Bukefalos 30 år!

Det är tur att dom sover ibland, dom små liven :). Flisan är min åttonde hund, men av nån konstig anledning så lyckas jag alltid förtränga den där jobbiga valptiden mellan gångerna :D
Men jag ska inte gnälla - jag har fått en härlig liten hund med bra temperament. Hon är nyfiken och orädd, gillar att hälsa på främmande, bryr sig inte om konstiga ljud, trafik eller annat. Hon har fått springa lös med kompisen på stranden och gått korta koppelpromenader. Går vi längre så får hon sitta i bärpåse - funkar bra!
20260302_111431~2.webp

Jag jinxar väl igen nu, men är nu spekulant på en kull med nästan identisk kombo som drömparningen där det inte blev nån tik till mig, de föds om två veckor så håll tumme för mig! Hanen är kullbror med min drömtik och tiken är kullsyster med hanen de parade drömtiken med så detta är så perfekt.

Namn är verkligen skitsvårt! Jag hade tur att nuvarande hund redan hade fått ett fint namn av uppfödaren. Annars brukar jag tänka att det är som med människobebisar, man ser vad dom ska heta när man får dom. :D

Jag har en massa namn uppskrivna i telefonen 🙈
Jag har ingen möjlighet att köpa en till hund dock…

Namn är verkligen skitsvårt! Jag hade tur att nuvarande hund redan hade fått ett fint namn av uppfödaren. Annars brukar jag tänka att det är som med människobebisar, man ser vad dom ska heta när man får dom. :D
Vill fortsätta på temat och det har massa namn till hane men tycker det är svårare med tik, har ju redan valt det bästa namnet haha. Men tillslut sitter kommer det väl. Om inte annat så när man träffar henne!

Blir förmodligen en vuxen hund för oss, sambon var inte sugen på valp. men känns som om det är svårare och få katterna och vuxen samspelta. Katterna har aldrig sett hund. :nailbiting:

Blir förmodligen en vuxen hund för oss, sambon var inte sugen på valp. men känns som om det är svårare och få katterna och vuxen samspelta. Katterna har aldrig sett hund. :nailbiting:

Är det en hund som är kattvan sen tidigare så går det nog bra, ska du se. :) Bara se till att katterna alltid har möjlighet att gå undan och var beredd att plocka undan hunden om den blir för på. Min katt hade bara sett hundar på avstånd ute och tyckt att dom var bläää, när Labradåren flyttade in. Han svor och muttrade mycket i början och var valpen för närgången så kunde han få sig en smäll med klorna infällda. "Vet hut, snorunge". 😂 Det var så ett tag, men med tiden så blev dom vänner ändå. :heart

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Tjockistråden 5

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat