Bukefalos 28 år!

Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Detta upplägg var perfekt, förutom att mycket redan var slutsålt, bl.a. Lena Furbergs samlingsalbum. :(

Den var slutsåld redan under lördag eftermiddag (& även Mulleböckerna tror jag).

Men eftersom den verkar kosta mindre hos internetbokhandlarna än på mässan går det ju lika bra/bättre att köpa den där.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL
Så lite som i år har jag aldrig handlat. Jag kom hem med tre par ullstrumpr. Thats it. ;)
Jag fattar heller inte hur det kan komma sig att det är mindre publik än jag upplevt och ändå är det trängre än någonsin på mässan.

Oj vad olika vi upplevde det!

Jag upplevde att det var nästan fullsatt med publik men lite folk på mässan.
Man behövde ju knappt knö sig fram och jag tappade inte bort sambon en endaste gång..

Men det kanske beror på vilken dag, tid och föreställning man går på?
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Den var slutsåld redan under lördag eftermiddag (& även Mulleböckerna tror jag).

Men eftersom den verkar kosta mindre hos internetbokhandlarna än på mässan går det ju lika bra/bättre att köpa den där.

Näää.. jag köpte de fyra första böckerna på söndagen, kom dit runt 17-tiden och då satt Lena där och tecknade så frågade även om en autograf:p.
Det fanns iaf minst 10 böcker kvar/ stapel när jag köpte mina.

*kl
Är det bara jag eller var det ett bra utbud på mässan detta år; ifall man haft en proppfull plånbok?:o
Tycker det var väldigt dåligt med billiga mäss-erbjudanden, och istället många montrar som riktat in sig på mer exklusiva märken och designer.
Har nog aldrig shoppat så lite som detta år..
Dock så tyckte även jag att det inte var helt knökfullt på mässan detta år! Trevligt!
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Är det bara jag eller var det ett bra utbud på mässan detta år; ifall man haft en proppfull plånbok?:o
Tycker det var väldigt dåligt med billiga mäss-erbjudanden, och istället många montrar som riktat in sig på mer exklusiva märken och designer.
Har nog aldrig shoppat så lite som detta år..
Dock så tyckte även jag att det inte var helt knökfullt på mässan detta år! Trevligt!

Fast det var väl inget nytt?
Jag tycker att det varit så i många år, dåliga erbjudanden eller "fyndlådor" med omodernt skräp i.
Vill man hitta något billigt så brukar det vara hos Börjes men inte ens dem har ju några direkta fynd.

Pisstråkigt. Många ggr gör man bättre fynd på annat håll :(
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL

Köpte faktiskt riktigt mycket i år, hadde redan från början bestämt mig för att gå all in med shoppingen :D
-Brun/svart jacka från Spooks
-Två par boots, modell som inte snurrar
-Hv-polo tröja i fleece som va så skön att jag inte kunde låta bli :D
-Hv-polo väska
-Reflexbrösta
-Beigea ridbyxor från charlies
-Schabrak (som om jag inte har tillräckligt många..:o)

Slutade på nästan 3500 kr vilket kanske min ekonomi som gymnasieelev inte riktigt håller för, men va tusan, det är bara en gång om året! :D Men nu blir det totalt köpstopp för ett tag..:o
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Näää.. jag köpte de fyra första böckerna på söndagen, kom dit runt 17-tiden och då satt Lena där och tecknade så frågade även om en autograf:p.
Det fanns iaf minst 10 böcker kvar/ stapel när jag köpte mina.

Jag var både där på lördag em & kväll och söndag i början av küren (för att hämta upp den färglagda bilden) och då fanns det bara Tuva-böcker kvar.

Men de kan ju ha fått påfyllning!
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag ska kolla efter:
- Sporrskydd (kanske i läder, det lät ju faktiskt intressant!)
- Nytt tävlingsschabrak (lutar åt antingen ett vitt med brunt/beige PP/kantband eller ett helt brunt med snygg PP och kantband)
- Eventuellt matchande lindor (antingen helt i fleece eller 50/50)
- Brun quilt-väst
- Ridbyxor
- Reflexer

Allt beror på hur mycket allt kostar (om det är värt att köpa nu till mässpris eller om man ska vänta och se efter jul/nyår då julafton och min födelsedag passerat = kanske lite mer pengar :d ) Sen brukar jag alltid köpa ett par jul/mattidningar från de som brukar stå vid in/utgången in till arenan om ni fattar vad jag menar :p

Det enda som kom med hem från listan ovan var mat/inredningstidningarna :P
Annars blev det en tröja från HV Polo (som jag får i julklapp), en väska från HV Polo och ett paket med strumpor från Kingsland (sådana där med "nylån"-skaft). Jag är verkligen ingen "märkes-nörd" så jag är faktiskt förvånad över att det kom med bara märkesgrejer hem.

Dock blev jag lite irriterad på hur de har planerat mässan. Vissa "butiker" hade så trångt i sina montrar att man inte ens kunde möta en annan människa utan man fick gå runt hela hyllan och det kändes som att man mest knuffades runt överallt. Sen att vissa försäljare var allt annat än trevliga gjorde ju inte direkt att man ville spendera pengar just hos dem :cautious:
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag gjorde ett av mina 2 superfynd hos Börjes.....
Trodde dom skulle ha massor med olika schabrak, men tji fick jag. ...
Dom hade bara Formiga Air dressyr och hopp i svart och vitt för 95:- ! ! !

Så det blev ett vitt dressyrschabrak :D

Sen tänkte jag försöka hitta en GG Ariel ponnynosgrimma i brunt.
Hittade någonstans 2 stycken bruna hela träns i storlek full... :cry:

Då kom en säljare och sa att hon inte hade vanliga i mindre storlek men hon hade i ponnystorlek med pärlor :o
I brunt :D

Jippi tyckte jag.
Och då frågade hon om jag var intresserad av ett islandsträns med matchande pannband för bara 100:- till :o

Behöver jag tala om att jag tog hela tränset för 400:- istället för bara nosgrimman för 300:- ;)

När jag kom hem igår så tittade jag på prislappen och där stod det att ordinarie pris var 1 799:- :o

:love: :love: :love:

Köpte också en original teckning av Lena Furberg och sen var pengarna slut.....

Det blev inte mycket men oj oj oj vad jag är NÖJD med det jag köpte. ;) :D
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Fynd och fynd, vi har nog olika syn på vad som är ett fynd ;)
Formiga schabraken brukar kosta 95kr i butik också...
Dessutom brukar de ha dem schabraken varje år, känns som att de har svårt att bli av med dem?

Det lät väldigt dyrt om det stod 1799:- på prislappen till tränset?
GG tränset med pärlor kostar 999:- ord pris i "min" lokala butik.
Har spanat på det länge men avstått eftersom man inte får tävla med utsmyckad nosgrimma.
Men visst var det väl bra att du hittade det du ville och ändå fick bra pris på tränset :)

Jag tycker dock ändå att de riktiga fynden och mässpriserna lyser med sin frånvaro :(
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag har bara sett dom schabraken från drygt 900:- och uppåt så 95:- är för mej ett jäkla bra pris.
Och tränset har jag sett på nätet från dryga 1 000-lappen och uppåt medans det i affären sålts från dryga 1 300:- och uppåt.
Oavsett så tycker JAG att 400:- var ett mycket bra pris. ....
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

KL

Inte en enda sålde Shire-täcken! :banghead: Vilken besvikelse....

Så jag hittade ett blingat pannband till hästen för 250kr, en Reflexhoodie, en longerlina, ett par vantar och ett par ridskor på Börjes till mig själv...

Köpte även ridsport+ridsport special och 2st maskkontroll för 100kr/st

Skulle ha köpt den rosa grimman från Tumbleweed om det inte vore för att den inte fanns i rätt storlek, skit också!
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

1476155_10153535479550223_2074201018_n.jpg

fullblods-fux-lina??? :sneaky:
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Undrade varför alla gick omkring med dom schabraken, är dom bra?

Själv köpte jag:
* Rambo micklem competition
* Catago grimma med namnskylt
* Reflexer
* BR fleecetäcke
* Bandageunderlägg

Är väldigt nöjd över min shopping, köpte bara sånt som jag hade tänkt. Blev faktiskt förvånad att jag inte kom hem med något schabrak! :)

dsc_4604_529bb0ec9606ee68e6352fb3.jpg

dsc_4621_529bb130e087c316fae7e0b3.jpg
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

åhhhh R har visat fina bilder :p Hälsa fina Lina, fick låna henne en tur förrförra sommaren, så himla fin :love:

Hon är världens bästa! Framförallt när man behöver skaffa sig lite självförtroende :love:

Ska hälsa henne imorgon :)
Ska ta tag i tränandet igen så kommer nog R att dela fler bilder på henne kan jag tänka mig :P
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag vet inte om dom är bra men för det priset är dom värda att testa ;)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Okej, var så himla många som gick runt med dom så jag tänkte om det var något superduper schabrak lixom ;)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Dom har marknadsförts som ett superduper schabrak med "gel" och andasegenskaper mm...

Får väl se till helgen om det stämmer ;)
 
Sv: Vad ska ni shoppa på Globen i år?

Jag var lite sugen på ett Formigaschabrak, men min medshoppare påminde mig om hur känslig päls min häst har, så då avstod jag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 145
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 053
Senast: kamomillo
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 174
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Jag har fått "riktiga" glasögonen för första gången, ett par distansglasögon och två par läsglasögon. Mina läsglasögon från mataffären...
2
Svar
24
· Visningar
1 386
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp