Vad ska mamma ha för hund...?

Beror ju lite på var man bor.. men i Sthlm kan man kontakta hundstallet = åka dit!
Sedan finns det ju flera omplacerings föreningar som H.O.P.P och www.hundis.nu.
 
Jag tror att en schnauser blir för vilt eftersom hon ville ha en lungnare hund..
Terrierna har ju mycket liv även fast det är en liten hund.
Tänk på ursprunget mycket när ni ska välja hund.
Men jag har nog inget bra förslag på vad för ras det ska va :)
Men tänk er för innan hon köper hunden.
Det är mycket som kan gå fel med fel uppfostra :(


Jag kan mycket trots min ålder!!
 
En schnauzer är INGEN terrier.

Och en dvärgschnauuzer tycker jag passar ypperligt för sällskap( långa promenader m.m)!
 
varför inte en tax? det är en stor hund i en liten förpackning, utan den där "ettrigheten" som annars är vanligt hos små raser. har enbart goda erfarenheter, när jag blir pensionär ska jag allt ha en tax :love:. fast, de är väl mer utsatta än andra för ryggproblem...
 
Har tax..... Tycker nog inte att man bara skall ha dom som sällskap utan utnyttja deras egenskaper som jakt-spår hundar. Dom behöver också aktivering annars blir dom ettriga. Sedan så bör man vara bered att hålla ett högt tempo på promenaderna då dom inte lufsar fram precis.
Alla mina har klarat sig från problem med ryggarna, men det gäller att hålla dom i bra kondis och framför allt inte se till att dom blir överviktiga.
 
taxar finns numera avlade för sällskap/utställning. i alla fall de släthåriga och de långhåriga i normalstorlek.
 
Visst finns det precis som man säger att det finns labbar avlade som sällskapshunder men det är en jakthund i botten och inte en sällskapshund, detta bör man tänka på när man skaffar en och många taxar kallas ju gläfsiga och mycket kommer av att dom ostimulerade.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 384
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 908
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Har försökt posta denna tråd 2 ggr under morgonen nu, men det har strulat. Provar igen: Jag är förnärvarande hästägare. Hästen är ingen...
2
Svar
24
· Visningar
1 738
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp