Har nu anmält intresse för en planerad kull nästa år :heart :nailbiting: :love:
Om allt går enligt uppfödarens planering och mina önskemål... så blir jag med valp i slutet av våren/början av sommaren.

Men just nu tror jag att
1. Tiken kommer inte komma i löp enligt plan
2. När hon väl löper kommer den tilltänkte hanen inte vilja para... eller inte lyckas
3. Tiken kommer inte bli dräktig
4. Om hon blir dräktig kommer något hända så hon resorberar (heter det så på hund också??)
5. Om hon valpar kommer inte alla överleva
6. De som överlever är typ 2 stycken och då finns ingen till mig
7. Om de blir fler är det bara hanar och jag vill absolut helst ha en tik
8. Om det blir fler än två och både hanar och tikar kommer jag ändå inte få köpa av någon anledning, oklart vilken men jag kommer nog på någon :p

Vad mer kan gå åt skogen?? Tänker att det är bra att vara mentalt förberedd :cool:
 
Har nu anmält intresse för en planerad kull nästa år :heartnailbiting::love:
Om allt går enligt uppfödarens planering och mina önskemål... så blir jag med valp i slutet av våren/början av sommaren.

Men just nu tror jag att
1. Tiken kommer inte komma i löp enligt plan
2. När hon väl löper kommer den tilltänkte hanen inte vilja para... eller inte lyckas
3. Tiken kommer inte bli dräktig
4. Om hon blir dräktig kommer något hända så hon resorberar (heter det så på hund också??)
5. Om hon valpar kommer inte alla överleva
6. De som överlever är typ 2 stycken och då finns ingen till mig
7. Om de blir fler är det bara hanar och jag vill absolut helst ha en tik
8. Om det blir fler än två och både hanar och tikar kommer jag ändå inte få köpa av någon anledning, oklart vilken men jag kommer nog på någon :p

Vad mer kan gå åt skogen?? Tänker att det är bra att vara mentalt förberedd :cool:
Det kommer ut fyra kattungar och det var en hundvalp du ville ha?
 
Har nu anmält intresse för en planerad kull nästa år :heartnailbiting::love:
Om allt går enligt uppfödarens planering och mina önskemål... så blir jag med valp i slutet av våren/början av sommaren.

Men just nu tror jag att
1. Tiken kommer inte komma i löp enligt plan
2. När hon väl löper kommer den tilltänkte hanen inte vilja para... eller inte lyckas
3. Tiken kommer inte bli dräktig
4. Om hon blir dräktig kommer något hända så hon resorberar (heter det så på hund också??)
5. Om hon valpar kommer inte alla överleva
6. De som överlever är typ 2 stycken och då finns ingen till mig
7. Om de blir fler är det bara hanar och jag vill absolut helst ha en tik
8. Om det blir fler än två och både hanar och tikar kommer jag ändå inte få köpa av någon anledning, oklart vilken men jag kommer nog på någon :p

Vad mer kan gå åt skogen?? Tänker att det är bra att vara mentalt förberedd :cool:
Spännande :D Ras?
 
Spännande med ny hund på g. Men Minn är ju kastrerad och har inte ynglat av sig så vad är det då du ska ha? :confused::confused::D;)
En Minn-kopia hade ju varit underbart :love: Kelpie har varit ett av alternativen (är kanske fortfarande om det inte blir något av den här kullen), men inte den här gången.
 
En Minn-kopia hade ju varit underbart :love: Kelpie har varit ett av alternativen (är kanske fortfarande om det inte blir något av den här kullen), men inte den här gången.

Är så klart nyfiken på ras men förstår att du inte vill säga för mycket för tidigt. Håller tummarna för att det blir en liten valp till dig.
 
Min förhoppning var att få hem en liten labbe i början av 2019, men det visade sig bli för få i den kull jag hade ögonen på. :( Så jag hänger lite i utkanten av den här tråden och hoppas på bättre tur framöver.
 
Blev kär i omplaceringen jag hade på prov men tyvärr fick han åka tillbaka:cry: men han öppnade upp mina ögon för tervar så jag har spanat in några kennlar och om allt praktiskt klaffar så kommer en liten tervpojke hit nästa år:D
 
Blev kär i omplaceringen jag hade på prov men tyvärr fick han åka tillbaka:cry: men han öppnade upp mina ögon för tervar så jag har spanat in några kennlar och om allt praktiskt klaffar så kommer en liten tervpojke hit nästa år:D
Kolla på mallekennlar med om du inte gjort det, vissa får ju tervar i mallekullarna med.
 
Läste tidigare i tråden om att vissa har både hane och tik hemma - hur funkar det rent praktiskt vid löp?
Jag är nämligen sugen på en tik som nästa hund och har en hane den tidigare. :)
 
Läste tidigare i tråden om att vissa har både hane och tik hemma - hur funkar det rent praktiskt vid löp?
Jag är nämligen sugen på en tik som nästa hund och har en hane den tidigare. :)
Det allra bästa är om du har någon som kan tänka sig att ta en av hundarna under den värsta tiden, annars är det hålla isär och hökögon som gäller. Gammeltanten vi adopterade från en kompis fick ju en kull som var oplanerd. Då hade hanhunden fått in ett lyckoskott dag ett i löpet. Han klättrade upp och blev genast nerföst från matte som verkligen försökte ha hökögon, sen bodde tiken hos oss i ca 4 veckor för att det inte skulle hända igen. Men efter de 2 veckor efter hon åkt hem så blev hon plötsligt jättetjock. Ut trillade 9 valpar :nailbiting: Så det krävs inte alltid så mycket för att det ska ta sig.
 
Har börjat kolla runt och kontakta uppfödare och hoppas på en ny schipperke under 2019.

Åh :love: Jag hade schipperke innan. Mitt hjärta :heart
Köpte henne från en uppfödare som tidigare avlat schäfer för bruks. Superbra mentalitet. Inte alls gläffsig och bjäbbig som jag fått hört att schipparna tenderar att vara (detta var alltså mitten av 00-talet, vet inte alls hur det ser ut idag).
 
Åh :love: Jag hade schipperke innan. Mitt hjärta :heart
Köpte henne från en uppfödare som tidigare avlat schäfer för bruks. Superbra mentalitet. Inte alls gläffsig och bjäbbig som jag fått hört att schipparna tenderar att vara (detta var alltså mitten av 00-talet, vet inte alls hur det ser ut idag).

Schippen är en underbar ras :love: Har haft 2, min mamma har en och har haft en till tidigare, min kompis har en. Ingen av de schippar jag känner eller har känt har varit bjäbbiga. Finns säkert dem som har lättare för sånt än andra men har inte råkar ut för dem.
 
@snorp Så roligt att höra :) Jag bodde i norrbotten då och hade ingen i min direkta närhet, lite tråkigt. Hade varit roligt att känna fler av samma ras då man själv hade en. Speciellt då jag var ute och rännde på utställningar :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 201
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 502
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 734
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp