Vän framträder på teater - blombukett?

macan

Trådstartare
Har biljetter till en teater-/körföreställning där en vän har en roll. Det är en amatöruppsättning som spelas på en "riktig" etablerad teater. Min vän vet om att jag kommer med sällskap. Bör jag ha med en blombukett att överlämnas efter föreställningen? Hur ser jag till att hen får den? Lämnar man bara till random personal på teatern? Skriver jag något på ett kort i buketten? Hur skulle du ha gjort?
 
Lämnar man bara till random personal på teatern? Skriver jag något på ett kort i buketten? Hur skulle du ha gjort?
Lämna i teaterkassan, och se till att din väns namn står på buketten (inte bara säga vem det är till; gärna ett kort som finns kvar även om de tar av eventuellt papper!) så brukar blommor delas ut när skådespelarna tackar för applåderna.
/fd amatörskådespelare/biljettkassa/etc
 
Lämna i teaterkassan, och se till att din väns namn står på buketten (inte bara säga vem det är till; gärna ett kort som finns kvar även om de tar av eventuellt papper!) så brukar blommor delas ut när skådespelarna tackar för applåderna.
/fd amatörskådespelare/biljettkassa/etc
Tack! Och speciellt för tipset om ordentlig märkning. Jag brukar kunna vara lite väl tillitsfull så det hade mycket väl kunnat bli så att jag bara sade mottagarens namn och så hade personalen stått där med en bukett och krafsat sig i skallen när det blev dags Jag tror och hoppas att min vän blir glad för gesten. En av de mest omtänksamma vänner, men tyvärr sällan sedd, som man kan tänka sig.
 
Jag är ju en frekvent teater-, konsert- mm -besökare men har faktiskt inte funderat så mycket på det där med buketter vid slutapplåderna. Det är liksom "något som bara händer" :D
 
Har biljetter till en teater-/körföreställning där en vän har en roll. Det är en amatöruppsättning som spelas på en "riktig" etablerad teater. Min vän vet om att jag kommer med sällskap. Bör jag ha med en blombukett att överlämnas efter föreställningen? Hur ser jag till att hen får den? Lämnar man bara till random personal på teatern? Skriver jag något på ett kort i buketten? Hur skulle du ha gjort?
Du har redan fått bra svar, men svarar ändå när jag ändå blev ropad på ;)

Tror inte du "förväntas" ha blommor med dig, men vill du ta med det så uppskattas de garanterat :) Som andra redan sagt, lämna dem före föreställningen i biljettkassan eller till den de hänvisar dig till. Tipsen om att märka blommorna ordentligt kan jag bara stämma in i!
 
Du har redan fått bra svar, men svarar ändå när jag ändå blev ropad på ;)

Tror inte du "förväntas" ha blommor med dig, men vill du ta med det så uppskattas de garanterat :) Som andra redan sagt, lämna dem före föreställningen i biljettkassan eller till den de hänvisar dig till. Tipsen om att märka blommorna ordentligt kan jag bara stämma in i!
Jag tror inte heller att min vän förväntar sig att få blommor, absolut inte. Men är det någon som skulle uppskatta och alltid minnas detta så är det just denna person. Nu ska jag bara fundera på vilka blommor jag ska köpa och vad jag ska skriva på kortet. När jag skriver kortet har jag ju inte sett föreställningen än och kan ju rimligen inte ösa vilket beröm som helst över hen i förväg . Tänk om hen sjunker starkast och falskast av dem alla, då blir det ju lite ironiskt om det står "Tack min fina vän för underbar skönsång" tex :p Nä, lagom neutralt, men uppskattande måste det vara. Det får jag klura på! Om inte ni har några förslag?
 
Jag tror inte heller att min vän förväntar sig att få blommor, absolut inte. Men är det någon som skulle uppskatta och alltid minnas detta så är det just denna person. Nu ska jag bara fundera på vilka blommor jag ska köpa och vad jag ska skriva på kortet. När jag skriver kortet har jag ju inte sett föreställningen än och kan ju rimligen inte ösa vilket beröm som helst över hen i förväg . Tänk om hen sjunker starkast och falskast av dem alla, då blir det ju lite ironiskt om det står "Tack min fina vän för underbar skönsång" tex :p Nä, lagom neutralt, men uppskattande måste det vara. Det får jag klura på! Om inte ni har några förslag?

"Tack för en upplevelse jag kommer att minnas", eller liknande kanske? Och välj stora blommor! :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 865
Senast: Hedinn
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 971
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 113
Senast: Hedinn
·
Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
11 657
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp