värde sto efter cortez`?

M

mizz_perfect

en häst jag rider är efter cortez ( tror de ska kolla papprena idag för ev köp hos ägaren) hur mycket är själigt att ta för en sådan häst 7 år? hästen är ganska sent tagen och inte tälvad mera än lokalt 90cm. 3/17 startade. tränad högre. hur mycket kan man ta med tanke på stammen??
 
det vet jag inte. jag är medryttare på hästen. ägaren en tant på 58år sa i förrgår att hon ska säljsa. jag har frågat om stamen förut men tycker jag fått olika svar hela tiden. men cortez har hon nämnt flera gånger. ska ta reda på det i kväll när jag ska dit och prata med henne om ev köp
 
Det är en vesäntlig skillnad om det är Cortez något annat bra eller Cortez ardenner, om du förstår vad jag menar.
 
ja det förstår jag ju men det är ett rent halvblod ev fullblodsinslag. det är inte min häst så jag vet inte stammen. tanten som äger henne verkar inte ha så stor koll direkt. :(
 
Tja, min kompis köpte en Cortez-häst för 50.000 kr (3 åring) och en annan kompis har en som hon är bjuden 250.000 kr för (5 år) men säljer inte pga att det är för lågt bud... Det beror ju liksom på vad hästen gjort, resten av stammen osv.
 

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 224
Senast: Lobelia
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
789
Senast: Habina
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 545
Senast: Masse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 059
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp