väldigt, väldigt rörigt. Efter att ha vuxit upp med en Alzheimersjuk mormor kunde kan känna igen mångt och mycket, samtidigt så tycker jag att mammans (i bokens fall) sjukdom förskönas lite för mycket. Man får förstå att tidslinjen som berättas inte är korrekt, men jag skulle iaf ha velat veta vad som då var korrekt? Det blev för mycket hopp och lösa trådar och egensinniga ordspråk. Det är en kärleksförklaring till hans mor ja, men det är en väldigt rörig sådan.
Sen vet jag inte varför boken börjar med att Jonas dör på 90-talet? Större delen av boken är ändå berättelser från innan dess. Men död ska han tydligen vara på slutet. Så han inte kunde vaka vid moderns sida när hon dog utan istället ta emot henne i himlen. Men jag kan verkligen inte förstå vitsen med det?
Så, en väldigt Gardellig bok helt enkelt. Inte lika lysande som Torka aldrig tårar... men tja, är man ett stort fan av honom så gillar man den nog. Jag kommer inte lägga mer tankeverksamhet på den nu iaf.
 
Så, Jonas Gardells Till minne av en villkorslös kärlek avslutad igår. Och vissa delar var intressant, vissa var väldigt, väldigt rörigt. Efter att ha vuxit upp med en Alzheimersjuk mormor kunde kan känna igen mångt och mycket, samtidigt så tycker jag att mammans (i bokens fall) sjukdom förskönas lite för mycket. Man får förstå att tidslinjen som berättas inte är korrekt, men jag skulle iaf ha velat veta vad som då var korrekt? Det blev för mycket hopp och lösa trådar och egensinniga ordspråk. Det är en kärleksförklaring till hans mor ja, men det är en väldigt rörig sådan.
Sen vet jag inte varför boken börjar med att Jonas dör på 90-talet? Större delen av boken är ändå berättelser från innan dess. Men död ska han tydligen vara på slutet. Så han inte kunde vaka vid moderns sida när hon dog utan istället ta emot henne i himlen. Men jag kan verkligen inte förstå vitsen med det?
Så, en väldigt Gardellig bok helt enkelt. Inte lika lysande som Torka aldrig tårar... men tja, är man ett stort fan av honom så gillar man den nog. Jag kommer inte lägga mer tankeverksamhet på den nu iaf.
Ska försöka hålla mig från att läsa spoilern. Tror den blir nästa bok efter att nuvarande tar slut i eftermiddag :angel:
 
Så, Jonas Gardells Till minne av en villkorslös kärlek avslutad igår. Och vissa delar var intressant, vissa var väldigt, väldigt rörigt. Efter att ha vuxit upp med en Alzheimersjuk mormor kunde kan känna igen mångt och mycket, samtidigt så tycker jag att mammans (i bokens fall) sjukdom förskönas lite för mycket. Man får förstå att tidslinjen som berättas inte är korrekt, men jag skulle iaf ha velat veta vad som då var korrekt? Det blev för mycket hopp och lösa trådar och egensinniga ordspråk. Det är en kärleksförklaring till hans mor ja, men det är en väldigt rörig sådan.
Sen vet jag inte varför boken börjar med att Jonas dör på 90-talet? Större delen av boken är ändå berättelser från innan dess. Men död ska han tydligen vara på slutet. Så han inte kunde vaka vid moderns sida när hon dog utan istället ta emot henne i himlen. Men jag kan verkligen inte förstå vitsen med det?
Så, en väldigt Gardellig bok helt enkelt. Inte lika lysande som Torka aldrig tårar... men tja, är man ett stort fan av honom så gillar man den nog. Jag kommer inte lägga mer tankeverksamhet på den nu iaf.

Ser jättemycket fram emot att läsa den! Men ja jag är ett så kallat fan och kan inte riktigt hålla mig objektiv, älskar det mesta han gör :D
 
Ser jättemycket fram emot att läsa den! Men ja jag är ett så kallat fan och kan inte riktigt hålla mig objektiv, älskar det mesta han gör :D
Jag gillar honom också men är inte hardcore fan ;) det är en fin historia men min adhd-hjärna stör sig som fan på att man inte får veta rätt kronologi :D
 
Jag har precis läst klart Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg. Mysig bok och lite att fundera på när det gäller förhastade slutsatser men det är en feelgood bok som jag tyckte om.
 
@Anna Jag håller också på det "Det" just nu. Är lite av ett King-fan för det är tredje gången jag läser den boken, nu eftersom jag läst ut Dark Tower serien och vill njuta av alla kopplingar och referenser som tidigare gått över mitt huvud :o
 
Börjat på Min europeiska familj/Karin Bojs. Väldigt intressant även om min hjärna har lite svårt att hålla reda på alla kulturer.
Jag gillade den men efterföljaren, Svenskarna och deras fäder var betydligt enklare att hänga med på. Så jag skulle nog rekommendera att börja med den och sen ta den första boken. 😁
 
Just nu läser jag Harry Potter and the cursed child. Och funderar på hur jag ska passa in den i bokbingon. :D
 
Har läst Saker ingen ser och tredje boken om Ivy Pocket de senaste dagarna.

Saker ingen ser var verkligen jättefin! Alltså jag gillar verkligen Ahlunds sätt att skriva och att hennes böcker inte är heteronormativa när det kommer till relationer. Det gör också att personerna i böckerna känns mänskliga och handlingen hade kunnat utspela sig i verkligheten.

Tredje boken om Ivy Poclet var lika bra som dom tidigare och det känns rimligt med ett avslut, eftersom det ska vara en trilogi, men det känns också lite sorgligt eftersom Ivy verkligen är en fenomenal karaktär på så många sätt! :)
 
Jag läste halva 1793 av Niklas Natt och Dag men lade ner den eftersom den är totalt genomvidrig. Jag hade svårt att somna. Välskriven och spännande men rekommenderas ej till normalkänsliga.
 
Jag har lyssnat klart på Bokhandeln på Riverside drive och är inte alls särskilt imponerad :o Extremt förutsägbart verkligen och rätt hemska karaktärer :down:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
2 012
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 383
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 190
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
105 743
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp