Bukefalos 30 år!

Min förra:
1000045400.webp

Jag ska upp halv sex imorgon. Sov tre och en halv timme lördagsnatten. Nu ger jag upp och går och lägger mig.

Jag får trösta mig med att vi kommer få en solid röd-grön majoritet i både region och kommun i Stockholm. Även vissa kranskommuner verkar det ha gått bra för de rödgröna, även solida Tidökommuner som Haninge.

Allmänt verkar M ligga kvar relativt stabilt likaså S som dock allmänt backar lite. SD backar och V och MP ökar.

Jag avskyr allt hon står för, men det går inte att undgå att hon är en skickliga som partiledare och det har varit fascinerande att se hur hon navigerat det politiska landskapet. Skiftat ifrån att vara den som låtit hårdast i nästan alla frågor, till att i det här valet prata om en borgerlig politik "med hjärta" och det verkar ha gått hem hos KDs väljare (det är ju dock inte vad partiet verkar stå för, och politiker som folkmords-ATM och fucking Adaktusson har ju sannerligen ingen hjärta).
Anledningen är att sakpolitiken har allt mindre betydelse, som minister har hon varit totalt oduglig och inte åstadkommit något alls under de här fyra åren men det verkar inte ha någon större betydelse utan man går på vilket intryck hon ger. Men sen att det blocket får så bra resultat beror på samma som i USA när Trump vann, det är inte på egna förtjänster utan att motsidan är så dålig, såg partiledarintervjun med Magdalena Andersson och det var så man knappt trodde det var sant, jag följer normalt inte svensk politik på det sättet att jag lyssnar till debatter och utfrågningar så var inte beredd.

1789357049713.webp

Det suger att SD är näst störst men jag blev GLAD att de är så långt efter i mitt område.
Jag såg för första gången valaffischer när jag gick runt byn igår som satt på en persons hus. Det var för M.

Min kompis som i alla tider varit väldigt röd har en mamma som kommenterade ett inlägg angående att personen inte ville rösta på Tidö längre för att de var rasister m.m. Hon kommenterade "Är det okej att hata judar som vänster sidan gör och ropa hurra till palestinier som hatar judar".
Jag fattar inte varför man ställer saker emot varandra och som att rasism skulle vara mycket bättre? Men det är väl sådär det låter hela tiden...

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn