Vad ska jag göra när jag blir "stor"?

Ja jag väntar på svar från Röda korset vad som finns att hjälpa till med här så jag tackar för att du delar med dig av din erfarenhet :) Just kravlösheten känns viktig nu i början. Jag behöver få prova mig fram hur mycket jag mäktar med.

Jag är ju också sjuk och jag känner absolut ingen press. Jag orkar heller inte med alla timmarna (14-17) utan ibland kommer jag lite senare eller går tidigare. Jag brukar vara där varannan vecka för att ibland är det för mycket med allt sorl runt en, alla är glada när jag kommer och säger att det är helt frivilligt från alla håll. Jag tror det kan vara ett bra sett för dig att prova på vad du orkar utan krav och sen kanske gå vidare någon annanstans när du vill mer och har "satt igång" Jag har också fått känslan av att Röda Korset är väldigt hjälpsamma om man vill göra mer saker eller så :) roligt att höra att du är på bättringsvägen!
 
Jag kom precis att tänka på Barn i Väntan/Barn i Start. Kanske finns på din ort?
(IM är en fantastisk biståndsorganisation överlag. Massa bra verksamheter, både i och utanför Sverige. Tycker jag inte bara för att det är "min" organisation. :angel:)

Åh vad glad jag blir att det finns sådana organisationer! Tyvärr finns inte organisationen i min närhet, annars hade jag kontaktat dem direkt! Det är precis min typ av verksamhet :up: Hoppas att den organisationen sprider sig :)
 
Jag är ju också sjuk och jag känner absolut ingen press. Jag orkar heller inte med alla timmarna (14-17) utan ibland kommer jag lite senare eller går tidigare. Jag brukar vara där varannan vecka för att ibland är det för mycket med allt sorl runt en, alla är glada när jag kommer och säger att det är helt frivilligt från alla håll. Jag tror det kan vara ett bra sett för dig att prova på vad du orkar utan krav och sen kanske gå vidare någon annanstans när du vill mer och har "satt igång" Jag har också fått känslan av att Röda Korset är väldigt hjälpsamma om man vill göra mer saker eller så :) roligt att höra att du är på bättringsvägen!

Det låter verkligen bra! Jag hoppas att jag får kontakt snart och får veta vad som finns här. De har kanske så mycket att göra just nu att de inte har tid att svara.

Tack :)
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 197
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Varje dag scrollar jag smått desperat fram och tillbaks bland jobbannonserna, bara för att konstatera: “nähä - inget passande idag...
Svar
9
· Visningar
1 434
Senast: mandalaki
·
Relationer Jag velar fram och tillbaka i en relation just nu om hur jag ska göra. Börjar från början.. Vi träffades ganska snabbt efter att jag...
2
Svar
39
· Visningar
5 091
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 565
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp