Nu började uppfödaren vela så vi är nog tillbaka på valp 1 som nu är supersocial. De ska besiktigas i morgon så då måste vi ha bestämt oss. Försökte lägga in en bild men det funkar inte av någon anledning.
Gör en lista med + och - på de valparna som är aktuella att välja mellan och bolla den med uppfödaren.
 
Det finns fördelar med att vara två i huset när man har valp, och så finns det nackdelar, speciellt när den andra personen har svårt att förstå hur lite retning som ska till för att en övertrött valp som efter 1 timmes härjande äntligen kommit till ro, ska vakna och börja härja runt igen... :meh:
 
Det finns fördelar med att vara två i huset när man har valp, och så finns det nackdelar, speciellt när den andra personen har svårt att förstå hur lite retning som ska till för att en övertrött valp som efter 1 timmes härjande äntligen kommit till ro, ska vakna och börja härja runt igen... :meh:

Underbart :cautious:

Min sambo har åkt hemifrån i 5 dagar. Han tyckte det var bra timing med två hundar i bandage/tratt, en hund i full kondis som mer än gärna hittar på grejer, en 8-veckors valp och 9 kycklingar som det är en del pyssel med 🙄

Nu har Louie däckat av efter kvällens tokryck, så jag ska passa på att gå en kort runda med Finn. Igår kunde mina föräldrar gå med honom, men idag har han bara fått vara med ute i trädgården. Tacksamt att Louie går att lämna med de vuxna hundarna, men så är det nog också en större grej för oss människor än för valpar. Det är ju rätt naturligt för dem.
8FCEC6F4-CE05-4FC4-BBC8-C6600FE8F873.jpeg
 
Nästa helg får inte jag men en av mina bästa vänner hem sin valp!

Jag (och kompisen) hoppas verkligen att Frej ska kunna bli kompis med valpen. Åtminstone tillräckligt för att vi ska kunna umgås med hundarna med oss 🤗.

Valpen är en riktig gullis, finsk lapphund.
 
Nästa helg får inte jag men en av mina bästa vänner hem sin valp!

Jag (och kompisen) hoppas verkligen att Frej ska kunna bli kompis med valpen. Åtminstone tillräckligt för att vi ska kunna umgås med hundarna med oss 🤗.

Valpen är en riktig gullis, finsk lapphund.
Berätta mer.. 😁😂
 
Planerna har nu skjutits upp till tidigast 2023, vilket helt ärligt passar mig bättre. Uppfödaren har ändrat planerna och ska nu hitta en ny tik till hanen, samt en ny hane till tiken.

Jag kommer satsa på kullen från hanen efter vidare diskussion och filmer från uppfödaren. Han är så jäkla häftig :love:
 
Det är lite skönt med buke, man känner sig inte helt galen som funderar på valp ett par år fram i tiden. Tidigast en ny valp om två år, men jag kikar ändå på hundar som har gjort jaktprov och stammar bakåt. :rofl: Maken tycker att jag är lite knäpp men jag vet ju också att det är svårt att hitta en bra valp i min ras, de flesta är bokade innan parning.
 
Det känns som vi fastnat helt i hundgårdsträningen. Vissa dagar går det hur bra som helst, andra dagar är det som att börja om från ruta ett även om allt är exakt samma som dagen före. Ser ut som att det kommer få bli dagis för skrikolle under en övergångsperiod trots allt.
 
Fler som har valpar som får värsta energikicken efter mat istället för paltkoma? Här hos oss är det alltid 20-30 minuter av ihållande "JAG HAR TRÅKIGT!!!" gnällande direkt efter maten och det enda han vill är att gå ut och springa i trädgården, vilket är det absolut sista han ska med tanke på risken för magomvridning.
 
Det är lite skönt med buke, man känner sig inte helt galen som funderar på valp ett par år fram i tiden. Tidigast en ny valp om två år, men jag kikar ändå på hundar som har gjort jaktprov och stammar bakåt. :rofl: Maken tycker att jag är lite knäpp men jag vet ju också att det är svårt att hitta en bra valp i min ras, de flesta är bokade innan parning.
Inte alls :D Jag håller koll på så mycket jag kan av intressanta linjer för att kunna köpa något bra när det passar. Det lär dröja, tyvärr, men den som väntar på något gott väntar alltid för länge :angel: Just eftersom jag är så petig med linjer osv så känns det för mig helknäppt med personer som typ i januari går ut med att de då tänker leta hund att köpa under samma år. Snacka om att vara ute i sista sekund då!
 
Inte alls :D Jag håller koll på så mycket jag kan av intressanta linjer för att kunna köpa något bra när det passar. Det lär dröja, tyvärr, men den som väntar på något gott väntar alltid för länge :angel: Just eftersom jag är så petig med linjer osv så känns det för mig helknäppt med personer som typ i januari går ut med att de då tänker leta hund att köpa under samma år. Snacka om att vara ute i sista sekund då!
🙈 jag hörde en ännu värre, en bekant var upprörd över att de hade letat valp en hel vecka men det fanns inga som kunde levereras de närmsta veckorna, de ville ju ha valp nu till sommaren.😔 Jag hoppas att de inte hittar någon. 😇
Ville har jag ju väntat på i flera år. ;) Så jag vill hitta en minst lika bra. :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 934
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 252
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 582
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 954
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp