Bukefalos 30 år!

Det ser väldigt smalt ut för en staffevalp :o

Jag känner mig också mer och mer lur på att det kanske kommer vara det, ska testa det på honom imorgon och se vad uppfödaren tycker också. Kanske blev 25 kr i sjön! Men jag tyckte som sagt att alla bredare var så himla stela och klumpiga 🤔

Vad har ni andra med små hundar hittat för första-halsband? (var enklare till rottisen!)

Jag känner mig också mer och mer lur på att det kanske kommer vara det, ska testa det på honom imorgon och se vad uppfödaren tycker också. Kanske blev 25 kr i sjön! Men jag tyckte som sagt att alla bredare var så himla stela och klumpiga 🤔

Vad har ni andra med små hundar hittat för första-halsband? (var enklare till rottisen!)
Jag använder inte halsband på små valpar, bara sele. Trixie har jättebra ställbara selar

Jag tycker till och med att det är för smalt för en dvärgschnauzervalp och med den kraften en staffe har skulle jag vara rädd för att det du köpt går av eller blir väldigt obehagligt för den stackars valphalsen om den gör ett ryck.
Jag gillar lite bredare, har ett bra ställbart från Rukka och Feel Active där man kan välja om det ska vara fast eller halvstryp beroende på vilken ring man kopplar i. Sen har jag ett vanligt flätat halvstryp i paracord med kedja eller bara vanligt fleecefodrat halvstryp. Varvar med sele.

Här är ett från Hööks med två ringar för halvstryp respektive fast:

IMG_1873.webp

Jag tycker till och med att det är för smalt för en dvärgschnauzervalp och med den kraften en staffe har skulle jag vara rädd för att det du köpt går av eller blir väldigt obehagligt för den stackars valphalsen om den gör ett ryck.
Jag gillar lite bredare, har ett bra ställbart från Rukka och Feel Active där man kan välja om det ska vara fast eller halvstryp beroende på vilken ring man kopplar i. Sen har jag ett vanligt flätat halvstryp i paracord med kedja eller bara vanligt fleecefodrat halvstryp. Varvar med sele.

Här är ett från Hööks med två ringar för halvstryp respektive fast:

Visa bifogad fil 189527

Hade Rukka till rottisen första året och gillar dem, men tycker som sagt att det blir så klumpigt när det är i sitt minsta läge. Det du visar ovan på Hööks hade nog funkat bra :) Men på lokala Hööks hade de bara det i större storlekar igår.

Ska svänga förbi Arken Zoo och Dogman också, och se vad de har. Det är ju en rätt kort period som han behöver det pluttigaste, sen är bekymret ur världen!

Såg ett annat märke som gjorde ett liknande i rosa/cerise, det var lockande men typ 250kr 😬

Detta låg på 159, så långt ifrån 25 kr 😉 men helt okej. Det är ju faktiskt lite segt att lägga 250 på något de vuxit ur på fyra veckor 🙄 Denna modell fanns också i många storlekar så funkar ju fint att stega upp i, om man känner för det.

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hönstråden del III