Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns alltid plats för en bra hund. Ibland kommer det fler på en gång och ibland är det torka i åratal.
Ja, det är ju så. Speciellt som vi sitter i ett läge där vi letar nytt blod att fortsätta kenneln med, och inte vill lägga alla ägg i samma korg. Andra valpen jag ska ha i år är kusin till Zoe, så det passar riktigt bra med en helt obesläktad liten herre också.
 
Har chattat lite mer med uppfödaren som jag står i kö hos nu. Är fortsatt glad över hur lätt det är att kommunicera och hur lika tänk vi verkar ha kring mycket. Dock lite besviken över att det nog är troligt med cremefärgat i kullen, jag vill ha något nytt ju :rofl:
 
I helgen blev det valpgos! Alla valparna var sociala, nyfikna och busiga. De växlade mellan full fart till sömn så fort att man knappt hann med 😄 Valpbeskrivning ska göras innan det bestäms vem som flyttar in till oss, men det lutar åt den tik som har varit mest jämn av de tre.

256532506_625250985498842_8218906276108927340_n.jpg
 
Det blev ingen valp under 2021 för oss, så vi letar vidare 2022. Kan inte fatta att det snart är ett år sen Breeze gick bort... Saknaden är fortfarande stor och även om jag inte har massor av tid (eller snarare energi, tid har jag ganska gott om) så är det så trist med bara en hund. Lutar åt att det blir en import, enda parningen som "min" uppfödare ska göra är Winters mamma och jag tror inte jag vill ha två halvsyskon eftersom jag tänker att det nog ska bli någon kull framöver. Så då vill jag ha andra linjer även om det blir en hane till. Men det är inte lätt att hitta en import man vågar satsa på. Jag ville ju inte ge avkall på varken hälsa, mentalitet eller utseende.
 
För första gången på 10 år har jag hamnat i sitsen att välja valp 😱😱 De är knappt en vecka och jag har ingen tidspress, men jag kommer inte kunna besöka valparna för än vid leverans så har inte mycket att gå på sen heller.

Sist jag stod med detta valet så slutade det med att båda flyttade hit till slut 🙄 (Fridolf och frodo)...
 
För första gången på 10 år har jag hamnat i sitsen att välja valp 😱😱 De är knappt en vecka och jag har ingen tidspress, men jag kommer inte kunna besöka valparna för än vid leverans så har inte mycket att gå på sen heller.

Sist jag stod med detta valet så slutade det med att båda flyttade hit till slut 🙄 (Fridolf och frodo)...
Har du möjlighet att ta båda och utvärdera ordentligt i hemmiljö, och sedan sälja/sätta ut på foder? Fördelen är att du får mer att gå på än den informationen du får vid ett enda tillfälle.
Nackdelen är, tja, två valpar och allt vad det innebär :p
 
Har du möjlighet att ta båda och utvärdera ordentligt i hemmiljö, och sedan sälja/sätta ut på foder? Fördelen är att du får mer att gå på än den informationen du får vid ett enda tillfälle.
Nackdelen är, tja, två valpar och allt vad det innebär :p
Jag tror att det redan finns en köpare på den jag inte väljer, tyvärr. Två valpar är annars inga problem, det blir en till valpjäkel från en annan kull senare mot sommaren också så vi har ändå häcken full med barnpassning 😂😂
 
Fick nytagna bilder på tiken igår. Där är hon i modellen väldigt lik en mer robust Aysu :love: Bra proportioner, breda fina lår, utmärkt överlinje, riktigt bra tassar, utmärkt front, bra mellanhänder... Och så har hon väldigt vaken och intelligent, vaken blick och en otroligt fin färg. Jag har mest sett bilder på henne som unghund annars, men herregud så fin hon är.

Hoppas verkligen på valp, och hoppas att jag har möjlighet att någon gång framöver åka dit och hälsa på henne också. Jag har ju (såklart) fått mentalitet och personlighet beskrivet för mig från flera håll när det gäller alla valparnas nära släktingar, men det blir ju en annan sak att faktiskt uppleva det själv.
 
Jag och sambon har skickat ett intresse på en kull som ska bakas närsom nu. Kullen kommer isåfall födas i Norge men mammatiken har jag haft span på tidigare i tävlingssammanhang.
Vi har diskuterat en hel del fram och tillbaka hur vi vill göra, framförallt om suget för en till hund finns för min del. Båda är överns om att vi inte vill stå utan hund igen och skaffar hellre en till nu medans Assar är med oss och någorlunda pigg. Valet av ras var självklart, men det är varken Kooiker eller Schäfer och väljer bort raserna för mina egna hjärnspöken, annars hade en till Schäfer passat bra här hemma. Dock är jag uppvuxen med denna ras så helt främmande är den inte.
Lite snabba puckar men det känns rätt val efter jag fick smälta allt runt Assar. 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 527
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 583
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 657
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
628
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp