Bukefalos 28 år!

Vad läser du just nu?

Lyssnar på Talia Hibberts; Take a hint, Dani Brown
Har tidigare lyssnat på Act your age, Eve Brown
Roliga och jag gillar hur mänskliga karaktärerna är och hur hon beskriver livet och sex. Handlar om systrarna Brown som alla har sina egenheter och svårigheter. Det finns en till bok om den tredje systern.

Lyssnar på dem ur ordning och de finns på Nextory.
 
Hittade förresten en ”dramatized adaptation” av första boken nu, vilket tilltalar mig.. men den är några timmar kortare än den versionen jag lyssnar på nu. Står inget i beskrivningen att den skulle vara avkortad, men det måste den väl vara i så fall?
Det måste den vara, speciellt om det gäller timmar!
 
Har börjat på första i ACOTAR, såg att jag lyssnar en bit på den på storytel innan så gick in på goodreads och såg att jag börjar på den 2019 men gett upp och tyckte den var kass 😅 Nu har jag kommit längre än sist, och är ändå lite nyfiken på vad som ska hända, så tror jag kommer igenom den denna gången🙈

Jag tyckte inte den höjdes förrän i slutet, då blev det äntligen lite action. Har dock något svårt för det lite juvenila språkbruket.
 
Jag har precis börjat lyssna på "To Sleep in a sea of stars" av Christopher Paolini. Jag har inte kommit så långt men än så länge gillar jag den! Bra uppläsare! Ska bli spännande att lyssna vidare på den!
 
Jag har visst glömt uppdatera, jag läser just nu The Serpent and the Wings of Night, av Carissa Broadbent. Den är bra, men inte så bra som betyget visar på goodreads, 4,35. Läst 92% nu och början var lite tung. Får se om bok 2 är lättare att komma in i.
 
Har ungefär 40min kvar på Framgångsboken av Alexander Pärleros. Ger den 1 av 5, tror inget magiskt kommer hända i vad som är kvar. Massa floskler och jag tror han för fjärde gången nu nämner sitt frieri. Mycket upprepas både en och två gånger.
 
Just nu alternerar jag mellan "Belladonna" av Adalyn Grace samt "Icebreaker" av Hannah Grace.
Ren tillfällighet att båda heter Grace. Insåg det nu när jag skrev.:rofl:

Är inte direkt inmonterad av Icebreaker än. Mycket namn att hålla koll på och känns allmänt rörig utan att det direkt händer något? Vet inte om det är skrivsättet jag har svårt för, men något är det som gör den svår att läsa för mig. Nu läser jag inte varje dag men känns som att jag skulle behöva börja om varje gång för att hänga med något sånär i storyn igen. Brukar inte vara ett problem annars...
 
Jag har visst glömt uppdatera, jag läser just nu The Serpent and the Wings of Night, av Carissa Broadbent. Den är bra, men inte så bra som betyget visar på goodreads, 4,35. Läst 92% nu och början var lite tung. Får se om bok 2 är lättare att komma in i.
Klar med den.

Klurar på vad jag ska läsa härnäst. Har ju massor böcker som redan är på plattan som jag kanske boooorde ta tag i. Men det är ju så mycket roligare att kolla på "nytt". Vi får se hur det blir.
 
Jag vill att bok 3 ska släppas innan jag hoppar på den. Är så trött på oavslutade serier :rofl:
Men den kanske är värd att börja med ändå, vad säger du?

Jag som läst både Fourth Wing och Iron Flames säger JA!! De är riktigt bra! Men ja, det är frustrerande att behöva vänta. Men det känns som att författaren är rätt snabb. Jag älskar drakarna i de här böckerna! De är precis så som jag vill att drakar ska vara :love:
 
Jag som läst både Fourth Wing och Iron Flames säger JA!! De är riktigt bra! Men ja, det är frustrerande att behöva vänta. Men det känns som att författaren är rätt snabb. Jag älskar drakarna i de här böckerna! De är precis så som jag vill att drakar ska vara :love:
Jag väntar ju på så många redan, acotar, ash and blood osv.... Känns jobbigt att behöva lägga till fler på listan. Och - hur ska man hålla ordning på alla man väntar på?
 
Jag väntar ju på så många redan, acotar, ash and blood osv.... Känns jobbigt att behöva lägga till fler på listan. Och - hur ska man hålla ordning på alla man väntar på?
Jag läser om vid nysläpp :) det ska väl bli totalt fem böcker i FW så då blir det lång väntan 🤷‍♀️
 
Jag väntar ju på så många redan, acotar, ash and blood osv.... Känns jobbigt att behöva lägga till fler på listan. Och - hur ska man hålla ordning på alla man väntar på?

Jag väntar fortfarande på Winds of Winter... :meh::sorry: Där börjar jag ge upp tyvärr... Men gissningsvis blir det en nästan en huvudsidesnyhet världen över om den någon gång blir klar så jag lär inte missa det :rofl:
 
Jag läser om vid nysläpp :) det ska väl bli totalt fem böcker i FW så då blir det lång väntan 🤷‍♀️

Det sägs att trean ska komma till jul. Då behöver jag inte läsa om.

Om Winds of Winter (nästa bok i Game of Thrones-serien) någonsin släpps måste jag DEFINITIVT läsa om alla böckerna innan för det var så längesen jag läste dem och de är så komplexa!
 
Läser nu In the Presence of the Enemy av Elizabeth George. Läste den för många år sedan men har nu börjat om på serien och kommer faktiskt ihåg en del i denna. Gillar språket men blir lite långrandigt ibland så jag tar en bok då och då.
 

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
519
· Visningar
13 590
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: Snurrfian
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
451
Senast: hamilton1
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp