Tack!Jag gör det pga att vi är i skånehuset då o då. Här hemma är det råttfritt och det verkar inte finnas några kända fall än.
Man kan tyvärr inte kalla Stockholms innerstad för råttfri, finns så mkt råttor här tyvärr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!Jag gör det pga att vi är i skånehuset då o då. Här hemma är det råttfritt och det verkar inte finnas några kända fall än.
Better safe then sorry!Tack!
Man kan tyvärr inte kalla Stockholms innerstad för råttfri, finns så mkt råttor här tyvärr.
Min fick också tag i en snus en gång! Jag trampade på den och den fastnade på min skosula, han hittade den senare när vi kom hem. Som tur är åt han inte upp den, han fattade att jag inte skulle gillat och använde den som bete för att få mig att jaga honom istället…Är riktigt dålig på att uppdatera. Otis växer och utvecklas som bara den. Han är nu 15 veckor. Han är busig, rolig, påhittig, älskar att träna och har även en del egna idéer.
Vi började valpkurs för ca 3 veckor sen och den går varannan vecka så andra tillfället var i måndags. Så kul med kurs och väldigt bra att få träna med den störning som andra valpar ger. Han kommer som ett skott på visselpipan men jag behöver träna inkallning med kommande mer - har blivit dåligt med den träningen.
Separat har vi försiktig börjat nosa på grunder i apporteringen med tennisbollar. Annars försöker jag så mycket jag kan ta tillvara på att han väldigt gärna kommer med saker till mig.
Det svåraste, eller ja, det mest stressande med valptiden är annars ätandet av ALLT, särskilt giftiga saker. Vi har tyvärr redan varit hos veterinären 2 gånger pga av det. En gång pga av hästkastanj där jag plockade ut delar av en tredjedels kastanj ur hans mun och då inte visste om han hade svalt något. Så det blev till veterinären för att kräkas. Även om det bara var några sekunder han han tugga så vågade jag inte chansa. Andra gången plockade jag ut en snus, som han tagit upp från gatan, som var trasig och jag kunde se lite pulver från snuset i hans mun. Visst inte om han hade tuggat sönder snusen eller om den redan var sönder. Där behövde han inte kräkas men mkt kolsuspension fick han äta, både hos veterinären och hemma den dagen. Det är hopplöst mkt fimpar och snus på gatorna i Stockholm. Och mängder av hästkastanjer där jag bor tyvärr...
Tack! Har bokat vaccination.Jag vaccinerar också alla mina mot lepto @Actobor i södra Sverige.
Hade inte varit jätteorolig för fimpar osv - det är klart inte bra om han äter det på daglig basis, men om någon slinker ner då och då så tänker jag att det må vara hänt.
Hästkastanj är ju värre, men kanske mest oron för att de ska svälja dem hela och att det tar stopp.
Eller hur, hur kan det vara gott??Min fick också tag i en snus en gång! Jag trampade på den och den fastnade på min skosula, han hittade den senare när vi kom hem. Som tur är åt han inte upp den, han fattade att jag inte skulle gillat och använde den som bete för att få mig att jaga honom istället…Förstår inte vad det är som lockar. Luktar tobak gott? Vissa sorter kanske luktar extra ätbart?
Tack! Har bokat vaccination.
Fimparna har jag nog varit mindre oroliga för, där vet man ju att cigaretten är använd. Snus kan ju personer ibland tappa innan dom.använder dom och då är ju tobaken kvar. Men generellt har jag varit lugn så länge jag har plockat ut dom hela. Men jaa...
Jag har uppfattat som att hästkastanjer även är riktigt giftiga? Utövare de kan förstöra tänder och sätta stopp.
Jag har lärt mig att nikotinförgiftning inte är att leka med, en snus kan vara dödlig för en hund (beror säkert på storlek). Hund som fått i sig snus bör alltid till veterinär för att få kräkmedel.Är de det?
Verkar kunna ge kräkningar och illamående, men det kanske kan bli ännu värre än så. @Malibu_Stacy kanske vet?
Hästkastanjer är giftiga, de kan orsaka neurologiska bekymmer så som vinglighet och okoordinerad gång förutom kräkning och diarré. Äkta kastanjer är inte giftiga.Är de det?
Verkar kunna ge kräkningar och illamående, men det kanske kan bli ännu värre än så. @Malibu_Stacy kanske vet?