Vad tusan gör vi - Del LIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har spolat rent golvet flera gånger om men det släpper ifrån sig så mycket att det inte märks ens efter några dagar. Jag måste ju sopa efter jag haft hästar på gången och inte ens det funkar även om jag öppnar upp överallt. Golvet är dessutom skrovligt, dvs ingen halkrisk men slits oxå annorlunda pga av det. Visst kan jag springa omkring med ett andningsskydd men känner inte att det är så jag vill spendera min tid i stallet varenda dag.

Om du har en kanna och vattnar precis där du tänker sopa för stunden då? Så gjorde vi i ett stall när det var hästar inne för att skona deras luftvägar.
 
Det finns ett medel man kan behandla golvet med som gör det damfritt utan att bli halt. (jag använde det när jag hade byggt nytt stallgolv)

Tack det är det jag ska föreslå och hoppas stallägaren säger ja.
Om du har en kanna och vattnar precis där du tänker sopa för stunden då? Så gjorde vi i ett stall när det var hästar inne för att skona deras luftvägar.
Problemet är att eftersom ytan är så skrovlig så får jag inte bort skiten i så fall. Och dammet fortsätter att öka. För att binda dammet måste jag vattna mycket. Då får jag inte bort skiten ändå. Tanken om golvet med den skrovliga utan var nog god men inte så bra ur hålla rent synpunkt.
 
Tack det är det jag ska föreslå och hoppas stallägaren säger ja.

Problemet är att eftersom ytan är så skrovlig så får jag inte bort skiten i så fall. Och dammet fortsätter att öka. För att binda dammet måste jag vattna mycket. Då får jag inte bort skiten ändå. Tanken om golvet med den skrovliga utan var nog god men inte så bra ur hålla rent synpunkt.
Låter som ett stallgolv där man ska nöja sig med att kratta. Ett stallgolv måste inte vara blanksopat.
 
Tack det är det jag ska föreslå och hoppas stallägaren säger ja.

Problemet är att eftersom ytan är så skrovlig så får jag inte bort skiten i så fall. Och dammet fortsätter att öka. För att binda dammet måste jag vattna mycket. Då får jag inte bort skiten ändå. Tanken om golvet med den skrovliga utan var nog god men inte så bra ur hålla rent synpunkt.
Jodå,medlet binder bara dammet och man behandlar bara 1 gång ,och stallgolv ska vara skrovliga,tror tom det var lag på det,skor,snö o blankt stallgolv är livsfarligt.
 
Låter som ett stallgolv där man ska nöja sig med att kratta. Ett stallgolv måste inte vara blanksopat.
Absolut inte men dammet ökar oavsett om jag låter det vara eller inte. Det behöver inte vara blanksopat men jag vill heller inte ha massa lera och skit liggandes dag efter dag på golvet. Om hästarna går in barfota slipar det på hovarna och det syns att golvet slits ner samtidigt som det sliter på hovarna. Känns inte ok.
 
Absolut inte men dammet ökar oavsett om jag låter det vara eller inte. Det behöver inte vara blanksopat men jag vill heller inte ha massa lera och skit liggandes dag efter dag på golvet. Om hästarna går in barfota slipar det på hovarna och det syns att golvet slits ner samtidigt som det sliter på hovarna. Känns inte ok.
Spåna det,eller gummimatta :idea:
 
Jag har spolat rent golvet flera gånger om men det släpper ifrån sig så mycket att det inte märks ens efter några dagar. Jag måste ju sopa efter jag haft hästar på gången och inte ens det funkar även om jag öppnar upp överallt. Golvet är dessutom skrovligt, dvs ingen halkrisk men slits oxå annorlunda pga av det. Visst kan jag springa omkring med ett andningsskydd men känner inte att det är så jag vill spendera min tid i stallet varenda dag.
Jag sopade mycket sällan i stället. Hade en plastkratta i stället.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
4 182
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
458
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 892
Senast: Badger
·
Samhälle Jahapp. Hur tänker ni? Betala eller reklam? Jag känner mig kluven och vill helst strunta i allt ihop. Facebook har blivit riktigt kasst...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 500
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp