Vad ska jag göra när jag blir "stor"?

Så himla härlig läsning! Jag är lite nyfiken på vad det är som hänt som har gett den här vändningen för dig?

Jag tänker också att jobba på BRIS till en början hade varit något för dig! Ta kontakt med din närmaste lokala BRIS. De står för utbildningen som krävs. Där svarar man både i telefon och via mail.

Jag vet inte om jag vågar svara på din fråga egentligen då det handlar om alternativ behandling.

Jag ska absolut kontakta BRIS :)
 
Utbilda dig till studie- och yrkesvägledare kanske? Ett brett arbetsområde (kriminalvård, arbetsförmedling, skola osv). Du hade säkert kunna peppa och inspirera folk till att bli det de drömt om! Inom skola finns dessutom ofta mindre tjänster lediga, kanske är mer lagom :) Utbildningen har jag uppfattat som ganska "slapp".

Hm, ja kanske det.
 
@TinyWiny jag hade gärna sett dig som kurator i skolan mina barn hamnar på framöver.

Jag hade flera outbildade lärare anställda i grundskolan. Dock höll de på med praktiska ämnen, framför allt idrott men möjligt att det fanns även i slöjd, hemkunskap och sånt. De fick alltid vara redo att flytta på sig för utbildade dock. Kanske inte är värt?
 
Friends finns ju nåt som heter. De jobbar mot mobbning. Verkade inte finnas nåt ledigt där nu och vet inte vad de kräver men kanske värt att kolla och sätta upp sig på någon slags resurslista?
 
@TinyWiny jag hade gärna sett dig som kurator i skolan mina barn hamnar på framöver.

Jag hade flera outbildade lärare anställda i grundskolan. Dock höll de på med praktiska ämnen, framför allt idrott men möjligt att det fanns även i slöjd, hemkunskap och sånt. De fick alltid vara redo att flytta på sig för utbildade dock. Kanske inte är värt?

Tack :) Det kanske är något sådant jag borde satsa på?! Hm, svårt det här med att våga satsa på utbildning. Jag vill börja nu och jag tror inte att jag hade klarat utbildning på heltid än. Det känns som att det hade varit att ta ut mig lite väl mycket på en gång. Jag har ju trots allt en bit kvar. Kanske ska kolla på distansutbildningar? Deltid? Om det ens finns?

Att jobba som lärare i skolan känner jag mig lätt tveksam till. Visst tycker jag det är kul att undervisa men jag brinner inte för något särskilt skolämne och jag vet att jag behöver brinna för det jag lär ut.

Jag har kollat Friends, BRIS och Tjejzonen. Friends och BRIS tar inte emot nya men det kan ju komma att ändras. Tjejzonen tar emot nya men då är utbildningen 4 dagar i Stockholm och frågan är om jag klarar det. Jag tänkte att jag skulle maila dem och fråga lite mer.
 
Tack :) Det kanske är något sådant jag borde satsa på?! Hm, svårt det här med att våga satsa på utbildning. Jag vill börja nu och jag tror inte att jag hade klarat utbildning på heltid än. Det känns som att det hade varit att ta ut mig lite väl mycket på en gång. Jag har ju trots allt en bit kvar. Kanske ska kolla på distansutbildningar? Deltid? Om det ens finns?

Att jobba som lärare i skolan känner jag mig lätt tveksam till. Visst tycker jag det är kul att undervisa men jag brinner inte för något särskilt skolämne och jag vet att jag behöver brinna för det jag lär ut.

Jag har kollat Friends, BRIS och Tjejzonen. Friends och BRIS tar inte emot nya men det kan ju komma att ändras. Tjejzonen tar emot nya men då är utbildningen 4 dagar i Stockholm och frågan är om jag klarar det. Jag tänkte att jag skulle maila dem och fråga lite mer.


Har du någon utbildning i botten? Annars tänker jag på barn och ungdomar, fritidsledare, extraresurs mm. Det kanske passar bättre än kontorsjobb?
 
Tack :) Det kanske är något sådant jag borde satsa på?! Hm, svårt det här med att våga satsa på utbildning. Jag vill börja nu och jag tror inte att jag hade klarat utbildning på heltid än. Det känns som att det hade varit att ta ut mig lite väl mycket på en gång. Jag har ju trots allt en bit kvar. Kanske ska kolla på distansutbildningar? Deltid? Om det ens finns?

Att jobba som lärare i skolan känner jag mig lätt tveksam till. Visst tycker jag det är kul att undervisa men jag brinner inte för något särskilt skolämne och jag vet att jag behöver brinna för det jag lär ut.

Jag har kollat Friends, BRIS och Tjejzonen. Friends och BRIS tar inte emot nya men det kan ju komma att ändras. Tjejzonen tar emot nya men då är utbildningen 4 dagar i Stockholm och frågan är om jag klarar det. Jag tänkte att jag skulle maila dem och fråga lite mer.
Åh, då hade jag ju haft möjlighet att träffa dig :D men klarar du det inte nu kanske du ska avvakta lite med det och känna dig för på något tillfälligt timjobb?
 
Har du någon utbildning i botten? Annars tänker jag på barn och ungdomar, fritidsledare, extraresurs mm. Det kanske passar bättre än kontorsjobb?

Jo det har jag men inga som är relevanta. Jag har ju varit helt borta från arbetsmarknaden i över 14 år och utbildningarna är ännu äldre. Kontorsjobb är inget alternativ alls. Något med barn och ungdomar känns som ett vettigt alternativ.
 
Åh, då hade jag ju haft möjlighet att träffa dig :D men klarar du det inte nu kanske du ska avvakta lite med det och känna dig för på något tillfälligt timjobb?

Ja det skulle vara för den sakens skull :D Jo, det känns som det vettigaste alternativet just nu. Annars hade Tjejzonen ett vettigt upplägg med 4 timmar/månad. Det kändes som en okej tid att börja med.
 
Ja det skulle vara för den sakens skull :D Jo, det känns som det vettigaste alternativet just nu. Annars hade Tjejzonen ett vettigt upplägg med 4 timmar/månad. Det kändes som en okej tid att börja med.
Har du möjlighet till praktik där för att känna in dig lite på både jobbet (om det är värt det) och få känsla för hur mycket du klarar?
 
Har du möjlighet till praktik där för att känna in dig lite på både jobbet (om det är värt det) och få känsla för hur mycket du klarar?

Ingen aning. Som jag förstod det av hemsidan fick man bara ha ett uppdrag i taget och det innebar 4 timmar/månad.
 
Ingen aning. Som jag förstod det av hemsidan fick man bara ha ett uppdrag i taget och det innebar 4 timmar/månad.
Jaha, vad skumt att man inte kan få fler timmar om man vill. Men å andra sidan, 4 dagar i Stockholm, orkar du det har du ju ett perfekt jobb att börja med efter så långt uppehåll.

Jourhavande kompis/jourhavande medmänniska då? Öppna förskolan? Röda korset?
 
Men vad glad jag blir över att få läsa att du mår bättre @TinyWiny ! :love: Du verkar vara en helt fantastisk människa med så oerhört mycket livskunskap, empati och värme. Som flera har sagt borde du verkligen syssla med något där fler människor, kanske yngre, får ta del av allt du har att dela med dig av. Jag har ofta tänkt att du skulle kunna passa som samtalsterapeut eller kurator, men livscoach och inspiratör skulle kanske också kunna vara något.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 186
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Varje dag scrollar jag smått desperat fram och tillbaks bland jobbannonserna, bara för att konstatera: “nähä - inget passande idag...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 091
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp