Varför krympte buke?

Diskussionerna på hästforumsdelen tvärdog när de olika grenarna inte fick ha kvar sina egna forum. Nej det är inte samma sak att skriva under prefix... bevisligen!
Som jag såg det dog de ut långt innan dess, vilket ledde till att jag valde att minska synligheten något för de forum som var inaktiva först.

Till slut valde jag att även flytta in Dressyr som prefix som var det minst inaktiva forumet.

Under fälttävlan påpekades det att samla allt fälttävlansprat under enbart en tråd fick det forumet att se mer inaktivt ut än det var, men aktiviteten minskade ändå över tid så något halvår eller år senare blev det inflyttat under prefix.
 
Jag får nog ta tillbaka det jag skrev ovan.
Du får gärna skicka ett PM eller en rapport om vad det i så fall gäller så jag kan försöka bilda mig en uppfattning om något gått snett eller om det bara handlar om att vi har olika uppfattningar om vad som är lämplig moderering.

Eller för all del skriv här.

Jag kan väl säga att jag haft en del att göra vad gäller att läsa, varna och radera idag så något kanske har missats.
 
Nu var det här rätt längesen men jag kommer ihåg när det var väldigt hårda regler kring trådar. Det var väldigt många trådar som slogs ihop till "Stora X tråden" där alla frågor rörande X skulle ställas. Det kunde även hända att någon startade en tråd och fick då genast höra "Det finns redan en tråd om det här, använd sökfunktionen" och kunde då hitta en gammal tråd som ingen skrivit i på månader.

Jag kan erkänna att tanken på att skapa en egen tråd är väldigt läskig. Har varit medlem i elva år nu och kan faktiskt inte minnas att jag någonsin skapat en.
 
Nu var det här rätt längesen men jag kommer ihåg när det var väldigt hårda regler kring trådar. Det var väldigt många trådar som slogs ihop till "Stora X tråden" där alla frågor rörande X skulle ställas. Det kunde även hända att någon startade en tråd och fick då genast höra "Det finns redan en tråd om det här, använd sökfunktionen" och kunde då hitta en gammal tråd som ingen skrivit i på månader.

Jag kan erkänna att tanken på att skapa en egen tråd är väldigt läskig. Har varit medlem i elva år nu och kan faktiskt inte minnas att jag någonsin skapat en.
Ja det där är tråkigt. Speciellt nu när en allt händer så fort. En tråd som är ett år gammal om sociala medier till exempel kan ju vara inaktuell. Så prova att göra en tråd. Du kanske blir beroende. 😃
 
Nu var det här rätt längesen men jag kommer ihåg när det var väldigt hårda regler kring trådar. Det var väldigt många trådar som slogs ihop till "Stora X tråden" där alla frågor rörande X skulle ställas. Det kunde även hända att någon startade en tråd och fick då genast höra "Det finns redan en tråd om det här, använd sökfunktionen" och kunde då hitta en gammal tråd som ingen skrivit i på månader.

Jag kan erkänna att tanken på att skapa en egen tråd är väldigt läskig. Har varit medlem i elva år nu och kan faktiskt inte minnas att jag någonsin skapat en.
Jag är ledsen för att det hanterades på detta sätt tidigare. De senaste åren har det vad jag vet inte varit på det sättet när det gäller moderering.

Nya trådar är välkomna, finns det en aktuell tråd om just det ämne man vill ta upp är det självklart bättre att skriva i den, men finns det ingen aktiv eller inte riktigt om samma sak får man gärna starta en ny.

Tyvärr hänger en del äldre "regler" kvar hos användarna trots att saker och ting har ändrats av olika skäl. Det kan ta ett tag innan alla inser att saker har ändrats.

Jag hoppas alla vågar skapa trådar och rapportera gärna om ni tycker någon användare "leker" moderator.
 
Jag är ledsen för att det hanterades på detta sätt tidigare. De senaste åren har det vad jag vet inte varit på det sättet när det gäller moderering.
Har kollat långt tillbaka i tiden här på Buke i olika trådar. Så vad man kan säga är att det var ju du själv som tyckte du visste bäst med dina regler och hur du bestämde hur det skulle vara när användarna ville annat. Och nu när det inte längre är aktivitet på hästrelaterade forum ja då vänder du kappan MEN det var för sent. Som man brukar säga så är det lätt att rasera men svårt att bygga upp igen. Det är få förunnat att kunna hantera makt på rätt sätt.
 
Har kollat långt tillbaka i tiden här på Buke i olika trådar. Så vad man kan säga är att det var ju du själv som tyckte du visste bäst med dina regler och hur du bestämde hur det skulle vara när användarna ville annat. Och nu när det inte längre är aktivitet på hästrelaterade forum ja då vänder du kappan MEN det var för sent. Som man brukar säga så är det lätt att rasera men svårt att bygga upp igen. Det är få förunnat att kunna hantera makt på rätt sätt.
Det där var rätt onödigt tycker jag. Periodvis har det varit stora problem med att folk ställt samma fråga gång på gång så sisådär hälften av trådarna på förstasidan av ett forum varit mer eller mindre kopior av varandra. Att du tycker det är en bra lösning får stå för dig men att anklaga @Gunnar för maktmissbruk för att han försökt hålla forumet intressant för folk är rejält oförskämt.
 
Det där var rätt onödigt tycker jag. Periodvis har det varit stora problem med att folk ställt samma fråga gång på gång så sisådär hälften av trådarna på förstasidan av ett forum varit mer eller mindre kopior av varandra. Att du tycker det är en bra lösning får stå för dig men att anklaga @Gunnar för maktmissbruk för att han försökt hålla forumet intressant för folk är rejält oförskämt.
Ja gud ja.
Foderstatstrådar, sadeltrådar, hur ska jag sätta igång min häst, hur mycket orkar min häst bära. Forumet svämmade över av sådana innan de slogs ihop till stora nålade trådar.
 
Det där var rätt onödigt tycker jag. Periodvis har det varit stora problem med att folk ställt samma fråga gång på gång så sisådär hälften av trådarna på förstasidan av ett forum varit mer eller mindre kopior av varandra. Att du tycker det är en bra lösning får stå för dig men att anklaga @Gunnar för maktmissbruk för att han försökt hålla forumet intressant för folk är rejält oförskämt.
Ja men då får du väl vara nöjd som forumet ser ut nu då. Kunskaper flyttar till andra ställen och kvar blir tramset och xx- tråden del 147 och moderatorernas kamp att hålla skutan flytande med sina utbrutna trådar. Jätteintressant 🙄.
 
Ja gud ja.
Foderstatstrådar, sadeltrådar, hur ska jag sätta igång min häst, hur mycket orkar min häst bära. Forumet svämmade över av sådana innan de slogs ihop till stora nålade trådar.
Vill man ha fler o fler medlemmar så får man stå ut med detta. Men det är ju dit man vill igen. Skriv mer, skriv mer är ju uppmaningen.
 
Varför är du aktiv här och startar trådar om du tycker illa om forumet?
Men du tyckte ju nyss själv illa om forumet hur det var förut när div trådar svämmade över. Men det är som vanligt här forumet tål inte kritik och då fäller man kommentaren "varför är du här då"
 
Men du tyckte ju nyss själv illa om forumet hur det var förut när div trådar svämmade över. Men det är som vanligt här forumet tål inte kritik och då fäller man kommentaren "varför är du här då"

Jag påpekade att en sak var sämre innan en viss moderering. Det finns andra saker jag tycker blivit sämre av viss moderering osv.

Men därifrån till att tycka illa om ett forum, hävda maktmissbruk etc är det ju ett rätt långt steg?
 
Jag påpekade att en sak var sämre innan en viss moderering. Det finns andra saker jag tycker blivit sämre av viss moderering osv.

Men därifrån till att tycka illa om ett forum, hävda maktmissbruk etc är det ju ett rätt långt steg?
Varför ens ställa och diskutera frågan "Varför krympte buke" , när "varför är du ens kvar här personerna" har försvunnit.
 
Ja men då får du väl vara nöjd som forumet ser ut nu då. Kunskaper flyttar till andra ställen och kvar blir tramset och xx- tråden del 147 och moderatorernas kamp att hålla skutan flytande med sina utbrutna trådar. Jätteintressant 🙄.
På det du skriver så låter det inte som om du var här när problemet existerade eftersom ditt konto är skapat i år och du måste gå tillbaka och läsa gamla trådar för att hitta det du pratar om.
Det som var ett problem var att på tex Hästvårdsforumet så var det stundtals 11 trådar om avmaskning, 4 om barfota kontra icke barfota, 2 om olika flugsprayer på första sidan. I det läget så drar inte dessa trådar folk, de stöter bort folk. Plockar du ihop de där avmaskningstrådarna och barfota trådarna till en av vardera så får det helt plötsligt plats 16 trådar med frågor om olika hältor, kolik osv osv på förstasidan där de syns och folk får adekvat input på sina problem.
Det blev även fel ibland när folk gav sig på någon som frågade om tex en hovledsinflammation och hänvisade till en 3 år gammal tråd där det slutade med att TS som fått ta bort sin häst fick såren upprivna av någon som inte läste tråden innan utan kom med hurtiga påhejningar om en redan död häst och den som ställde följdfrågan inte fick någon hjälp eftersom den frågan försvann i den specifika ursprungsfrågan. Dessa misstag var vad jag minns till största delen dock pådrivna av användare som lekte småpåvar och inte av moderatorerna eller @Gunnar
Jag har ett svagt minne av att det för länge länge sedan fanns en automatisk stängning av trådar efter viss tid av inaktivitet. Den funktionen skulle jag gärna se för att minska risken för att riva upp gamla sår hos folk.
Du vet det där med att vara efterklok på det sätt du är och bete sig utifrån att någon skulle lösa problemen anno 2020 år 1920 ger bara en sken av att man har behov av att klaga på saker för att lyfta sig själv och trampa på andra.
 
Som jag såg det dog de ut långt innan dess, vilket ledde till att jag valde att minska synligheten något för de forum som var inaktiva först.

Till slut valde jag att även flytta in Dressyr som prefix som var det minst inaktiva forumet.

Under fälttävlan påpekades det att samla allt fälttävlansprat under enbart en tråd fick det forumet att se mer inaktivt ut än det var, men aktiviteten minskade ändå över tid så något halvår eller år senare blev det inflyttat under prefix.

Jag upplevde en minskning innan grenarnas forum slogs ihop. Det tror jag liksom kom med den tid vi är i.
Men jag tror försöket att klumpa ihop allt för mer trafik var spiken i kistan. Hade underforumen varit kvar tror jag det skulle kunnat vända.
Som det känns nu tror jag även vi som varit här en evighet och stannat trots olika bråk, modereringar och andra förändringar tappat lusten.
Supertråkigt!
 

Liknande trådar

Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 106
Senast: Otherside
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 619
Senast: LovingLife
·
Tjatter Covid-19 vaccin.... Sambo och jag hade en diskussion ikväll om vi ska vaccinera oss eller ej.... Skillnad på oss är Jag har Facebook...
87 88 89
Svar
1 766
· Visningar
76 079
Senast: honung
·
Gnägg Jag hoppas den får ligga här, tycker den kan passa in på flera ställen men kanske bäst här. Jag är absolut inget proffs på hästar...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Vinterbad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp