Hon är tuff och framåt lilla Modo :love:
Men liten. Dryga 3 kg :( Inte alls vad vi väntat oss, men vem kan säga nej efter att ha åkt 80 mil enkel väg?! Får hon bara växa till sig så blir det nog bra! Hon har fin kamplust, är väldigt nyfiken och avreagerar än så länge fint. Saran och Phatos gillar henne skarpt, nu ska bara jag piggna till lite mer efter operationen så blir nog det här bra :D

Visa bifogad fil 28496
Hur mycket brukar de väga i den åldern?
 
Hon är tuff och framåt lilla Modo :love:
Men liten. Dryga 3 kg :( Inte alls vad vi väntat oss, men vem kan säga nej efter att ha åkt 80 mil enkel väg?! Får hon bara växa till sig så blir det nog bra! Hon har fin kamplust, är väldigt nyfiken och avreagerar än så länge fint. Saran och Phatos gillar henne skarpt, nu ska bara jag piggna till lite mer efter operationen så blir nog det här bra :D

Visa bifogad fil 28496

3 kg låter väldigt lite. Min schipperkevalp vägde 2,3 kg i fredags på sin 8 veckors dag, vuxenvikt beräknas bli ca 7 kg.
 
Hon är tuff och framåt lilla Modo :love:
Men liten. Dryga 3 kg :( Inte alls vad vi väntat oss, men vem kan säga nej efter att ha åkt 80 mil enkel väg?! Får hon bara växa till sig så blir det nog bra! Hon har fin kamplust, är väldigt nyfiken och avreagerar än så länge fint. Saran och Phatos gillar henne skarpt, nu ska bara jag piggna till lite mer efter operationen så blir nog det här bra :D

Visa bifogad fil 28496

Gud så söt :love:
Är alla syskon lika små?
 
Gud så söt :love:
Är alla syskon lika små?
Ja, eller de var bara fyra stycken i hennes kull och tre av dom är i samma storlek. En hane var faktiskt ganska mycket mindre.... Uppfödaren hade en kull till som var en knapp vecka äldre och de var normalstora. :) Tiken fick lite komplikationen efter valpningen så min och hennes syskon flyttades över till den andra kullen, de tappade nog lite tid där gissar jag på... men hon är både söt och framåt så med lite tid och mat så borde hon växa på sig!
 
Ja, eller de var bara fyra stycken i hennes kull och tre av dom är i samma storlek. En hane var faktiskt ganska mycket mindre.... Uppfödaren hade en kull till som var en knapp vecka äldre och de var normalstora. :) Tiken fick lite komplikationen efter valpningen så min och hennes syskon flyttades över till den andra kullen, de tappade nog lite tid där gissar jag på... men hon är både söt och framåt så med lite tid och mat så borde hon växa på sig!

Då borde det ju inte vara någon fara!
Finns ju annars vissa missbildningar som gör att de blir mindre än vad som är normalt men om övriga syskon också är små plus den tuffa starten så låter det ju som att hon kommer att växa till sig :)
 
Känns som jag spammar den här tråden men det får ni stå ut med :D

Valpen ska bli fotbollsproffs när han blir stor.
28601
 
Valpen kissade vid 22 igår kväll och somnade sen i vardagsrummet, vid 23:30 bar jag upp honom i sovrummet där han sov vidare till 7 imorse :) Han är inte ens 9 veckor men det sker ändå knappt några olyckor inne. Än så länge är han verkligen världens härligaste valp, han är nyfiken, framåt, tuff och lekfull. Väldigt enkel att ha att göra med.
 
Vi landade i att ställa oss i kö för en ny beagle, en tik den här gången. De föddes idag, 5 tikar och en hane. Leverans till midsommar, lagomt till när jag går på semester.

Eller som en kollega till min sambo sa:"Att ha Beagle är ett självskadebeteende."
Sjuuukt roligt! :rofl:
 
Nu har jag träffat valparna 😍 Vi har ännu inte valt vilken av tikarna som flyttar till mig, de är än så länge väldigt lika. Både till utseende och i beteenden. Kommer hinna träffa dem en gång till, så hoppas det blir tydligare då 😊 Räknar dagarna till dagen V (som i Valp) 🐶
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
191 729
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 220
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 695
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp