Bukefalos 30 år!

C är inte stort och dom kommer som i förra valet att inte vara aktiva i att låta sd ha makt. Det innebär inte att dom kan hindra andra partier från ett samarbete med sd.
De måste ju då släppa fram en regering som innehåller eller har stöd av SD. Jag har uppfattat löftet under hela de 2 senaste mandatperioderna, valrörelsen och intervjuer ända in på valdagen ALDRIG kommer hända. Ska nog inte begränsa till 2 senaste, det har gällt betydligt längre än så.

Vad är det de sagt som hindrar en lösning? Jag har hört att de aldrig kan tänka sig samarbeta i någon form med SD och då utesluter det en Tidöregering. De kan också inte tänka sig V i en regering.

Då återstår
* V och C stödjer en S eller MP regering med motsvarande politiska förhandlingar som Tidöavtalet
* Nyval
Eller helt andra partier som samarbetar som vi inte ens har tänkt än.
Vi har ingen aning om hur det pratas bakom kulisserna just nu.

För att V som parti är varken extremistiska eller antisemitiska. De driver inte en politik som bygger på judehat.
Rasism, antisemitism och islamofobi är själva grunden för att SD ens existerar och genomsyrar varenda politisk fråga som de driver, och allt som de under den avgående regeringen har fått igenom. Det är skillnaden!
Och ändå är det V som drar till sig de värsta judehatarna och leninälskare.
Absolut inte sd. Sd ifrågasätter invandring till ett land som har tagit emot fler än vi någonsin skulle ha gjort. V lierar sig med terrorister i både Sverige och andra länder.
Man kan ju inte se vad man önskar utan vad det verkligen innebär att rösta på V. Man får in riktiga nassar och antisemiter i riksdagens innersta krets. Det om något ska man vara riktigt orolig för.
V är det mest hatiska partiet som finns i vår riksdag. Hästlängder före sd som inte alls kan räknas i samma kategori.

Jag tror det är välbehövligt för Åkesson att ta paus nu.

"
Attacken mot V: ”Ingen normal människa röstar på ett sådant parti”
Islamister ligger bakom Vänsterpartiets ökning, påstår SD-ledaren Jimmie Åkesson.

Han ser inga andra förklaringar till partiets ökning i valet, som kom trots flera avslöjanden om V-kandidater under valrörelsen.
– Det kan bara vara islamister som står för den ökningen, säger Åkesson på en pressträff om valresultatet.
– Ingen normal människa röstar på ett sådant parti, säger han.

Vänsterpartiet strök innan valet en rad kandidater efter avslöjanden från Expressen om att kandidaterna bland annat bland annat hyllat Putin och Hamas och spridit antisemitiska konspirationsteorier.
"
svt.se

Jag som tänkte att ni här på buke som stödjer vänstern inte var islamister men ack så fel jag hade.
Inte islamister men mer än lovligt naiva.

Jag borde också lämna forumet faktiskt. Jag orkar inte med den vänstervurmande ideologin som finns här. De som stöttar terrorism och hat.
De som anser det ok att antisemitismen flödar och att man involverar sig med islamister och den värsta sortens människor som finns.

Inte islamister men mer än lovligt naiva.

Jag borde också lämna forumet faktiskt. Jag orkar inte med den vänstervurmande ideologin som finns här. De som stöttar terrorism och hat.
De som anser det ok att antisemitismen flödar och att man involverar sig med islamister och den värsta sortens människor som finns.
images (3).webp

Och ändå är det V som drar till sig de värsta judehatarna och leninälskare.
Absolut inte sd. Sd ifrågasätter invandring till ett land som har tagit emot fler än vi någonsin skulle ha gjort. V lierar sig med terrorister i både Sverige och andra länder.
Man kan ju inte se vad man önskar utan vad det verkligen innebär att rösta på V. Man får in riktiga nassar och antisemiter i riksdagens innersta krets. Det om något ska man vara riktigt orolig för.
V är det mest hatiska partiet som finns i vår riksdag. Hästlängder före sd som inte alls kan räknas i samma kategori.
Tänkte på det där klippet en gammal stallkompis delade om Hallden på fb. Han vill ta in fler men det är som att man skulle föda den 10e ungen men man har bara råd med blöjor för 2 ungar, lite samma liknelse. Jag tänker ofta att hur kan det bli så bra här? Ska vi ta in fler från ett dåligt land och så kommer de till ett som är som ett sjunkande skepp, vad kommer de till för elände?!?? Flyr från ett till ett annat....Sverige är ju som ett sjunkande skepp av överlast. Med det sagt önskar jag iaf hitkommande allt GOTT och inte komma till nått som visar sig inte alls bli bra. Näääää nu får jag smyga härifrån igen, är ju helt hopplös!!! ska du med? :angel:

Tänkte på det där klippet en gammal stallkompis delade om Hallden på fb. Han vill ta in fler men det är som att man skulle föda den 10e ungen men man har bara råd med blöjor för 2 ungar, lite samma liknelse. Jag tänker ofta att hur kan det bli så bra här? Ska vi ta in fler från ett dåligt land och så kommer de till ett som är som ett sjunkande skepp, vad kommer de till för elände?!?? Flyr från ett till ett annat....Sverige är ju som ett sjunkande skepp av överlast. Med det sagt önskar jag iaf hitkommande allt GOTT och inte komma till nått som visar sig inte alls bli bra. Näääää nu får jag smyga härifrån igen, är ju helt hopplös!!! ska du med? :angel:
Exakt så. Lite lustigt också att användare här oroar sig över hur du mår bara för att du har en avvikande åsikt än merparten här.
Man får trösta sig med att om idioterna som röstade på Örebropartiet hade tänkt till så hade tidö vunnit. Dvs vill en majoritet ha en blågul regering. I verkligheten är det inte som här på detta forumet. Tack och lov.

Ja jag ska faktiskt fundera på att lämna på riktigt.

Exakt så. Lite lustigt också att användare här oroar sig över hur du mår bara för att du har en avvikande åsikt än merparten här.
Man får trösta sig med att om idioterna som röstade på Örebropartiet hade tänkt till så hade tidö vunnit. Dvs vill en majoritet ha en blågul regering. I verkligheten är det inte som här på detta forumet. Tack och lov.

Haha ja, lite sambon undrade lite hur de andra verkar må eftersom det är rätt naivt om man öppnar sina ögon men ja...Man får inte vara av avvikande åsikt, var likadant under coviden (nej jag sa INTE att INTE viruset INTE existerade- vart det rätt nu med alla inte tro,....förkyld hjärna) och om jag inte borde hålla mig härifrån. Han har en god tanke, iaf från denna delen av forumet- jag som inte ens är ingtresserad av politik eg- tycker det är rätt trevligt här på forumet annars måste jag säga.

Vet du, det är lönlöst att diskutera med dig eftersom du vänder på allt man skriver, men jag gör ett försök. Jag undrade hur @Fjordfrälst mår eftersom jag inte känner igen hur hon uttrycker sig, inte pga avvikande åsikt. Och om man menar mig, får man gärna nämna mig och inte prata över huvudet på mig.

Vet du, det är lönlöst att diskutera med dig eftersom du vänder på allt man skriver, men jag gör ett försök. Jag undrade hur @Fjordfrälst mår eftersom jag inte känner igen hur hon uttrycker sig, inte pga avvikande åsikt. Och om man menar mig, får man gärna nämna mig och inte prata över huvudet på mig.
Dig @Enya är det okej med, just du har ju skrivit till mig på tråden, så dej har jag inga problem med! <3. Jag brukar inte reagera såhär starkt så jag kan förstå att du tycker det är olikt mig. Ingen stridsyxa mellan oss tack <3. Men nu får jag faktiskt skärpa mig!!!!!! får ju skämmas!! ses i andra tråden, annars ge mig en spark i röva ut från denna delen! :p

Jag la inte märke till vem som skrev det. Tyckte det var flera.

Liknande trådar

• Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Secret Easterbunny 2026
  • Ni med erfarenhet av kuratorer
  • Marknad i byn (Ulvlek)

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn