Hade kontakt med uppfödaren här om dagen, allt känns fortfarande bra och är så glad att jag är en intressant valp spekulant.
Problemet är väl att jag är lite velig om jag vill ha tik eller hane, för enkelhetens skull är tik bättre men samtigt är jag trött på hormontikar.
Vi vet dock inte om tiken är dräktig ännu, dröjer någon vecka till.
 
"Min" tik började såklart löpa betydligt tidigare än planerat, vilket gör att det blir om möjligt ännu svårare för mig att se hur f*n jag ska få ihop allt med valpköp... :( Har dock fått nys om flera intressanta planerade kullar som inte föds i år utan tja... senare. Så någon gång kommer det väl bli någon bra till mig. Nåja...
 
Vilja fick igår en kompis 😂🙈.
En liten Mas tik som jag tror ska heta Freya 😍. Tanken är att vi ska köra agility, rally lydnad, lydnad och utställning 👌😁.
 

Bifogade filer

  • 20200113_142014.jpg
    20200113_142014.jpg
    247 KB · Visningar: 65
Jag har med hjärtat i halsgropen kontaktat en uppfödare för att kolla om de planerat några valpar i år. :nailbiting: Att det ska vara så nervöst att ställa en enkel fråga...
Tycker också det är jättenervöst. För mig beror det nog på att jag är rädd att uppfödaren inte ska tycka jag är bra nog för att få köpa valp därifrån.
 
Jag är också lite inne på valp 2020, pratat med lite uppfödare och raskunniga. Känns som att det är lite nu eller om väldigt många år framåt som det finns goda möjligheter till att ha valp.

Men velar. Den stora rasen jag är intresserad av tror jag verkligen är handen i handsken, passar mig på alla plan. Samtidigt som en liten hund, storleksmässigt, hade varit så mycket mer praktiskt. Den rasen det skulle vara då är ju såklart Phaléne. Så jag behöver veta vilken storlek på hund jag vill ha.
 
Jag är också lite inne på valp 2020, pratat med lite uppfödare och raskunniga. Känns som att det är lite nu eller om väldigt många år framåt som det finns goda möjligheter till att ha valp.

Men velar. Den stora rasen jag är intresserad av tror jag verkligen är handen i handsken, passar mig på alla plan. Samtidigt som en liten hund, storleksmässigt, hade varit så mycket mer praktiskt. Den rasen det skulle vara då är ju såklart Phaléne. Så jag behöver veta vilken storlek på hund jag vill ha.
Vad är den stora rasen? =)
 
Å håller tummarna att du hittar en bra kul! Är själv mkt intresserad av kh collie, men det är inte aktuellt förrän om ett par år.

Korthårig collie känns lättare spontant att hitta en halvvettig. Men är livrädd för att få ännu en osäker hund så ja, lh collie känns väl kanske inte så logiskt då. Men de passar alla övriga kriterier.
 
Fick svar från uppfödaren, ingen kull planerad under 2020. :( Inte speciellt förvånad, men ändå väldigt besviken. Tillbaka till ritbordet...
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
10 769
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 093
Senast: dobbis
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 474
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras 2018 håller så sakteligen på att dra sig mot sitt slut och årets valptråd är igång för fullt. De som ville ha valp detta året har...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
70 485
Senast: emma82maria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp