Bukefalos 30 år!

Hälsade på valparna idag igen! Första mötet med pipgris, den var rolig 🐽 Biffen till vänster i bild och brorsan till höger.

IMG_0153.webp

Bara en vecka kvar nu! Hujeda mig 😂

Åhhh! 65 mil!!! Sååå långt!
Men då får du väl bo över någonstans?

Den som är intresserad av en av våra valpar bor 20 min bort. Hon ska vara lycklig!!

En blir varse om hur avlångt Sverige är. Jag har ena hundens uppfödare 46 mil söderut och den andra hundens 65 mil norrut. Nya valpen har samma uppfödare som den senare, så det blir iallafall inte mer utspritt än tidigare.

Då var friden över 😮‍💨 Biffen har flyttat in, och det är fullt ös direkt! Ingen timid liten valp det här minsann — men det var ju i och för sig det jag önskade mig 😅 Ska bli kul att se hur han utvecklas, han har visat mycket lek och kamp plus rätt mycket självständighet under veckorna i valplådan.

IMG_0252.webp

Vänta tills de blir 7 veckor då vill du inte behålla alla längre 🙃😂
Haha

:rofl::rofl::rofl:
Det har du säkert rätt i!! Då blir det svettigt!

Just nu gullar jag mest med dem och de är så lugna och snälla! Min stora hobby är att väga dem och jämföra hur de utvecklas och förundras över denna ofattbart snabba utveckling!

Men jag vill, just nu, ha alla!!! Särskilt hanen som jag av naturliga skäl nog inte kan ha.

20260823_144023.webp

Jag är så ofattbart lycklig över mina valpar. Jag vill behålla dem alla! Är det någon som gjort det?

Visa bifogad fil 189948
Jag hade fem kvar i ett par år, sålde dem när de var utbildade (vallhundar). Det är ett heltidsprojekt att ha kvar flera kullsyskon. En upplevelse, kan man man säga. Föredrar fortfarande att ha två valpar åt gången, men skulle inte rekommendera fler än så annat än till yrkesverksamma...
img_1_1763939818347.webp

Jag hade fem kvar i ett par år, sålde dem när de var utbildade (vallhundar). Det är ett heltidsprojekt att ha kvar flera kullsyskon. En upplevelse, kan man man säga. Föredrar fortfarande att ha två valpar åt gången, men skulle inte rekommendera fler än så annat än till yrkesverksamma...Visa bifogad fil 190005
Fick kolla länge på bilden för att få ihop antalet med huvuden, kroppar, ben osv :rofl:

Liknande trådar

• Valp 2027
  • Hästvalet 2026 – vilken hästpolitik står du närmast?
  • Det bästa med sommaren 2026
  • Mål och planer 2026

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka