Blev inte den tänkta valpen då den inte var fräsch men hämtade hem en valp från Norge i veckan.

Hon är så gullig även om det är helt fel färg enligt min smak (gillar inte trefärgade hundar eller hundar med större vita tecken 🤣), vilken valp är inte gullig iofs 😁
Tuff är hon också sprang runt på gården och undersökte långt bort på egen hand.

Har en bra magkänsla iaf efter träffat föräldradjuren och uppfödaren irl :)
35F28F8A-55EC-48DB-A485-9D749660744E.jpeg
 
Blev inte den tänkta valpen då den inte var fräsch men hämtade hem en valp från Norge i veckan.

Hon är så gullig även om det är helt fel färg enligt min smak (gillar inte trefärgade hundar eller hundar med större vita tecken 🤣), vilken valp är inte gullig iofs 😁
Tuff är hon också sprang runt på gården och undersökte långt bort på egen hand.

Har en bra magkänsla iaf efter träffat föräldradjuren och uppfödaren irl :) Visa bifogad fil 37178
Vilken kär! Vad felades den första valpen? Min valp ska besiktigas imorgon och jag är jättenervös. Om att går som det ska kommer denna älskling snart hem till oss från Norge.
 

Bifogade filer

  • Äster.jpg
    Äster.jpg
    245,9 KB · Visningar: 96
Vilken kär! Vad felades den första valpen? Min valp ska besiktigas imorgon och jag är jättenervös. Om att går som det ska kommer denna älskling snart hem till oss från Norge.

Hon rörde sig ojämt.
Går säker jätte bra på besiktningen. Vad är det för ras? Ser ut att ha lite sprutt iaf :D

Måste ordna en svensk stamtavla, lite nervöst bara att skicka in norska orginalet med PostMord :nailbiting: (om jag nu förstått det hela rätt...)
 
Hon rörde sig ojämt.
Går säker jätte bra på besiktningen. Vad är det för ras? Ser ut att ha lite sprutt iaf :D

Måste ordna en svensk stamtavla, lite nervöst bara att skicka in norska orginalet med PostMord :nailbiting: (om jag nu förstått det hela rätt...)
Du får bara en liten klisterlapp på den norska stamtavlan, ingen ny svensk ;) går bra att skicka med rek om du föredrar det.
 
Hon rörde sig ojämt.
Går säker jätte bra på besiktningen. Vad är det för ras? Ser ut att ha lite sprutt iaf :D

Måste ordna en svensk stamtavla, lite nervöst bara att skicka in norska orginalet med PostMord :nailbiting: (om jag nu förstått det hela rätt...)
Vad tråkigt. Men nu fick du ju en annan liten plutt.
Det är en Lancashire heeler. Bästa rasen. Haha.

Ja usch man måste skicka in stamtavlan också.
 
LRM_EXPORT_14582556934180_20190919_080301393.jpeg


Daisy har hunnit bli 14 veckor. Herregud vilka intensiva veckor det har varit. Men nu börjar vi skönja mönster i hennes agerande och börjar hitta rutiner som fungerar för oss. Och hennes fantastiskt kärleksfulla lynne kompenserar att hon med hästlängder är den mest verbala och ivriga/stissiga valpen på valpkursen... Hon är ju en vallhund, något annat hade jag väl inte förväntat mig. 😊
 
Valpskrälle som varit så snäll......fram till nu :meh: Inte tuggat på något tidigare och lugn lämna själv med dom övriga hundarna.....fram till nu.
Häromdagen när jag var iväg på halvdag hos ortopedkirurgen så möttes grannen/kompisen av träflis i min hall när hon kom för att släppa ut hundarna för kissning. Valpen hade tuggat av delar av pallen som står där :cautious:
Dagen efter cyklade jag bara iväg till affären 30 minuter och då hade hon fortsatt och även gnagt av lite färg på väggen. Jaja, hon närmar sig tonårstider och kanske hormoner börjar spöka lite i kroppen. Lite ny färg på väggen går att fixa framöver och pallen kostade inte många kronor. Får hoppas hon inte börjar ge sig på dyrare grejer :D
Stark i käften börjar hon bli och hennes glädje i att få bära öl-och läskburkar hon hittar får vi sluta med. Dom blir nämligen helt platta med stora perforerade hål. Hon är rena rama konservöppnaren nu :o
 
Tiden springer iväg och vilja är nu 15 veckor ❤. Väldigt lätt att ha med sig och älskar alla sorters hundar, stora som små. Vilda som lugna. Hon ger sig aldrig utan kan leka hur länge som helst.
Hade velat ha lite mer av det i träningen men kommer kanske med åldern.
Eller bara lära mig att variera mig mer i träningen.

Men är iallafall sjukt nöjd med hennes temperament.
Förutom att hon på vissa ljud kan reagera konstigt.
Men hon är ju fortfarande en liten bebis 🥰
 

Bifogade filer

  • 20190925_151127.jpg
    20190925_151127.jpg
    443,5 KB · Visningar: 70
Och hennes fantastiskt kärleksfulla lynne kompenserar att hon med hästlängder är den mest verbala och ivriga/stissiga valpen på valpkursen... Hon är ju en vallhund, något annat hade jag väl inte förväntat mig. 😊
Nemo är också väldigt verbal och ivrig på valpkursen. Får ge öronproppar som kompensation till de andra kursdeltagarna:angel:
 
Som sagt - denna valp är inte som mina tidigare valpar :laugh:
Dörren öppen lite ikväll, det regnade ute och mörkt. Rätt som det är kommer valpis smygandes med en sak i käften......nämligen ena delen av min trädgårdsmask. Den är i tre delar och hon tog med sig huvudet in :laugh::laugh::laugh: Och huvudet är rätt tungt för en liten valp, i keramik.....och dessutom rätt jordig då den stått i rabatten och det regnade
Lite dålig ögonblicksbild
IMG_0610.jpg
 
Blir helt sjuk av den här tråden :love::love::love: Är ganska precis ett år sedan jag hämtade min valp, det har precis börjat lossna med att lämna henne ensam (en av de jobbigaste bitarna jag tycker valptiden innebär - att en blir så låst) men så fort jag går in här så glömmer jag bort allt vad valptiden innebär i form av arbete... jag börjar redan tänka att jag borde kanske ha en till :angel:
 
Blir helt sjuk av den här tråden :love::love::love: Är ganska precis ett år sedan jag hämtade min valp, det har precis börjat lossna med att lämna henne ensam (en av de jobbigaste bitarna jag tycker valptiden innebär - att en blir så låst) men så fort jag går in här så glömmer jag bort allt vad valptiden innebär i form av arbete... jag börjar redan tänka att jag borde kanske ha en till :angel:
Min valp är 6 månader och jag funderar nästan dagligen på nästa valp 😄
Nu kommer det få dröja då det inte är praktiskt genomförbart med tre hundar som mitt liv ser ut nu. Och förhoppningsvis dröjer det rätt länge, den äldre är 9 nu. Men längtar efter valp igen gör jag ändå 😍
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
191 758
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 224
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 697
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp