Bukefalos 28 år!

Vad sjutton håller vi på med, del XLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött som fasiken nu.
Väntar på samtal från älsklingen sen ska jag sova.
Imorgon in till lindesberg en sväng.
Sen hoppas jag att kortet hinner komma annars skulle vi lösa det ändå i helgen
Lindesberg där har jag varit en enda gång och då på travet med överladdad nordishingst och en jättebakis husse på midsommardagen. När jag och hingsten väntade på att hans husse skulle komma tillbaks från kusken så ställde vi oss och tittade på loppet, hingsten på två ben med ena framhoven i min hand som stöd, det var då folk flydde åt alla håll. :rofl: Dom kunde ju inte veta vad vi hade haft för oss hemmavid. :D
Den hingsten som fö. hette Trollman efter Slogum Tron hade jag mycket kul med, bla. barbackaritter som gick i 180 minst och andra galna upptåg och när vi var ute på promenad skulle han hålla handen i munnen. :love: Kom det in nån annan än husse i stallet och jag höll på med honom så fick jag be denne gå ut annars skulle han hugga dom som kom i närheten, aldrig annars.
 
Försöker lösa de sista dagarna av hus/hundpassning då jag skulle behöva åka hem tidigare (jag måste oavsett hem och jobba).
Jag har liksom passning till Ammo när jag jobbar men inte till kompisens hund, och jag kan inte ta med henne hem.
Just nu är jag så frustrerad att jag vill börja gråta för jag vet inte hur jag ska lösa det här alls innan torsdag.
 
Lindesberg där har jag varit en enda gång och då på travet med överladdad nordishingst och en jättebakis husse på midsommardagen. När jag och hingsten väntade på att hans husse skulle komma tillbaks från kusken så ställde vi oss och tittade på loppet, hingsten på två ben med ena framhoven i min hand som stöd, det var då folk flydde åt alla håll. :rofl: Dom kunde ju inte veta vad vi hade haft för oss hemmavid. :D
Den hingsten som fö. hette Trollman efter Slogum Tron hade jag mycket kul med, bla. barbackaritter som gick i 180 minst och andra galna upptåg och när vi var ute på promenad skulle han hålla handen i munnen. :love: Kom det in nån annan än husse i stallet och jag höll på med honom så fick jag be denne gå ut annars skulle han hugga dom som kom i närheten, aldrig annars.
Haha ja ändå är travet mer tolerant än ridsporten.
 
Lindesberg där har jag varit en enda gång och då på travet med överladdad nordishingst och en jättebakis husse på midsommardagen. När jag och hingsten väntade på att hans husse skulle komma tillbaks från kusken så ställde vi oss och tittade på loppet, hingsten på två ben med ena framhoven i min hand som stöd, det var då folk flydde åt alla håll. :rofl: Dom kunde ju inte veta vad vi hade haft för oss hemmavid. :D
Den hingsten som fö. hette Trollman efter Slogum Tron hade jag mycket kul med, bla. barbackaritter som gick i 180 minst och andra galna upptåg och när vi var ute på promenad skulle han hålla handen i munnen. :love: Kom det in nån annan än husse i stallet och jag höll på med honom så fick jag be denne gå ut annars skulle han hugga dom som kom i närheten, aldrig annars.
:D
Min förra häst hade Slogum Tron som morfar :) Storm Tor efter Svall Ivar, undan Storm Tora
 
Har just tryckt i mig en riktigt delikat middag!

15306571_136966903457345_3934655978368139264_n.jpg
Din tur ikväll :d:bump:
 
Hemma efter jobbkväll. Det var inte så mycket trafik på vägen så jag kunde lugnt puttra på i vad som kändes som en lagom hastighet i halkan och med alla djuren (såg tre älgar stå och äta på en åker precis intill vägen :nailbiting:).
Nu är det sovdags. Morgondagens plan är långpromenad med hunden och sen få in disken i diskmaskinen.
 
Jag har tydligen jobbat lite för mycket i december så jag blev ledig imorgon :D
Därmed ska jag strax somna i soffan :love:
Imorgon är planerna att tjata in dottern till tandläkaren, rida båda ponnyerna, dammsuga, lämna in datorn på service, sätta upp en ny ljusslinga samt kolla på luciafirande på dagis. Möjligen också sätta upp Mathildes nya läslampa.
Efter allt detta ska vi ligga i soffan och kolla på Sunes jul, Selmas saga och Historieätarna :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag och grannen funderar på vad sjutton den används till. Den låter hemskt högt när man snurrar den, så frågan är om den är till för att...
Svar
4
· Visningar
351
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Vi gifter oss i vår. En liten borgerlig vigsel och en blygsam men påkostad middag för 6 personer med hotellövernattning för alla som...
2
Svar
24
· Visningar
1 441
IT & mobiler Sist jag köpte lampa till jacka så köpte jag på stadium dessa var jätte bra. Köpte fyra nya i år. Har en oanvänd kvar. Den jag bytte...
Svar
2
· Visningar
320
Hemmet Det var en vattenläcka i taket för flera år sen i vårt hus (långt innan vi köpte det). Själva läckan är åtgärdad sen länge men tapeten...
2
Svar
30
· Visningar
1 285
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp