Bukefalos 30 år!

Såhär ser det ut med buren i baksätet.
Det där är väl inget problem alls? Valpen ser dig, hör dig, känner lukten av dig. Du ser den, hör den, kan sträcka in handen till den, prata med den. Det är väl ingen direkt skillnad att ha den där, jämfört med i passagerarsätet?

Jag har flugit hem valpar ensamma i bagageutrymmet på flyget och de har klarat sig alldeles utmärkt. Det är inte speciellt ovanligt..

Har du någon kompis som har en kattbur eller mjuk väska så du kan ha valpen på framsätet.
Hade du hämtat valp hos mig hade den inte fått följa med dig.
Det kan bli ett för stort trauma, det är det redan av att flytta hemifrån och då är mina valpar redan vana vid att åka i bur , men inte ensamma.
Alltså jag hade lämnat tillbaka en valp som fick trauma av att åka i baksätet.

Valpar flyger ju kors och tvärs över världen utan problem liksom, klart de ska klara att åka i bagaget eller i baksätet.

Grattis!
Men två av dem är vadå? 😅
IMG_9890.webp

Här kan man se, korrekt päls till höger.

Och idag är skruttarna 5 veckor! Typ en vecka kvar lite drygt tills jag får veta vilken som blir min. Det har varierat lite under tiden vilken jag gillar mest så vi får se! Med Lita så var ju hennes syster min favorit hela tiden, men såhär i efterhand var det ju tur för mig att jag inte var den som valde :rofl:

På filmerna uppfödaren skickar ser det ut att vara ett framåt gäng som härjar på, precis som det ska vara!

Och idag är skruttarna 5 veckor! Typ en vecka kvar lite drygt tills jag får veta vilken som blir min. Det har varierat lite under tiden vilken jag gillar mest så vi får se! Med Lita så var ju hennes syster min favorit hela tiden, men såhär i efterhand var det ju tur för mig att jag inte var den som valde :rofl:

På filmerna uppfödaren skickar ser det ut att vara ett framåt gäng som härjar på, precis som det ska vara!
Mitt gäng är tre veckor så de har nyss börjat öppna ögonen lite sådär halvt, ser ut som en blandning mellan baksmälla och ögoninflammation 😂😂

Du sitter precis framför väl? Jag hade kört på det, jag vill helst ha valp i knät men då krävs det ju att man är två. Nu ser valpen dig och du kan ge den en hand om den behöver.
Ska du köra långt?
Ja, buren är ju precis bakom framsätena så jag är ju väldigt nära och når lätt om det skulle behövas.
Ca 2,5-3 timmar, så inte jättelångt.
Det där är väl inget problem alls? Valpen ser dig, hör dig, känner lukten av dig. Du ser den, hör den, kan sträcka in handen till den, prata med den. Det är väl ingen direkt skillnad att ha den där, jämfört med i passagerarsätet?

Jag har flugit hem valpar ensamma i bagageutrymmet på flyget och de har klarat sig alldeles utmärkt. Det är inte speciellt ovanligt..
Ja det kanske funkar med den lösningen ändå 🤔 Blir så osäker då det var länge sedan jag hämtade valp sist och har ju alltid haft sällskap med mig då. Men det lutar åt att det får bli på det viset ändå. :)

Vår valp är egentligen redo för hämtning men vi väntar två veckor extra för att få till första tiden på ett bra sätt. Men nu tänker jag mer eller mindre dagligen att vi kanske kan lösa några dagar tidigare ändå…. Vill ju ha hem henne NUUU :love:

Här väntas valpar i slutet av veckan/början på nästa. Hoppas hon drar igång lite tidigare så jag kan vara med (är ledig i helgen).
Hon är sjukt tjock för att bara ha tre valpar (enligt UL) och har gått upp jättemycket. Men hon är inte överviktig alls. Hoppas inte det är tre jättar där inne, då lär det bli svårt att föda själv 😱

Här väntas valpar i slutet av veckan/början på nästa. Hoppas hon drar igång lite tidigare så jag kan vara med (är ledig i helgen).
Hon är sjukt tjock för att bara ha tre valpar (enligt UL) och har gått upp jättemycket. Men hon är inte överviktig alls. Hoppas inte det är tre jättar där inne, då lär det bli svårt att föda själv 😱
Hoppas det är fler! 🥰

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka