Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte vad jag ska säga.

Jag vet att jag är välkommen och drog ett lite Plumpt och som jag ser det ett oskyldigt skämt. Synd att du inte såg det och skapade obehag för dig.

Det du skriver om att städa mitt huvud så har man ett jobb att bita i. Du har rätt att den är betvingad. Men den resan är inget jag vill dra för bukes ridå. Inte den jag har gjort eller den jag har kvar att göra.

Livet är komplicerat nog för att justera den efter andras viljor hela dagarna. Och jag har slutat med det.

Jag har fått höras om andras resor i livet här på buke och det har varit ett privelgium att få ta del av dessa. Man lär sig mycket av andra och deras erfarenheter som man själv inte blir exponerad av. Det upp kommer en viss exponerisresposaviklse på ens egna brister och det är bra att bli varse av dom men det är otroligt svårt att ändra kastellet av en personlighetsuppbygnad.
Nä. Du behöver inte göra något på buke. :) Du behöver inte ens svara.Om någon tanke är planterad räcker det gott och väl för mig.
Behöver få det ur mig, för det skavde så.

Fick migrän igår kväll och med den kom en massa mörka tankar. Försöker reda ut mig själv men är uppenbarligen inte så bra på det.

Fick migrän igår kväll och med den kom en massa mörka tankar. Försöker reda ut mig själv men är uppenbarligen inte så bra på det.
Försök skita i de tankarna, är mitt råd. Jag märker vid mina migränattacker att något kemiskt sker i hjärnan, en dipp som gör att jag blir halvt självmordsbenägen. Tankarna blir nattsvarta. Försök inte reda ut dig själv vid ett sådant tillfälle.

Nej det är ju hans syrra men hon jobbar för fullt och han skulle aldrig gå med på det heller. "Jag klarar mig själv" men jag kommer inte att kunna koppla av. Jag har tänkt att jag skulle vilja åka till dig men som sagt, det där med att lita på att alla mår bra hemma. :( Dottern skulle ta ansvaret på nolltid men jag skulle aldrig förlåta mig själv om något hände.
Alltså, jag fattar att han vill klara sig själv, men just nu ser det ut som att hans "kan själv" håller på att bränna ut hela hans familj. Han kanske lär bita ihop och bo med systern ett tag så du och barnen kan få åka bort och få lite andrum. Inget blir ju bättre av att ni också blir sjuka. :( :heart

Alltså, jag fattar att han vill klara sig själv, men just nu ser det ut som att hans "kan själv" håller på att bränna ut hela hans familj. Han kanske lär bita ihop och bo med systern ett tag så du och barnen kan få åka bort och få lite andrum. Inget blir ju bättre av att ni också blir sjuka. :( :heart
Problemet är väl att tar jag med barnen bort så får jag fortfarande inte vila upp mig, då slår deras oro ut och jag får rodda i det. Nu pytsas den ut lite då och då här hemma... på gott och ont. Dottern får lite andrum på sätt och vis i helgen, hon åker till Göteborg och min syster, mamma är där också och ska vara barnvakt åt syrran på lördagkväll, så det kommer kanske att bli intensivt för dottern men på ett annat sätt. :heart

Nä. Du behöver inte göra något på buke. :) Du behöver inte ens svara.Om någon tanke är planterad räcker det gott och väl för mig.
Behöver få det ur mig, för det skavde så.
Det där som du sa hade du kunnat säga med betydligt större respekt för @Tranan s integritet. Att något skaver hos en själv är sällan en bra ursäkt för att häva ur sig.

Och @Magiana fick sig också en snyting trots att du uppenbart missförstod henne. När hon förklarade det gillade du inte ens inlägget, du svarade bara Tranan.

Det är möjligt att ni blev såna jättepolare på träffen att det är okej att gå hårt fram, men för den som inte vet det framstod det som ett påhopp på någon med en liten knut att lösa när det gäller sociala grejer.

ah, ja då hänger jag med @Snubbelfot :) de känner jag till och han dyker nog upö rätt ofta vad jag vet men har knappt sällskap till kvällens show så hade nog inte varit aktuellt för mig ändå. Ska du till Liseberg?

Det där som du sa hade du kunnat säga med betydligt större respekt för @Tranan s integritet. Att något skaver hos en själv är sällan en bra ursäkt för att häva ur sig.

Och @Magiana fick sig också en snyting trots att du uppenbart missförstod henne. När hon förklarade det gillade du inte ens inlägget, du svarade bara Tranan.

Det är möjligt att ni blev såna jättepolare på träffen att det är okej att gå hårt fram, men för den som inte vet det framstod det som ett påhopp på någon med en liten knut att lösa när det gäller sociala grejer.
Bukes egen ordningsman?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 60 61 62
Svar
1 220
· Visningar
44 763
Senast: Sel
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 250
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur