Vad läser du just nu? Del 8

Jag läser just nu Vinnarna av Fredrik Backman, vilket var min mest uppskattade julklapp i år. Jag gick hela julaftonskvällen och bara väntade på att få sätta mig och läsa. Jag suger verkligen i mig vartenda ord och njuter av varje bladvändning, för jag vet ju att det här är det sista som skrivs om Björnstad. Tur att den är hela 711 sidor lång med liten text! :D

Herregud vilken skicklig författare han är, herregud vad jag uppskattar hans sätt att skriva på! Jag tycker att han kommer till sin rätt mycket mer i de här lite mer "seriösa" böckerna än i t.ex Folk med ångest eller Min mormor hälsar och säger förlåt. De har absolut sin charm på sitt sätt de böckerna, men de blir lite för flamsiga för min smak och fångar mig inte alls på samma sätt.

20211226_152118.jpg
 
Jag läser just nu Vinnarna av Fredrik Backman, vilket var min mest uppskattade julklapp i år. Jag gick hela julaftonskvällen och bara väntade på att få sätta mig och läsa. Jag suger verkligen i mig vartenda ord och njuter av varje bladvändning, för jag vet ju att det här är det sista som skrivs om Björnstad. Tur att den är hela 711 sidor lång med liten text! :D

Herregud vilken skicklig författare han är, herregud vad jag uppskattar hans sätt att skriva på! Jag tycker att han kommer till sin rätt mycket mer i de här lite mer "seriösa" böckerna än i t.ex Folk med ångest eller Min mormor hälsar och säger förlåt. De har absolut sin charm på sitt sätt de böckerna, men de blir lite för flamsiga för min smak och fångar mig inte alls på samma sätt.

Visa bifogad fil 82749
Helt OT men vilka otroligt fina muggar! Var är de ifrån? :)
 
Jag läser just nu Vinnarna av Fredrik Backman, vilket var min mest uppskattade julklapp i år. Jag gick hela julaftonskvällen och bara väntade på att få sätta mig och läsa. Jag suger verkligen i mig vartenda ord och njuter av varje bladvändning, för jag vet ju att det här är det sista som skrivs om Björnstad. Tur att den är hela 711 sidor lång med liten text! :D

Herregud vilken skicklig författare han är, herregud vad jag uppskattar hans sätt att skriva på! Jag tycker att han kommer till sin rätt mycket mer i de här lite mer "seriösa" böckerna än i t.ex Folk med ångest eller Min mormor hälsar och säger förlåt. De har absolut sin charm på sitt sätt de böckerna, men de blir lite för flamsiga för min smak och fångar mig inte alls på samma sätt.

Visa bifogad fil 82749
Jag har ju sett och läst första delen Björnstad så jag är lite intresserad av hur det går för alla. Jag kanske googlar upp ploten. På den nivån är jag 😁
 
Jag har haft så dåligt med läsro senaste tiden att det inte blivit nåt med nåt. Lånade böcker har skeppats tillbaka olästa, mina egna högar som jag egentligen är sugen på bara växer… Jag förstår att det hänger ihop med att jag varit sjuk tidigare i år och inte återhämtat mig, men det är frustrerande.

Den här veckan hålls det svenska läsmaratonet Nyårssprinten på instagram. För att faktiskt ta mig tiden att sitta ner och läsa, samt för att få lite inspiration, deltar jag trots jobb och lite annat. Kanske är det någon annan här som också är sugen?

Just nu läser jag Halva Malmö består av killar som dumpat mig av Amanda Romare. Min TBR för veckan kan ses på bilden nedan.

E9DF403B-8800-43CE-A260-FFE19C26D5BF.jpeg
 
Läser just nu "Familjen" av Johanna Bäckström Lerneby.
Det är en dokumentär bok som handlar om en stor familj i främst Göteborg och deras inblandning i gängkriminaliteten där.
Mycket intressant och lättläst!
Jag får nya insikter hela tiden när jag läser.
 
Jag insåg just att jag intar Fredrik Backman via tre olika kanaler just nu :o Jag läser Vinnarna (bara 100 sidor kvar :cry:), lyssnar på Min mormor hälsar och säger förlåt (bara 45 minuter kvar :cry:) och tittar på Folk med ångest :laugh: Nog för att jag uppskattar honom som författare, men riktigt såhär nördigt intensivt var det inte meningen att det skulle bli!
 
Jag insåg just att jag intar Fredrik Backman via tre olika kanaler just nu :o Jag läser Vinnarna (bara 100 sidor kvar :cry:), lyssnar på Min mormor hälsar och säger förlåt (bara 45 minuter kvar :cry:) och tittar på Folk med ångest :laugh:Nog för att jag uppskattar honom som författare, men riktigt såhär nördigt intensivt var det inte meningen att det skulle bli!
Vinnarna alltså. Älskar att Bobbo får ta plats! :love:
 
Vinnarna alltså. Älskar att Bobbo får ta plats! :love:
Ja, den är precis så bra som jag hade hoppats! Fattar egentligen inte att han kan hålla en fängslad i över 700 sidor med en så pass "simpel" story, men något är det ju bevisligen! Älskar alla underbara metaforer och de lite djupare styckena, som där han resonerar om vad som egentligen utgör ett äktenskap samt hur mycket ordet "hem" egentligen kan betyda på olika sätt.
 
Ja, den är precis så bra som jag hade hoppats! Fattar egentligen inte att han kan hålla en fängslad i över 700 sidor med en så pass "simpel" story, men något är det ju bevisligen! Älskar alla underbara metaforer och de lite djupare styckena, som där han resonerar om vad som egentligen utgör ett äktenskap samt hur mycket ordet "hem" egentligen kan betyda på olika sätt.
Och hur alla får plats att växa, på sitt sätt i sin takt.
 
Kan bara hålla med om Fredrik Backman-diskussionen! Lyssnade på alla tre i radon höstas, för att jag ville minnas allt före jag gick på sista. De var till och med bättre än jag mindes dem 🤩

Men Folk med ångest, har missat att den finnas att se? Var finns den att hitta? :)
 
Kan bara hålla med om Fredrik Backman-diskussionen! Lyssnade på alla tre i radon höstas, för att jag ville minnas allt före jag gick på sista. De var till och med bättre än jag mindes dem 🤩

Men Folk med ångest, har missat att den finnas att se? Var finns den att hitta? :)
Netflix! Släpptes igår :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 957
Senast: Rosett
·
Katthälsa Någon mer kunskap om/erfarenhet av idiopatisk cystit? Ping har haft problem i omgångar sedan i vintras, vi har regelbunden kontakt med...
Svar
9
· Visningar
2 339
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 960
Senast: Stereo
·
  • Låst
Äldre Vi fortsätter väl diskutera vad vi läser just nu?! Jag tar mig friheten att ställa typ samma fråga i den här tråden som i förra...
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
104 343
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp