Bukefalos 30 år!

Skrev upp mig på en intresselista för nån vecka sedan. Uppfödaren mejlade igår kväll att köpet börjat.
Nu hoppas jag att allt går bra, att det blir en parning och valpar i sinom tid.

Om allt går vägen så borde valparna (väl) vara leveransklara ca mitten-andra halvan av juni.

Jag börjar känna mig ganska säker på vilken ras det ska bli. Jag har pratat med ett par uppfödare förut men dom var så totalt inkompatibla med mig att jag blev avskräckt och helt bytte spår. Men jag känner fortfarande :love: för hundarna så jag hoppas att jag kan hitta en uppfödare där allt klickar. Det känns marigt att dra igång kontaktprocessen bara. :nailbiting:

Jag har en reserv i åtanke också men tror att utsikterna för bra kullar är sämre i den rasen så jag hoppas att allt klaffar med den första. Annars får jag väl vänta på nästa år och hoppas att det ser bättre ut då.

Som tredje reserv, en till labbe. Jag är inte jättepepp på att ha två stora hundar men i nästan alla andra aspekter är dom helt rätt så jag kanske får ta den smällen. Jag kommer isåfall vara mer noga med sportmeriter inom släkten, finns inte det jag söker så får det vara. Jaktavlad är inte aktuellt och kommer troligtvis aldrig att bli.

Bekräftat dräktig! 😍

E97C003A_93E3_484C_B53B_4F6EFEA962B0.jpg

Jag frågade uppfödaren det fanns någon chans för falskt negativt, men veterinären var helt säker på att det var tomt. Idag var det dag 29 från första parningen och dag 27 från andra.
Om inte vetten har en väldigt dyr o fin ul , så skulle jag göra om det efter dag 35-38

Hade en tik förrförra året som bommade på dag 32 men jag trodde ff hon var dräktig, gjorde om det dag 46 och då blev det träff, hon fick 8 valpar så var dom gömde sig vet inte jag

Om inte vetten har en väldigt dyr o fin ul , så skulle jag göra om det efter dag 35-38

Hade en tik förrförra året som bommade på dag 32 men jag trodde ff hon var dräktig, gjorde om det dag 46 och då blev det träff, hon fick 8 valpar så var dom gömde sig vet inte jag
Det måste varit en riktigt skruttig UL-apparat då!

Hittat ny ras jag är sugen på. verkar passa in bra. Enda nackdelen är storleken. Nån här som har GD. :angel: :nailbiting: Hur mycket äter de per dygn. Hade tänkt ge färskfoder isåfall.

Hittat ny ras jag är sugen på. verkar passa in bra. Enda nackdelen är storleken. Nån här som har GD. :angel: :nailbiting: Hur mycket äter de per dygn. Hade tänkt ge färskfoder isåfall.

Mängder… men det tänker jag alla stora hundar gör. New foundland äter också massor. Ha koll på mentaliteten bara så kan det bli kul!

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka