Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Får citera mig själv.Skrev upp mig på en intresselista för nån vecka sedan. Uppfödaren mejlade igår kväll att köpet börjat.
Nu hoppas jag att allt går bra, att det blir en parning och valpar i sinom tid.
Om allt går vägen så borde valparna (väl) vara leveransklara ca mitten-andra halvan av juni.
Av ren nyfikenhet, är det Party?Vi hoppas på valp till sommaren, blir förhoppningsvis husses nästa tävlingshund när det dags gör Tay att trappa ner.
En bekants tik är parad så det bara hoppas på att hon tar sig, vi har även träffat hanen som är väldigt trevlig.
Det är en till bc vi har sikte på...
Vad kul, grattis!Bekräftat dräktig!
![]()
Tack!Vad kul, grattis!
Speja blev parad igår och i förrgår. Vi pausar idag och provar imorgon en tredje gång ifall hon vill då också. Hoppas få se små skägg på UL om drygt tre veckor![]()
Kanske tog sig på sista parningen så det var för tidigt att se någonUltraljud idag och inga tecken på valpar. Uppfödaren var förvånad eftersom tiken betett sig som om hon var dräktig.![]()
Kanske tog sig på sista parningen så det var för tidigt att se någon
Om inte vetten har en väldigt dyr o fin ul , så skulle jag göra om det efter dag 35-38Jag frågade uppfödaren det fanns någon chans för falskt negativt, men veterinären var helt säker på att det var tomt. Idag var det dag 29 från första parningen och dag 27 från andra.
Det måste varit en riktigt skruttig UL-apparat då!Om inte vetten har en väldigt dyr o fin ul , så skulle jag göra om det efter dag 35-38
Hade en tik förrförra året som bommade på dag 32 men jag trodde ff hon var dräktig, gjorde om det dag 46 och då blev det träff, hon fick 8 valpar så var dom gömde sig vet inte jag
Var beredd på att bli bankrutt.Hittat ny ras jag är sugen på. verkar passa in bra. Enda nackdelen är storleken. Nån här som har GD.![]()
Hur mycket äter de per dygn. Hade tänkt ge färskfoder isåfall.
Asså det beror väl på exakta vikten men skulle inte hoppas på mindre än ett kilo per dygnHittat ny ras jag är sugen på. verkar passa in bra. Enda nackdelen är storleken. Nån här som har GD.![]()
Nej den har upptäckt valpar tidigare på dag 24 men hon bar dom tydligen väldigt högt upp och så inte dräktig ut förrän i slutet på v 6Det måste varit en riktigt skruttig UL-apparat då!
Min schäfer äter drygt 1kg/dag men hon är ju väldigt aktiv.Asså det beror väl på exakta vikten men skulle inte hoppas på mindre än ett kilo per dygnsäkert närmare två
Jag frågade uppfödaren det fanns någon chans för falskt negativt, men veterinären var helt säker på att det var tomt. Idag var det dag 29 från första parningen och dag 27 från andra.
Hittat ny ras jag är sugen på. verkar passa in bra. Enda nackdelen är storleken. Nån här som har GD.![]()