Vårfint i stallet!

Sv: Vårfint i stallet!

Ingen som vill svara på min fråga ang färgen? :cry:
 
Sv: Vårfint i stallet!

Vi målade med vanlig inomhus färg i sadelkammaren vit väggfärg från rusta.. Den vita i stallet är samma färg. Den gråa färgen vi målade i stallet är oljefärg och det svarta på gallren och beslagen är hammarlack svindyr men den är värd dom pengarna...
 
Sv: Vårfint i stallet!

jag har vanlig stallfärg i mitt stall, dvs sån som stöter bort smuts och som ska vara lätt att tvätta.
 
Sv: Vårfint i stallet!

Åååh vilken go tråååd! :love: :bump:
Jag hoppas få lov att fixa en lösdrift i höst (inte helt säkert, jag är äkta optimist haha!) för två till tre hästar, hagar och byggnader finns, tänkte bara fixa till det sen. Perfekt när man kan hyra och ändå ha som sitt eget :D Men om det nu blir nåt, då återvänder jag med dunder och brak med idéer och frågor :banana: :rofl: Hahaha!
Himla fint alla har fixat verkligen, tack för all isnpiration :bow:
 
Sv: Vårfint i stallet!

Jag kommer måla med linoljefärg. Fäster på alla ytor och är billig OCH fri från lösningsmedel! :)

Dock har jag problem med att stallet är målat med nån slags asfalt som blöder igenom färgen , så jag måste primea med shellack innan... Hoppas det håller. Har testat med två lager shellack och det har inte gått igenom än. Håll tummarna! Stallet är tråk svart och vitt med brun plyfa. Bilder kommer sen!

Just nu är det två svalbon i taket så jag kan inte göra så mycket just nu.. :(
 
Sv: Vårfint i stallet!

Denna färgen har vi i stallet:

stallet1.jpg

Jättefint!:love:
 
Sv: Vårfint i stallet!

Tack för svaren! Det verkar som att man kan ta en "vanlig billig" färg alltså, det låter bra :)

Vad har ni kvar att göra i era stall nu? :)
 
Sv: Vårfint i stallet!

Bortsett från att jag inte gjort klar sadelkammaren så har jag lite pyssel med att sätta in ett ventilationsfönster på gaveln, takfot samt vindskivor på södra gaveln. Å så det årliga skurandet & målandet då förståss.

Jag lär väl komma på fler saker som skall göras efterhand, det brukar jag vara bra på..ständigt nya projekt :p
 
Sv: Vårfint i stallet!

Bortsett från att jag inte gjort klar sadelkammaren så har jag lite pyssel med att sätta in ett ventilationsfönster på gaveln, takfot samt vindskivor på södra gaveln. Å så det årliga skurandet & målandet då förståss.

Jag lär väl komma på fler saker som skall göras efterhand, det brukar jag vara bra på..ständigt nya projekt :p

Så duktig du är! Vi ska börja med högtryckstvätten imorgon :P Det lär inte ta så många dagar innan det torkat upp och är redo för målarfärgen i denna värmen ;)
 
Sv: Vårfint i stallet!

Nja, duktig vet jag väl inte om jag är, jag har inte fått ett dugg gjort på nära två veckor nu :o
Jag måste verkligen skärpa till mig om jag ska hinna bli klar innan vintern..
 
Sv: Vårfint i stallet!

Lånar min egen knapp.

Vad har ni för era fönster i boxarna? Alltså har ni galler eller vad? Vi har haft "fel galler" och står inför att byta till något hästarna inte kan fastna i men vad är billigast? Får man fästa upp typ gunnebostängsel och sätta en ram av trä runt (så hästarna inte kan skada sig på utstickande ändar?)
 
Sv: Vårfint i stallet!

Nja, duktig vet jag väl inte om jag är, jag har inte fått ett dugg gjort på nära två veckor nu :o
Jag måste verkligen skärpa till mig om jag ska hinna bli klar innan vintern..

Det är samma för mig, men vem har orkat när det varit så in i helsike vaaarmt :p
 
Sv: Vårfint i stallet!

kl
jag har målat box gallret ^_^ det var omålat innan och hade blivit ordentligt rostigt under året men med lite sandpapper och hammar lack så blev det så fint så :D
före
31340109.jpg
[/url][/IMG]
efter
31340110.jpg
[/url][/IMG]
 
Sv: Vårfint i stallet!

Jag har tättsittande armeringsjärn (6cm mellan järnen) i fönstren hos min storhäst. Dock är fönstren så högt upp att det är i princip omöjligt att han når upp med en hov. I ponnyernas boxar sitter inget galler alls, av samma skäl; de når inte upp till fönstren :)
 
Sv: Vårfint i stallet!

Jag har tättsittande armeringsjärn (6cm mellan järnen) i fönstren hos min storhäst. Dock är fönstren så högt upp att det är i princip omöjligt att han når upp med en hov. I ponnyernas boxar sitter inget galler alls, av samma skäl; de når inte upp till fönstren :)

Åh vad jag önskar att våra hästar inte når upp men det gör de :crazy: Har för mig att armeringsjärn inte är tillräckligt stadigt.. Det största problemet att det inte är vi som är insatta i hästarna som äger gården, och gubben som gör det är inte alls intresserad av att betala för grejjer till hästarna egentligen. Visst kan han rusta upp men det ska vara till minsta möjliga kostnad :(
 
Sv: Vårfint i stallet!

Nä, är det så att hästarna når upp med fötterna till fönstren så vill man ju givetvis ha rejäla galler som säkerhet. Kan inte ni ordna egna galler som ni betalar ur egen ficka då? Flyttar ni hästarna från gården så kan ni ju bara skruva ned gallren och sälja dem om ni inte har behov av dem i andra fönster :)
 
Sv: Vårfint i stallet!

Nä, är det så att hästarna når upp med fötterna till fönstren så vill man ju givetvis ha rejäla galler som säkerhet. Kan inte ni ordna egna galler som ni betalar ur egen ficka då? Flyttar ni hästarna från gården så kan ni ju bara skruva ned gallren och sälja dem om ni inte har behov av dem i andra fönster :)

Ja, så skulle man kunna göra om det inte var för att en del tycker att gubben borde betala eftersom han ju väljer att hyra ut, och om han inte fixar galler kommer han kanske inte få hyra ut längre och gubben vill att det ska vara enhetligt (dvs snyggt men billigt). Personligen förstår jag inte varför man tror att en gård är så gott som underhållsfri. Kanske för att vi "gamla" inackorderingar skämt bort honom genom alla år så han sluppit fixa med allt :angel: Ska tilläggas att jag verkligen gillar gubben, förutom den lilla detalj att han inte vill betala för saker (det han kan fixa själv behöver man aldrig be två gånger om).

Ska bli spännande att se vad han hittar för lösning på det ;) Det borde väl finnas svetsare som inte kräver multum?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 023
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 598
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 083
Senast: Pratsch
·
Gnägg Jag tycker att stallet utöver funktionella lösningar gärna får ha lite detaljer som är enbart snygga också. Hästlivet är ju ganska grovt...
Svar
5
· Visningar
3 341
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp