Våra föl blir äldre...

Sv: Våra föl blir äldre...

Ancan! Ser fin ut, Vore kul att se fler bilder, har du ngn länk?
 
Sv: Våra föl blir äldre...

md5krist skrev:
Har varit dålig på att ta kort det senaste, men här är en bild när vårt lilla stoföl e. Casir Ask - Concorde är tre veckor gammal.
Nu är hon åtta veckor och 123 cm hög. Det syns tydligt att hon kommer att bli skimmel nu. Tycker att hon är lite kortare i kroppen och med mer resning än vad systern e. For Feeling var som föl. Hon har dock inte lika fint huvud och är kanske också lite grövre än syrran.

Tycker hon ser jättefin ut! Casir Ask tillhör en av mina favoriter!
Hur stor var hon när hon föddes? Har hört att CA lämnar stort, stämmer det? (vågade därför inte ens tänka på att ta honom till mitt Roderik sto, men om Everest stoet ska betäckas ligger han bra till :d )
 
Sv: Våra föl blir äldre...

ancan skrev:
Hur fin som helst ju!!!

vad bra att de inte växer lika fort som halvblodsfölen- då kan man ju njuta ännu längre av "bebistiden":love:

Jo det stämmer ju iofs! De växer i a f saktare som unghästar men man kan ju börja tidigare eftersom de blir inkörda också. Däremot hoppas jag kunna komma in i halvblodsaveln nästa år. Håll tummarna så jag hittar ett fint sto att avla på snart!

/Kristin
 
Sv: Våra föl blir äldre...

nej..jah ska väl åka ut till betet och se om jag kan ta några nya foton på honom,med hela kroppen med-problemet är att han är 2som ett plåster" på mig hela tiden,så jag kommer aldrig så långt ifrån honom så att jag kan ta hyfsade helfoton :-)
lägger in foton på honom som yngre istället...
 
Sv: Våra föl blir äldre...

catrine007.jpg


här på bilden är han ca 6 månader... jag insåg precis att jag har väldigt dåligt med kort på honom...:crazy: det blir till att "ut å fota" idag...
 
Sv: Våra föl blir äldre...

imelda skrev:
Tycker hon ser jättefin ut! Casir Ask tillhör en av mina favoriter!
Hur stor var hon när hon föddes? Har hört att CA lämnar stort, stämmer det? (vågade därför inte ens tänka på att ta honom till mitt Roderik sto, men om Everest stoet ska betäckas ligger han bra till :d )

Tack, vad roligt att du tycker det.:) Hon var ca 103 cm när hon var någon dag gammal, så det var väl ganska normal storlek. Kikar ibland på danska hästdatabasen för att kolla på avkommor till Casir och de är ofta ganska stora. Nu ligger det ute två stycken på 173 samt en treåring som dock bara är 160.

I de danska rekomendationerna står det att han gärna ska användas till ädla och högställda ston, men jag har verkligen inte fått uppfattningen att han tenderat till att lämna tungt (fast det kanske är så att folk följt rekommendationerna... ;) )
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Jag har haft två Casir ask hästar i närmsta bekantskapskretsen.
trevliga bägge två, ridbara, men mkt stora( 1.78 och 1.74).iofs rätt "smäckra".

tyvärr har båda haft problem med det kroppsliga, den ena är numera avlivad pga sammanväxningar i ryggen, den andra har väldiga problem med sin knän till och från.

kan ju vara en tillfällighet...
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Hej några nytagna kort på 2 av mina pojkar.
rasputin2.jpg

welshcob på kortet 2v. Ca 97cm hög
pors4.jpg

welshponny av cobtyp, 2½ månad 103cm
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Bra bete och bra mammor till båda två...jättesöta. måste bara tillägga att jag ÄLSKAR din avatar-den är så jättefin!:love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Vilka fina bilder på alla fölisar! :)
Jag har varit dålig på att ta kort på senaste veckorna och just nu regnar det ju hela tiden så det blir inga fina kort då. Har däremot klippt ihop lite videosnuttar från sista veckorna. Linnea van S e. Channon-Maraton är knappt ca 2 månader i början av klippet. Där rider min 7 årige son mamman. Sen rider även min 5 åring också, men han behöver lite mer hjälp.

http://www.youtube.com/watch?v=2O_c7H-7-3c
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Måste ta nya kort på våra sekt B fölisar. Vem vet det kanske blir en blivande avelshingst som uppfyller dina önskemål:idea: ;)
Avataren är min 1½ åriga son :love:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

säkert...ingen vore gladare än jag om det kom en mörk svettfux,lagom bläs, och två knähöga strumpor bak. med gott temperament,bra,starka leder och bra storlek. givetvis med enorm hoppförmåga och flygande gångarter oxå.:love: Kan du fixa en sådan åt mig;)

Annars tar jag gärna 1½ åriga sonen-han är sååå söt...:banana:
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här har du en sån om inte Welsh kan fixa fram nån :angel:

0627-2.gif


Iglatjärns Santiago, ca 2½ månad
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Helt fel sektion;) Ancan är ute efter en sekt B hingst med bra ben och bra huvud samt intressant stam.:idea:

Tyvärr Ancan. I år har vi fått 1 brun med rund fin stjärn som säkert kommer att hoppa högt men blir Bponny samt 1 som jag inte vet om den är fux el ej. Den blir C. Vilken kombination låter trevligast? Coulthard-Rimskij-Paddock Camargue-Breccles Minstrel Boy el Bostorp Besk-Glansevin Gadabout - Coed Coch Targed -Horshaga Cyrano.:D
 
Sv: Våra föl blir äldre...

*kl*
Bilder på min kille som växer så det knakar =)
Korsning vbl travare/arab.
3 dgr gammal
0604075.jpg


2,5 mån

06062311.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Jag har tappat min digitalkamera i golvet så jag har inga helt nytagna kort på min fölis. Dock har jag ett taget i början av juni.
Hon är 3 veckor på kortet.
Det är båda mina godingar: Min dotter Moa 6 år som vill krama fölis och
Kassandra e: Figaro R - Stanford - Modesto - Gaspari.

kassandra0607-1.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Här är en goding som uppfyller alla dina krav! Förutom den där lilla detaljen med ras då...;)
Hbl e Don Romantic, u fbl.
3 dagar gammal:
DR060627003.jpg
 
Sv: Våra föl blir äldre...

Welsh skrev:
Helt fel sektion;) Ancan är ute efter en sekt B hingst med bra ben och bra huvud samt intressant stam.:idea:
japp, och jag har ju haft en sån där snygg welshhingst sekB för några år sedan...:love:

Welsh skrev:
Tyvärr Ancan. I år har vi fått 1 brun med rund fin stjärn som säkert kommer att hoppa högt men blir Bponny samt 1 som jag inte vet om den är fux el ej. Den blir C. Vilken kombination låter trevligast? Coulthard-Rimskij-Paddock Camargue-Breccles Minstrel Boy el Bostorp Besk-Glansevin Gadabout - Coed Coch Targed -Horshaga Cyrano.:D
nej, du missförstod mig, jag har beställt den till nästa år av dig;) :)
Annars föredrar jag nog Bostorp Besk-Glansevin Gadabout - Coed Coch Targed -Horshaga Cyrano...
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
13 327
Senast: Blyger
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
390
Senast: Sirap
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 675
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp