Underbar och plågsam väntan!!!Ca 6h från oss så närmare än att åka till sambons släkt i Skåne hehe! Tror dock inte vi får till att hälsa på innan men har fullt förtroende för att uppfödarna väljer åt mig. De kommer skicka filmer och bilder också.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbar och plågsam väntan!!!Ca 6h från oss så närmare än att åka till sambons släkt i Skåne hehe! Tror dock inte vi får till att hälsa på innan men har fullt förtroende för att uppfödarna väljer åt mig. De kommer skicka filmer och bilder också.
Ja han är definitivt en typ av DSG som jag gillar, fint huvud!Ja, det ska bli roligt! Nu är han maxad i höjd och ganska långbent och så har han benägenheten att bara äta så mycket som han behöver. Han är alltid smärt.
Vissa domare gillar de mer kompakta och mer av dogg-karaktär och hur det blir nu kan ingen veta.
Vår tik har också lite mer av det mer slimmade uttrycket, men har också fått fin kritik, så domarna har nog lite olika preferenser.
Han tilltalar mig iaf mycket, för han har lite av His Master's Voice-looken, hunden vid grammofonen som är så berömd.
Det är faktiskt den hunden ( hunden Nipper vid grammofonen), jag tänkt på när jag ville ha dansk-svensk gårdshund en gång i tiden.
Speciellt när de är så unga och man inte vet än att de blir bra! Men vi hoppas så mycket här hemma. Vet iallafall att denna kull kommer heta något på F, men det säger inte mycketUnderbar och plågsam väntan!!!
Får du vara med och änska namn själv? Ville du ha en tik eller hane?Speciellt när de är så unga och man inte vet än att de blir bra! Men vi hoppas så mycket här hemma. Vet iallafall att denna kull kommer heta något på F, men det säger inte mycket![]()
Jag vet faktiskt inte om jag får önska! En tik ska vi ha, min hane hemma blir inte så glad för fler pojkar hemma.Får du vara med och änska namn själv? Ville du ha en tik eller hane?
Jag tycker det finns för många uppfödare som verkar "leva" på uppfödning och det i sig gör mig skeptisk. Självklart kan man vara seriös ändå, men jag vet inte...?Fortfarande sugen på valp. Tycker dock det är så svårt med uppfödare, precis som ni skriver här så är det många som har sina DSG alldeles för feta. Var inne på en kennels hemsida och där avlade dom på tikar med ljudrädslaKänns som ett lotteri att välja uppfödare? Hur resonerar ni?
Det finns definitivt uppfödare som livnär sig på att föda upp valpar. Kanske inte alla raser, men det finns absolut. Kommer ofta i kontakt med detta via jobb.Jag tycker det finns för många uppfödare som verkar "leva" på uppfödning och det i sig gör mig skeptisk. Självklart kan man vara seriös ändå, men jag vet inte...?
Sedan tycker jag det är svårt inom min ras att veta riktigt hur mentaliteterna är. Ett test är förstås bra, men vardagen är ändå viktigast. Och sedan säger förstås uppfödaren ofta det som köparen vill höra. Det kan vara sant, men också bara lite friserat så att det låter bra.
Nej, sådana vill man inte gynna. Det har inom dansk-svensk-aveln funnits ett par tre kennlar som tydligen samarbetat och haft rena massproduktionen. Länsstyrelsen omhändertog flera hundra hundar!Det finns definitivt uppfödare som livnär sig på att föda upp valpar. Kanske inte alla raser, men det finns absolut. Kommer ofta i kontakt med detta via jobb.
Ja, man kan ju få höra ett: ”nä, mamman/pappan har inga allergier men klarar inte kyckling”. Vet folk som fått höra det EFTER parning med en hane, DÅ kryper det fram att hunden ”inte klarar kyckling”. Tar alltid det uppfödare säger med en skopa salt… Vill inte köpa av en crazy dog person heller, hundarna ska inte leva i misär och inte vara för många.
Och just det! Skjutbana i närheten av klubben (det hade jag glömt, men inte för att det gjorde nått!) det pangades en hel del och även flygplan som flög lågt över så det levde om en del fick hon höra. Hon jobbade på ändå! Skott hade hon ju hört men det var lite mer avlägset än detta. Känns bra att hon inte reagerat på sånt!Igår var hon i sin del av hundgården själv och Lemmy delade med Lita (han ville inte vara med Dagny konstigt nog) Idag såg jag på Lemmy att han ville vara ensam så Dagny fick dela med Lita. Och hon kan luckan nu! Jag insåg att det hade börjat regna hemma när alla hundarna var inomhus och Dagny låg under sängen när jag kollade i kameran
Igår började hon valpkurs. Hon förstod snabbt vad jag ville i kontaktövningarna och tycker mycket om karameller![]()