Vad ska jag ha för bil?

svea

Trådstartare
Jag behöver köpa en ny (begagnad) bil. Har haft en Subaru, men nu vill jag ha något lite mindre och bekvämare, mer bensinsnålt och billigare i skatt. Min häst vill inte åka på äventyr längre, men det vore bra med en bil som kan dra ett lättare hyrsläp på B-kort om man behöver åka till kliniken. I ekvationen ska också inräknas en gammal förälder som lätt ska ta sig in och ut ur bilen. Vi tänker oss en bil som är 5-10 år gammal och har gått 5 - 10 000 mil. Vi kör max 1500 mil om året. Det ska vara en kombi. O, allvetande Buke, vad ska jag köpa för bil?
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 039
Senast: Smurfoff
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 871
Senast: Wille
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 283
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp