Varför blir jag så knäpp!?

Nu kör han ny taktik att inte svara. Han har glömt saker hos mig Så vi bestämde att ses igår för att prata när han var nykter osv. Han hör inte av sig på hela dagen och svarar ej på mitt samtal. Jag skickade ett sms att jag lägger ner detta nu och tog bort hans nummer. Inte hört ett ljud ifrån honom. Men som sagt enligt honom är allt mitt fel. Han kan inte prata med mig nykter han måste ringa på fyllan och bete sig :(
Låter som han har en del alkoholproblem, inget direkt att ge sig in i. Släpp och gå vidare och var glad att du upptäckte hans problem i tid.
 
Nu kör han ny taktik att inte svara. Han har glömt saker hos mig Så vi bestämde att ses igår för att prata när han var nykter osv. Han hör inte av sig på hela dagen och svarar ej på mitt samtal. Jag skickade ett sms att jag lägger ner detta nu och tog bort hans nummer. Inte hört ett ljud ifrån honom. Men som sagt enligt honom är allt mitt fel. Han kan inte prata med mig nykter han måste ringa på fyllan och bete sig :(

Det är extremt låg sannolikhet att det där skulle ha utvecklat sig till en sund relation. Snubben har alltså under denna tid spelat på din osäkerhet genom att hålla dig på halster, visat en agressiv sida, skuldbelagt dig samt visat uppenbara tecken på alkoholproblem. Tre varningsflaggor för hög risk att det slutar illa, i värsta fall riktigt illa.

Jag tycker att du ska unna dig en partner som a) har en sund livsstil b) har som målsättning i en relation att bidra till att göra sin partner gladare och starkare. För det är du värd.
 
Nu kör han ny taktik att inte svara. Han har glömt saker hos mig Så vi bestämde att ses igår för att prata när han var nykter osv. Han hör inte av sig på hela dagen och svarar ej på mitt samtal. Jag skickade ett sms att jag lägger ner detta nu och tog bort hans nummer. Inte hört ett ljud ifrån honom. Men som sagt enligt honom är allt mitt fel. Han kan inte prata med mig nykter han måste ringa på fyllan och bete sig :(
Om han har saker hos dig så är det hans ansvar att ta reda på dem. Hör han av sig om dem kan ni bestämma en dag och tid som han kan hämta, då du ställer sakerna utanför din dörr för honom att hämta. Hämtar han inte är det hans problem. Ni behöver inte prata. Jag skulle nog vilja påstå att det är högst olämpligt att ni pratar. Det är så mycket varningsklockor att du bör släppa och gå vidare, för din egna hälsa och säkerhets skull. Du förtjänar någon mycket bättre!
 
Nu kör han ny taktik att inte svara. Han har glömt saker hos mig Så vi bestämde att ses igår för att prata när han var nykter osv. Han hör inte av sig på hela dagen och svarar ej på mitt samtal. Jag skickade ett sms att jag lägger ner detta nu och tog bort hans nummer. Inte hört ett ljud ifrån honom. Men som sagt enligt honom är allt mitt fel. Han kan inte prata med mig nykter han måste ringa på fyllan och bete sig :(

Bli arg. Arg för att han tycker att han kan uppföra sig illa mot dig. Helt rätt av dig att lägga ner och meddela honom att du gör det.

1000 poäng cred till dig.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de

NEJ! Han uppför sig ju helt vrickat!
Det finns ju massor med trevliga män att dejta och umgås med. Han är inte en av dem!
Det känns ju inte som att han tar ansvar för sin skit. Då kommer du få ta smällen. Och om han på så kort tid redan gjort så sjuka saker och visat sån ilska - vad kan komma sedan?
Du startade ju tråden för att det inte kändes helt bra mellan er ens när han är nykter. För han kan ju inte vara packad dygnet runt i flera dagar. Så även om det finns fina stunder så är det ju så mkt negativt att det bara inte kan väga över.
Du är värd bättre!
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
Det enda du ska göra är att sätta hans saker i ett paket med hans adress på och posta. Han är ju ett riktigt rövhål. Inget gott kommer från denna man, han är elak och redan efter ngn dejt sjukt otrevlig när allt ska vara guld och gröna skogar.
Posta paketet, blocka han på alla medier och gå vidare.
Upprepa tusen gånger jag är värd bättre! Det ska inte vara svårt att dejta, är det svårt är det fel!
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
Chansen att han kommer sluta dricka bara för att du skickar ett sms är mindre än noll.
Varför vill du träffa någon som behandlar dig som skit?
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de

Alltså, jag håller med ovanstående om att jag inte tycker att du ska träffa honom alls. Det är alldeles för många varningssignaler och handlar inte ens enbart om att han verkar ha alkoholproblem, vilket skulle vara tillräckligt för att du inte ska involvera dig i en relation med honom. Ni har precis träffats och han behöver vilja och söka hjälp på egen hand, det kan inte du göra åt honom.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de

SJÄLVKLART ska du inte träffa honom. Ingen kan påverka någon att sluta dricka. Och varför gå in i en relation du redan nu på dejtingstadiet ser inte fungerar och inte har något potential.

Gå vidare till någon du har en framtid med.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de

Kommer aldrig funka. Ta hand om dig själv istället, du behöver uppenbarligen förändra en del om du tycker att detta verkar ha chansen att bli ett ok förhållande.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
Nu tycker jag inte att du ska träffa honom mer alls oavsett, men hade han varit minsta vettig hade han själv tagit upp det med alkoholen och skrivit att han ska söka hjälp och sluta dricka. Det ska absolut inte vara något du ska behöva säga, det ska komma frivilligt från honom. Och det verkar det ju inte göra.
 
Nu kom där ett sms.. att han tycker om mig och om jag vill ses nästa vecka för att prata. Att han inte vill sluta ses.. jag kommer dock säga han har problem med alkoholen och ska vi fortsätta så ska han inte röra de
Nej det ska du inte. Du ska sluta ha kontakt med honom. Du kan säga vad som helst och tro att du kan "hjälpa" honom men det kan du inte. Varför hatar du dig själv?
 
Träffa honom inte mer, varningsklockorna skriker om honom! Passa på medans ni inte hunnit ses så länge, för de behöver inte bli inte lättare ju längre tiden går och fler försök görs, snarare tvärtom om!

Det är så lätt att tänka ”Ja men en gång kan vi väl ses och prata” och vips så har den där gången blivit till 10 gånger osv. Var rädd om dig själv❤️
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 053
Senast: LiviaFilippa
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 049
Senast: mars
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 815
Senast: skiesabove
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 744
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp