Bukefalos 28 år!

Vad ska NI träna idag?

Disen

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på vad ni övriga Bukare tränar med era hundar i veckorna. Så vad står på träningsschemat just idag? (Självfallet gäller tråden längre än bara för den 19/10)

Ras:

Ålder:

Moment: (ex. rutan, spår)

Mål: (ex. tävla, LKL II, jakt)


Återkom gärna och berätta hur träningen gick, har ni bilder så släng in dom också :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Schäfer

Ålder: 4

Moment: Work out :D, idag blir det bara kondistionsträning och styrka

Mål: IPO III, BSL III och ev LP . Jag är inte helt hundra! Det är min första tävlingshund och jag vill väl prova på en rad olika saker men jag kommer antagligen fokusera på IPO:t


Ras: West highland white terrier

Ålder: 9 mån

Moment: Lydnad, fritt följ samt ställande (för utställning)

Mål: Godkänd förliggare och sprängare samt viltspårchampion. Kanske något LP.
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras:
Lapsk Vallhund

Ålder:
6 år

Moment: (ex. rutan, spår)
Plattsliggande med dold förare
Inkallande med ställande
Fritt följ
Stegen (brukset)

Mål: (ex. tävla, LKL II, jakt)
Tävla Lydnadsklass II


Efter träningen blir det kurs med allmänlydnads 2 gänget :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Flatcoated retriever/Pointer

Ålder: 3

Moment: Rutan, fritt följ samt inkallande med ställande

Mål: Tävla lydnadsklass 2 (gärna även 3 och Elit senare) och få första pris, samt anlagsprov viltspår

-----------

Ras: Flatcoated retriever

Ålder: 6

Moment: Ställande, läggande samt framförgående

Mål: LPI (och gärna LPII), gk appell-klass Spår i brukset, 1 pris på jaktprov
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Schäfer

Ålder: 4

Moment: Work out :D, idag blir det bara kondistionsträning och styrka

Mål: IPO III, BSL III och ev LP . Jag är inte helt hundra! Det är min första tävlingshund och jag vill väl prova på en rad olika saker men jag kommer antagligen fokusera på IPO:t


Ras: West highland white terrier

Ålder: 9 mån

Moment: Lydnad, fritt följ samt ställande (för utställning)

Mål: Godkänd förliggare och sprängare samt viltspårchampion. Kanske något LP.

Härligt! Jag hade många mål med min första tävlingshund också, dock var det mest lydnad som gällde. Men som du kan se på hans ålder och var vi är så har vi inte kommit så långt på vägen :angel: (detta pga olika anledningar).

Målet är också att starta i Apell spår, men man ska få plats för ett MH vilket inte är det lättaste här nere. Jag tar en bit i taget.
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Eng Springer spaniel

Ålder: 2 ½

Moment: (ex. rutan, spår)
Fotgående, platsliggning, agility

Mål: (ex. tävla, LKL II, jakt)
LP, agility



Ras:rottweiler/dobberman

ålder 7 mån

moment fotgående, fritt följ, inkallning
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Saluki

Ålder: 18 månader

Moment: (ex. rutan, spår) Platsliggning och ställande under gång.

Mål: (ex. tävla, LKL II, jakt) Lydnadschampion, lure coursing-champion, utställningschampion och agilitychampion :angel: Nä, men för att vara lite mer realistisk: Kunna starta lydnadsklass 1 nästa år. Utställning och LC är ingenting som direkt behöver tränas till och agilityn tar vi senare när hon blivit äldre och lugnat sig lite.
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Weimaraner

Ålder: snart 19 månader

Moment: Cykelrunda dvs kondition + avslutning på agilitykursen idag så det blir nog handlingövningar och en hel bana eftersom det är sista gången

Mål: Komma ut och tävla är det stora målet men det blir nog först till sommaren -10 :angel:
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras:
Dvärgpinscher

Ålder:

19 månader

Moment:

Ut i skogen och köra lite lätt dragweight (dra kätting)
Fjärrdirigering LKII och LKIII
Fritt följ helomvändningar till vänster, stegförflyttningar
Fritt ställande med lite power (utställning)

Mål:

Har kvar ett förstapris till LPI (ska starta sista gången i november inomhus, jobbigt med frusen hund ute nu :grin:)
Starta LKII till våren och förhoppningsvis ta LPII också innan 2010 är slut.
Starta apellen någon gång nästa sommar hade vi också tänkt.
Fixa Viltspårschampionat under 2010.
Fixa Svenskt och Norskt utställningschampionat under 2010.
Starta agility någon gång under 2010.
Siktar på SM i weightpull 2010, får dock se hur det går :D

OJOJ vad mycket det bli nästa år för oss, men det blir kul:laugh:
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Härligt! Jag hade många mål med min första tävlingshund också, dock var det mest lydnad som gällde. Men som du kan se på hans ålder och var vi är så har vi inte kommit så långt på vägen :angel: (detta pga olika anledningar).

Målet är också att starta i Apell spår, men man ska få plats för ett MH vilket inte är det lättaste här nere. Jag tar en bit i taget.

Ja, vi får se hur jag gör med schäfern iaf. Just nu är det ju IPO:t som lockar mest, men jag vill prova mycket annat också. Jag har svårt att tro det men det kan ju finnas något som är roligare än IPO..det vet jag ju inte nu :)
Hon är lite utnämnd allroundhund. Jag hade gärna LP.at så långt det gick också. Kommer vi till IPO III så får vi se då om jag vill fortsätta konkurrera där eller försöka tävla upp i lydnadsklasserna. You never know until you're there :p En sak i taget!
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Bc/Springsp.

Ålder: 3

Momment: Denna veckan:rutan&fjärren till 2.an+bakdelskontroll till Rally-
lydnaden.

Mål: Att tävla R-L till våren och helst oxå Lk1 (jag som är feg!!)
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Dalmatiner

Ålder: 3 år

Moment: Idag/den här veckan är det position vid fotgående (gör om gör rätt) och ställande under gång.

Mål: Är försiktig med att ha egentliga mål för att inte få förväntningar på mig. Men om allt går som jag vill så ska vi under 2010 kunna ställa upp i lk 1 samt erövra titeln viltspårschampion.
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Flatcoated Retriever

Ålder: 16 månader

Moment: Platsläggning dold förare, kontakt,

Mål: del mål start lydnadsklass 2. på sikt om 1-1½ år SLCH



Ras: Golden Retriever

Ålder: 3½ år

Moment: markeringar med bollkastaren både dolda o synliga nerslagsplatser (stadga vid kastning det triggar väldigt med bollkastaren)

Mål: nkl jakt i vår
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Mål: [/B]
Har kvar ett förstapris till LPI (ska starta sista gången i november inomhus, jobbigt med frusen hund ute nu :grin:)
Starta LKII till våren och förhoppningsvis ta LPII också innan 2010 är slut.
Starta apellen någon gång nästa sommar hade vi också tänkt.
Fixa Viltspårschampionat under 2010.
Fixa Svenskt och Norskt utställningschampionat under 2010.
Starta agility någon gång under 2010.
Siktar på SM i weightpull 2010, får dock se hur det går :D

Vad kul, våra mål är i princip identiska!!!!:D

Ras: Kooikerhondje

Ålder: 2,5 år

Moment: Idag ska vi träna rutan med targetmatta och ingångar utan kropps-dk:angel:

Mål:
Har kvar ett förstapris till LPI (ska starta två tävlingar i november och hoppas lyckas på någon av dem!)
Starta LKII till våren och förhoppningsvis ta LPII också innan 2010 är slut.
Starta apellen någon gång nästa sommar, bara vi lär oss att markera spårpinnar:)
Fixa Viltspårschampionat under 2010 (anlagsprov innan året är slut här nu)
Fixa Svenskt utställningschampionat under 2010, bara ett skruttigt litet cert kvar ju!
Starta agility någon gång under 2010, mest på skoj.
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Vad kul, våra mål är i princip identiska!!!!:D

Ras: Kooikerhondje

Ålder: 2,5 år

Moment: Idag ska vi träna rutan med targetmatta och ingångar utan kropps-dk:angel:
Mål:
Har kvar ett förstapris till LPI (ska starta två tävlingar i november och hoppas lyckas på någon av dem!)
Starta LKII till våren och förhoppningsvis ta LPII också innan 2010 är slut.
Starta apellen någon gång nästa sommar, bara vi lär oss att markera spårpinnar:)
Fixa Viltspårschampionat under 2010 (anlagsprov innan året är slut här nu)
Fixa Svenskt utställningschampionat under 2010, bara ett skruttigt litet cert kvar ju!
Starta agility någon gång under 2010, mest på skoj.

Träning av matte med men vem ska träna matte?
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

kl

Ras: Dvärgschnauzer

Ålder: 7 mån

Moment: Just idag har vi tränat på att ha kontakt med matte när vi möter människor och försöka lära honom att matte inte tycker om att hunden sitter fast i byxbenen (vilket han nyss börjat med igen).
Generellt sett ligger vi för tillfället mest på att träna fotgående, stanna kvar (sittandes och liggandes) och inkallning. Håller på att öka på motionen lite också, men konditionen är det inga fel på :p

Mål: Jag har blivit sugen på att starta en lydnadstävling :o Det är ju dock en bit kvar. Så småningom ska vi börja med agility och tanken är väl också att han ska bli lite bättre på att spåra.
Framförallt så är målet att vi ska ha kul och prova på lite olika saker och se vad vi båda tycker om!
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Ras: Tysk spets/mittelspitz

Ålder: 14 månader

Moment: Kontakt, fritt följ och inkallning

Mål: Lydnadsklass 1 till att börja med, och sedan försöka oss vidare uppåt :)


Resulat: En mycket nöjd matte och en glad och sprallig hund. Dock var det en stor svart skrämmande hund (enligt Kid - i själva verket ville den busa med honom) med på träningen som gjorde alla moment mycket svårare än vad de egnetligen är - så vi fick kämpa lite idag, men tillslut gick allting mycket mycket bra! Vi hade mycket emot oss idag - regn, mörkt och dålig belysning, stora svarta hundar - allt som Kid tycker är väldigt jobbigt, men allt jag kan säga är: Det gick superbra iallafall! :bump:
 
Sv: Vad ska NI träna idag?

Mja, matte har fått skäll så nu får jag i princip lära om ingångarna från noll eftersom han hamnar snett om jag inte vrider hela överkroppen..:o

Jag ska stå med vattenpass på dina axlar imorgon (för du ska komma hit imorgon! *ser sträng ut*) och det ska vara rakt VARENDA gång! :devil:

För själv är jag ju ofelbar :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har idag en 10-årig dvärgschnauzertik som lever ett aktivt liv, eller lite har vi väl minskat och tränar och håller igång men ej tävlar...
Svar
17
· Visningar
2 115
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa en ny hund efter flera år utan. Jag är en väldigt aktiv person som är ute och tränar mycket. Planerna är...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 852
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 421
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 370
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundbeteende
  • Kattsnack 10
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp