Bukefalos 28 år!

Vad missbrukar ni i värmen?

Glass! Jag har spenderat vad som troligen skulle motsvara budgeten för en mindre kommun på Lejonet & Björnen sedan maj. Jag har inga planer på att sluta. Men tips på bra glasställen mottages med tacksamhet. Glassens kvalitet är avgörande men pluspoäng ges för sittplats i skugga med bra utsikt.

Vilken ände av landet? Jag och mina avkommor är något av glass-experter.
 
Göteborg. Med omnejd! För en bra glass är det värt att köra några extra mil.
Bräutigams i Fjärås, vid motorvägsavfarten, samt World of Riccardo utanför Halmstad - om du åker söderöver! Så himla god glass på båda ställena!

Skårs Gård har också hemgjord glass som är god, men inte värd att köra omvägar för utan mer om en ändå är i krokarna (så som en ju ofta är).
Samma med Viskadalens glass - inte värt en omväg men värt ett besök om en är där :D
 
Jag som inte är så mycket för glass har blivit helt galen i Lidls Gelatelli almond glass med bourbon-vanilj, den är så galet god så jag har gått upp i vikt under några månader nu.
Sen äter jag mellan 1 och 2 liter jordgubbar per dag.
Körsbär när de är billiga slinker lätt ner en ask under dagen också.
Jag är nog lite dålig på att dricka nåt under dagen, men blir lite sugen på att testa fläder när ni gastar så om det. :D

Bara älskar sommaren med alla frukter och goda nyttigheter som är svåra att hitta på vintern.:love:
 
Iskaffe i alla dess former :love:
Ica's lightdryck iste
Pepsi max
Frukt och bär
Sallad i största allmänhet, till grillat eller fristående

Sen är det ju det där med att typ den mesta alkoholen smakar bättre i sommarvärme, rosé, cava/eller bubbel i det stora hela, öl och gin&tonic i olika former slinker ner i betydligt större utsträckning nu i värmen. Synd att man inte kan drick alkohol varje dag :p
 
Idag ville jag missbruka vattenmelon men på Ica som hade rea fanns det exakt noll stycken och på Konsum fanns det inte ens en skylt med pris :( Blev en låda nektariner istället men de är ju aldrig mogna när man köper så missbruket har idag legat på ytterst låg nivå.
Exakt! Varför är de aldrig mogna?
 
Glass! Jag har spenderat vad som troligen skulle motsvara budgeten för en mindre kommun på Lejonet & Björnen sedan maj. Jag har inga planer på att sluta. Men tips på bra glasställen mottages med tacksamhet. Glassens kvalitet är avgörande men pluspoäng ges för sittplats i skugga med bra utsikt.
Skuggan är bra på kaféet Teleion vid torget i Platanos, Leros, och glassen är fantastisk, särskilt den med baklava-smak. Himmelsk.

Var det ett bra tips? :)
 
Vätskeersättningstabletter som jag löser upp flera av i ett stort glas kallt vatten.

Rosévin är ju förstås också gott men det har jag faktiskt druckit regelbundet sedan i vintras någon gång.

Alkoholfri cider på 33cl glasflaska, inte den jättesöta varianten utan försöker leta fram de som är lite torrare.
Prövat cidern i mitt startinlägg? Den är torr. Dock 63 cl.
 
Exakt! Varför är de aldrig mogna?
Antagligen för att de möglar så lätt. Persikor och nektariner måste vara den minst lämpliga affärsfrukten som säljs i det här landet med tanke på att de är så känsliga. Möglet är orskaen till att jag köper nektariner och inte persikor. Det är svårare att eftermogna persikor utan mögelangrepp.
En sak jag undrarar över är alla som köper en korg med nektariner och äter dem direkt. Det är ju inte ens halvgott.
 
Antagligen för att de möglar så lätt. Persikor och nektariner måste vara den minst lämpliga affärsfrukten som säljs i det här landet med tanke på att de är så känsliga. Möglet är orskaen till att jag köper nektariner och inte persikor. Det är svårare att eftermogna persikor utan mögelangrepp.
En sak jag undrarar över är alla som köper en korg med nektariner och äter dem direkt. Det är ju inte ens halvgott.
Ja, det är nog därför.

Jag tycker persikor är mycket godare och igår hittade jag en korg där ingen var möglig. Innan den har jag petat i mig ett antal korgar stenhårda nektariner. De mognar ju inte särskilt om man låter dem ligga framme heller. :meh:
 
Ja, det är nog därför.

Jag tycker persikor är mycket godare och igår hittade jag en korg där ingen var möglig. Innan den har jag petat i mig ett antal korgar stenhårda nektariner. De mognar ju inte särskilt om man låter dem ligga framme heller. :meh:
För mig går det på ett ut.
Jag eftermognar nektariner på mitt köksbord. Jag lägger dem med ngon cm mellanrum med 'skaftet' neråt. De brukar mogna fint och bli riktigt goda på ett par dagar. Att låta dem ligga kvar i korgen funkar inte alls lika bra :confused: (Samma metod med persikor slutar med mögel :( )
 
Angående glass så har vår lilla stad egen glasstillverkning :love: eftersom jag försöker gå ner i vikt så försöker jag aktivt glömma deras öppettider (bara öppet på helgerna) Jag ÄLSKAR glass :love: speciellt mjukglass men sätter lätt i mig en halvliter och det funkar dåligt med viktnedgång tydligen :confused:
 
Ja, det är nog därför.

Jag tycker persikor är mycket godare och igår hittade jag en korg där ingen var möglig. Innan den har jag petat i mig ett antal korgar stenhårda nektariner. De mognar ju inte särskilt om man låter dem ligga framme heller. :meh:

Jag har köpt flera korgar nektariner de senaste veckorna och alla har blivit perfekt mogna efter 1-3 dagar framme. Persikor köper jag däremot inte pga ovan nämna anledningar.
 
Herregud, hur kunde jag glömma glass... italiensk glass... tur att jag har semester så jag slipper stå emot suget att traska bort till Gelato House i parkområdet bredvid universitetet, där de har hemgjord italiensk sorbet och glass, samt olika smaker varje dag...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst hade varit orolig i hagen och rusat runt en del innan det upptäcktes. Brukar vara lugn ensam i vanliga fall.. Nu har han varit...
Svar
3
· Visningar
1 522
Senast: Vintersol
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
4 872
Hästvård Min donna hade på sig ett för varmt täcke ett par dagar (pga galna väderomslag och jag var bortrest) och när vi tog av täcket åkte manen...
Svar
5
· Visningar
1 547
Senast: clubman
·
Hundhälsa Min hund mår verkligen inte bra av värme. Inga promenader, ens, under varmaste tiden på dygnet, får ta igen det hela sent på kvällen och...
Svar
10
· Visningar
5 933
Senast: Berin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp