Hållet tummarna för er!
Hon ser nästan lite "lill-gammal" ut, vad kunder skulle innebära på en hund 😄 Lite klokare än en annan 5-månaders kanske?
Haha jag ser en lite pilimarisk blick i dem valpögonen (såsom i busig men fullkomligen oskyldig så klart) :laugh:.
Ni har nog rätt båda två. Hon har ärvt pappas ansikte och uttryck och han var lite ”lill-gammal” som valp medan Testa hittar på saker hela tiden och försöker se oskyldig ut. :laugh:
 
Här blev det visst en till pumiprinsessa 😍 hon är fyra månader, kommer från Italien och kallas Troll ❤️
36389
 
Fliza har hunnit bli 12 veckor och vi har väl utarbetat någon slags rutin i allafall. Jag tycker att vi har hunnit göra ungefär det jag hade tänkt de här veckorna och jag är otroligt glad att hon visat sig vara miljöstark med en god förmåga att koppla av. Jag gillar ju förvisso flams och trams, men för hennes skull är det guld värt med ett inre lugn i en stor familj som vår.

244857D7-28B7-4284-9075-E52251D5A7DF.jpeg
 
Alltså måste säga att även om hon är en tuff, "kan själv", otroligt envis valp så är hon så underbar 🥰.
Man kan ha med henne överallt och hon somnar på 2 sekunder. Hon älskar allt och alla haha även stora galna hundar. Ingen rädsla här inte för större hundar.
Hon har dock en rädsla för vissa ljud så som dammsugaren, om vi tappar nåt etc. Men samtidigt tål hon åska, bomber 🙄 och så 🤔.

Nä men det är verkligen en spännande valp. Men hon är mycket lugnare i temperamentet än vad Fixa var. Mer centrerad eller vad man ska säga. Men hon är bara 13 veckor så mycket kan ändras 😊.
 

Bifogade filer

  • 20190912_173316.jpg
    20190912_173316.jpg
    641,2 KB · Visningar: 75
Tack!! :heart



Från en liten kennel, Wildbird! Dom föder egentligen/mestadels upp tollare men har nu haft två sheltie kullar :) Känner tiken (och tikens ena dotter) så kunde inte låta bli riktigt när jag såg att dom hade en liten hane över.
Vad kul! Det är där Hudson är ifrån, supersöta valpar i den kullen ju :love:
 
  • Gilla
Reactions: Nux
36665


Min lilla plutt. :love: :love: :love:
Hon är precis fyllda 2 veckor gammal. Jag skrev senast här att jag skulle byta ras om det inte blev en svart tik till mig ur denna kull som jag stått i kö på, eftersom jag har lite svårt att finna en mittelkull som tilltalar mig, men se vad som föddes till mig! En svart tik ur kullen som jag satsade på!
Henne ska jag köpa in helt själv, hon skall förmodligen inte avlas på, men däremot ställas ut massor och tränas med. :love::love:

Nu börjar jag fundera på namn. Mitt arbetsnamn på svart tik var ju Cobra, men i stamtavlan heter hon Young And Beautiful Idun och uppfödaren kallar henne Idun. Andra namnförslag jag funderar på är Winsome, Nyx... Hm... :idea:
 
Visa bifogad fil 36665

Min lilla plutt. :love: :love: :love:
Hon är precis fyllda 2 veckor gammal. Jag skrev senast här att jag skulle byta ras om det inte blev en svart tik till mig ur denna kull som jag stått i kö på, eftersom jag har lite svårt att finna en mittelkull som tilltalar mig, men se vad som föddes till mig! En svart tik ur kullen som jag satsade på!
Henne ska jag köpa in helt själv, hon skall förmodligen inte avlas på, men däremot ställas ut massor och tränas med. :love::love:

Nu börjar jag fundera på namn. Mitt arbetsnamn på svart tik var ju Cobra, men i stamtavlan heter hon Young And Beautiful Idun och uppfödaren kallar henne Idun. Andra namnförslag jag funderar på är Winsome, Nyx... Hm... :idea:
Idun är jättefint ju :love::D
 
Visa bifogad fil 36665

Min lilla plutt. :love: :love: :love:
Hon är precis fyllda 2 veckor gammal. Jag skrev senast här att jag skulle byta ras om det inte blev en svart tik till mig ur denna kull som jag stått i kö på, eftersom jag har lite svårt att finna en mittelkull som tilltalar mig, men se vad som föddes till mig! En svart tik ur kullen som jag satsade på!
Henne ska jag köpa in helt själv, hon skall förmodligen inte avlas på, men däremot ställas ut massor och tränas med. :love::love:

Nu börjar jag fundera på namn. Mitt arbetsnamn på svart tik var ju Cobra, men i stamtavlan heter hon Young And Beautiful Idun och uppfödaren kallar henne Idun. Andra namnförslag jag funderar på är Winsome, Nyx... Hm... :idea:

Åh! :love: Är det en Kurt+Tyr?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 724
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 531
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 753
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 182
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp