Bukefalos 28 år!

Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska kika efter

*Longerspö hos piskmakaren
*HWtäcken hos Strömsbergs, men jag har för mig att de inte brukar ligga så mkt under normalpris på mässor.
*Vinterridstövlar
*Schabrak, skydd o sådana där saker som jag inte behöver, men gärna shoppar ändå
*Hjälmöverdrag. Förra året köpte jag flera stycken, var ngn som hade skitbilligt. Finns ju typ bara på Täby S&F, folk verkar inte använda sådant längre.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

På önskelistan:

*Dressyrspö med SMALT skaft och knopp (verkar vara omöjligt att hitta)
*Schabrak, ett snyggt till tävling och ett till träning
*HW Rambo Original 200g
*Bucas halstäcke till mitt Irish Turnout
*Softshellbyxor i nån annan färg än svart eller vit

Nyss hemkommen från Globen med följande i bagaget:

*Dressyrspö från Piskmakarn
*Amigo Wug 250g
*RBH dressyrskydd i vitt
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag höll min plan idag ganska bra, men plånboken blöder. Började dagen med att provrida en hoppsadel, så jag tänkte inte handla så mkt idag, men jag kunde inte hålla mig. Det blev som förväntat en kavaj och en hjälm. Men bruna och inte grå som jag tänkte... En Kingsland-kavaj och en Samshield-hjälm! :)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

*kl*
Jag skulle vilja hitta en billig men ändå snygg kavaj. Sedan skulle hästen behöva boots, kanske nya skydd, något snyggt schabrak och varför inte ett nytt träns?
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

*KL*

Köpte ett rundsytt OS träns med remontnosgrimma och swarovskipannband i vitt. Jag som aldrig ridit min häst med remont, så det blir spännande att testa! :)
Professional Choice skydd runt om
Rambo NM stalltäcke, det nya med extra slitstark yta
Pessoa regntäcke med hals
Eskadron Climatexpaddar
KL tröja

Nöjd med mina inköp. Inga mässerbjudanden, men utrustning som jag faktiskt behöver. Var dock mest ute efter kandarbett och en tunnare dunjacka till mig, men det får jag leta efter imorgon istället.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Just det, jacka! Jag skulle behöva en smidig jacka att rida i till vintern. Den jag har nu är helt slut :(
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL

Det blev lite shopping i år också. Inga superfynd men saker som jag behövde så jag är nöjd med mina köp :)

Ett svettäcke i minkfleece med helhals
Ett par marinblå RTS ridbyxor som måste vara det skönaste jag någonsin haft på mig! :love:
En RTS fleecetröja
Roeckl fodrade skinnhandskar
KL ridstrumpor
En burk Skinn och Läder fix
En graverad mässingsskylt till grimman

1463199_10153535433135223_633850290_n.jpg


1476155_10153535479550223_2074201018_n.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag köpte väl inget av det jag skulle ha...

Blev tre tjocka stalltäcken, en ny hjälm till dottra med blingbling (lite roligare än den gamla Jofahjälmen hon rider i), leksakshästar till dottra, rosa dressyrskydd och en uppsättning lila senskydd.

Strömsbergs hade inte särskilt låga priser tyckte jag, så där blev det inget. Dit kan jag åka närsom.
Täcken var det dåligt med överlag, mest fleece och ylletäcken, o sådana har man ju till dess leda. Hittade ett lagom fodrat utetäcke, men det var slut i den enda storleken jag var ute efter.
Fast å andra sidan var väl det tur, jag hade inte orkat släpa på ett täcke till.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Riktigt nöjd med det faktiskt, och Deimion stormtrivs! :love: För visso vanligt enkelt pannband, så byter nog det till hans svängda pannband med XL stenar :)

Här kommer lite bilder ute i solen, från en oerhört ointresserad häst.. Ni får bortse från att han håller på att falla ihop av tristess ;)



 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

haha, det var ju jättegulligt med tungan:D. Supersnyggt träns!!
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL

Jag är jättebesviken. Skulle köpa ett lätt fodrat regntäcke som inte var blått, brunt eller svart, den enda sorten jag hittade fanns inte i rätt storlek. Helst ville jag ha ett grönt men hittade inga gröna täcken alls.
Skulle kolla ny hjälm, fanns bara jättedyra eller ställbara, vilket jag inte vill ha.
Ville ha reflexer från Boett som inte var där (i alla fall såg inte vi dem) och reflexer med LED-lampor som blinkar. Hittade inte. Det enda jag hittade var reflexdamasker men de fanns inte i rätt storlek.

Jag kom hem med ett grått stalltäcke från Börjes och ett gäng grimskaft.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

*kl*
Jag hittade:
En Mountain Horse dunjacka (Charlies häst & hund)
Ett par senskydd + bakstrykkappor (-"-)
En kavaj (Sjöhagen)
Gummisnoddar (Börjes)
Manborste (-"-)
Ett par boots (-"-)

Jag är nöjd med mina köp, men puh vad mycket folk det var :eek:
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

*kl*
Jag hittade ingen butik som hade med sig sporrskydd i läder, och de hoppschabrak jag gillade var snordyra (attans vilken dyr smak jag har). Det blev bara ett pannband, stövelväska, vinterridhandskar, ett armband till mig och ett smycke till min mor.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Just det! Hade glömt men jag skulle ju också kolla efter Boett reflexer! Har till två av hästarna men hade tänkt köpa en uppsättning till den tredje hästen jag har som rids och en uppsättning till 2-åringen.

Blev lite shopping iaf behövde inget speciellt och hade egentligen inte råd, men det är ju så kul ;)

Blev en HW jacka svart m leopardkrage. en brun catagolädergrimma med namnskylt, dressyrspön med leopardmönstrat handtag och 2 påsar örtgodis.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag har det mesta redan, men har beslutat mig för att köpa ridstövlar för första gången i mitt liv. :o

Sedan funderar jag på att köpa en BoT-polotröja också...

Men annars vet jag inte. Kanske shoppar jag något läckert schabrak till åringarna, men å andra sidan borde jag låta bli eftersom jag inte vet om jag kommer behålla dem.

Det blev inga ridstövlar, tyckte de var alldeles för dyra då jag inte ens vet hur mycket jag kommer använda dem. Får köpa från Team Banan istället. :)

Däremot blev det en BoT-polo som planerat. Vidare köpte jag två blå PC-boots till valacken (han har till framhovarna redan) och fyra vita PC-skydd till stoet (som dressyrskydd).

En modellhäst var jag tvungen att köpa :p och så blev det ett träningsschabrak i brunt med "Team Habina" broderat. Tanken är att jag skall kunna använda det oavsett vilken häst jag rider. :)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL
Så lite som i år har jag aldrig handlat. Jag kom hem med tre par ullstrumpr. Thats it. ;)
Jag fattar heller inte hur det kan komma sig att det är mindre publik än jag upplevt och ändå är det trängre än någonsin på mässan.
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Vi kom tidigare (gick bara på küren) och shoppade under hoppningen. Efter küren gick vi och åt, och sedan shoppade vi igen när alla andra gick in på showen. Detta upplägg var perfekt, förutom att mycket redan var slutsålt, bl.a. Lena Furbergs samlingsalbum. :(
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 145
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 053
Senast: kamomillo
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 174
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 386
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp