Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men då kanske du inte har så många veckor kvar då du behöver fundera över vad du ska ha på sig dig? Jag måste ju ha kläder jag kan ha med den här kroppen nästan fram till midsommar om jag går över, vilket jag nästan räknar med.
Jag har unnat mig ganska mycket (men billiga kläder) just eftersom jag inte vill känna mig provisoriskt klädd i ett halvår.

Jag har följande specifika gravidplagg:
- 3 st klänningar
- 2 st kortärmade blusar
- 1 st långärmad blus
- 1 par svarta jeans
- 1 par blå manchesterbyxor
- 4-5 blå jeans
- 1 par jeansleggins
- 1 par svarta bomullsleggings
- 4 st svarta strumpbyxor

Klarar inte av byxor som sitter åt i magen och inte heller byxor som sitter under magen (om jag tex skulle ha på mig vanliga, lågt skurna jeans) så därför har jag köpt många byxor.

Har i vanliga fall ofta olika typer av klänningar och kjolar i bomull/jersey på mig och de liksom många av mina vanliga linnen, blusar och koftor passar bra även nu.

Jag tycker att det är irriterande att inte veta vad jag ska ha på mig på morgonen och måste som sagt vara bekväm (och helst snygg :D ).

Utgå från vad du brukar ha på dig och se om du kan hitta gravidvarianter. Jag har köpt nästan alla mina kläder begagnade eller på rea.
 
Jag har unnat mig ganska mycket (men billiga kläder) just eftersom jag inte vill känna mig provisoriskt klädd i ett halvår.

Jag har följande specifika gravidplagg:
- 3 st klänningar
- 2 st kortärmade blusar
- 1 st långärmad blus
- 1 par svarta jeans
- 1 par blå manchesterbyxor
- 4-5 blå jeans
- 1 par jeansleggins
- 1 par svarta bomullsleggings
- 4 st svarta strumpbyxor

Klarar inte av byxor som sitter åt i magen och inte heller byxor som sitter under magen (om jag tex skulle ha på mig vanliga, lågt skurna jeans) så därför har jag köpt många byxor.

Har i vanliga fall ofta olika typer av klänningar och kjolar i bomull/jersey på mig och de liksom många av mina vanliga linnen, blusar och koftor passar bra även nu.

Jag tycker att det är irriterande att inte veta vad jag ska ha på mig på morgonen och måste som sagt vara bekväm (och helst snygg :D ).

Utgå från vad du brukar ha på dig och se om du kan hitta gravidvarianter. Jag har köpt nästan alla mina kläder begagnade eller på rea.

Känns som vi tänker, och klär oss, ganska lika förutom att jag menar nöje jag säger att jag inte klarar tighta jeans att de inte får sitta åt runt ben och rumpa heller och det verkar ju som att det inte görs. Jag har ju klänning och tights nästan dagligen men det är oerhört opraktiskt när jag vill gå i trädgården och plocka (då vill jag också i princip kunna sätta mig ner när som helst) och när jag ska cykla. Eftersom jag cyklar sjukt långsamt nu är det knappt träning och jag håller mig inte varm av det så mysbyxor går bort där.
 
Jag inser för övrigt att jag är jävligt kinkig över det här med kläder och att det låter som att jag bara dissar alla era förslag men jag får helt enkelt leva med att det här är det jag bryter ihop över under graviditeten.
 
Jag inser för övrigt att jag är jävligt kinkig över det här med kläder och att det låter som att jag bara dissar alla era förslag men jag får helt enkelt leva med att det här är det jag bryter ihop över under graviditeten.

Äh, gnäll på!

Det jag tycker är bland det jobbigaste med att vara gravid är att inget är riktigt bekvämt (kläder, sitta, ligga, duscha etc) och det gör att jag aldrig riktigt slappnar av vilket i längden blir fruktansvärt påfrestande. Så jag förstår att det här med kläderna är jobbigt, det gör jag verkligen!
 
Känns som vi tänker, och klär oss, ganska lika förutom att jag menar nöje jag säger att jag inte klarar tighta jeans att de inte får sitta åt runt ben och rumpa heller och det verkar ju som att det inte görs. Jag har ju klänning och tights nästan dagligen men det är oerhört opraktiskt när jag vill gå i trädgården och plocka (då vill jag också i princip kunna sätta mig ner när som helst) och när jag ska cykla. Eftersom jag cyklar sjukt långsamt nu är det knappt träning och jag håller mig inte varm av det så mysbyxor går bort där.
Kan rekommendera manchesterjeansen från Mamalicious som sitter löst, men ändå har bra passform. Är bra byxor för trädgårdsfix också.
 
På den mer positiva sidan vill jag bara nämna hur kul jag tycker det är när bäbisen ibland svarar vid tryck mot magen! Känns nästan som att börja kommunicera med den och så roligt när det dunsar ordentligt mot sambons hand så att han också kan vara med och känna!
 
Uppskattar smidigheten med amningen mer den här gången än förra :) Gör väl mycket att det är andra barnet, man har erfarenhet sen sist och inte är lika brydd att amma på andra ställen än hemma denna gång :) Vi har fått in tekniken bra tillsammans nu och såren är mer eller mindre borta och det gör mer ont med amningsnapp än utan, vilket gör allt mycket smidigare också :D

Febern sov jag nog bort i natt för idag är jag pigg! Båda barnen somna halv 8 igår kväll så jag satt ensam och slappa framför tvn till kl 22. Lillfröken vakna först halv 1 och ville äta, somna om fort och vakna sen vid 5 och åt igen. Kl 8 vakna vi hela familjen för att gå upp och äta frukost :):love:
 
På den mer positiva sidan vill jag bara nämna hur kul jag tycker det är när bäbisen ibland svarar vid tryck mot magen! Känns nästan som att börja kommunicera med den och så roligt när det dunsar ordentligt mot sambons hand så att han också kan vara med och känna!

Kul! Min drar sig alltid bara undan från yttre tryck. Om man trycker lite lätt emot med handen så drar han blixtsnabbt bort den kroppsdelen. Om det inte bli större tryck då som att man ligger halvt på mage, då blir det iofs full boxningsmatch därinne :D
 
Kul! Min drar sig alltid bara undan från yttre tryck. Om man trycker lite lätt emot med handen så drar han blixtsnabbt bort den kroppsdelen. Om det inte bli större tryck då som att man ligger halvt på mage, då blir det iofs full boxningsmatch därinne :D

Precis så gör min med. Så fort sambon försöker känna så blir det helt still där inne. Men är lite skönt för om hon ligger så det blir obekvämt för mig så är det ju väldigt lätt att få henne att flytta sig :)
 
Kul! Min drar sig alltid bara undan från yttre tryck. Om man trycker lite lätt emot med handen så drar han blixtsnabbt bort den kroppsdelen. Om det inte bli större tryck då som att man ligger halvt på mage, då blir det iofs full boxningsmatch därinne :D

Min försöker trycka bort mig tror jag! Jag brukar ha armarna i kors över magen men då blir den upprörd och pressar mot jättemycket :-)
Funkar dock tyvärr bäst när jag gör det själv, den pressar inte alls lika mycket mot sambon. Det är säkert en pappig en som vill ha honom nära... :-P
 
Jahapp, då börjar det nu då :p
Ja, inte värkar eller något sånt bra, utan städdillet/energiupptrappning :p

Idag har jag helt plötsligt fått en massa energi, så jag har rensat lite bland sonens kläder, skapat en loppislåda och en "förliten låda". Putsats fönster, samt dammat.
Har även gjort pannkakor till lunch, samt sen gjort middag. Och därimellan varit ute och lekt med sonen i trädgården.

Pust. Det är mer än vad jag gjort sammanlagt innan under veckorna........

Ska jag se tillbaka på förra graviditeten så var det precis likadant då, fick städdille och massa energi, höll i sig ett par dagar, sen blev jag trött och vilade = värkarna börjar någon natt där.
Så nu när mitt hopp jäääkligt stort om att inom en vecka ska det vara fixat och klart här samt bebis på rätt sida magen ;)
 
Nu har jag officiellt slutat jobba :nailbiting:. Roade mig med att titta tillbaka och har varit ledig sammanlagt tre hela helger sedan i somras. Tror det blir väldigt bra för mig att komma ur mitt ständiga jobbande men det blir nog en stor omställning också. Det kommer bli bra:bump::banana::bump::banana:!

V 39 börjar imorgon, men jag tror inte det blir någon bebis än på ett tag. Pappan fyller år imorgon och har önskat sig ett födelsedagsbarn i present. Kommer nog få göra honom besviken :D.
 
Då ska vi se, @_saga_ får ju ta och uppdatera lite här ;)
@Rhinos hur har det gått för dig?
@Sined?
@Olina - några känningar ännu?

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet
 
Idag har det varit besök hos blivande faster, farbror och kusin och vi kom hem med ett betydligt större klädlager än vad vi hade innan :D Kusinen fyller 1 år nu i april så det stämmer exakt med kläder till rätt årstid också. Förutsatt att de är hyfsat jämnstora då :p

Har även varit hos mina föräldrar och hämtat sängkläder till spjälsäng och vagn som använts av både min mamma och mig och mina syskon. Gammelfarmors initialer är inbroderade i allt. Perfekt när kvalitén är så mycket bättre än det som kan köpas idag trots att det tvättats hur många gånger som helst, vilket i sig också är en fördel :)

Babysitter fick vi och babygym fick vi låna så nu börjar vi bli riktigt förberedda här ;) Men jag skulle behöva en inköpslista från apoteket tror jag. Gissar att det kan vara en del smågrejer därifrån som är bra att ha :)
 
Så nu när mitt hopp jäääkligt stort om att inom en vecka ska det vara fixat och klart här samt bebis på rätt sida magen ;)
Och jag är er evigt tacksamma för att ingen påpekat att två graviditeter/start på förlossning är likadana :p jag behöver detta lilla extra hopp för att kunna behålla energin uppe :p
 
Och jag är er evigt tacksamma för att ingen påpekat att två graviditeter/start på förlossning är likadana :p jag behöver detta lilla extra hopp för att kunna behålla energin uppe :p

Allt är ju möjligt, så varför skulle någon ta ner hoppet för en annan? :)

Eller, när jag tänker efter, så verkar många föräldrar vara väldigt förtjusta i just den aktiviteten... :meh:
 

MARS

2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3 kl 23.13, 3020 gram och 49 cm.
11:e Girasol, 5:e barnet, flicka. Elvira föddes 19/1 kl 15.24, 2226 gram och 47 cm.
14:e Sined, 2:a barnet
16:e _saga_ 2:a barnet, flicka flicka 17/3 kl 19:43, 3420 gram och 50 cm.
17:e Jast, 1:a barnet, pojke. Mats föddes 18/2 kl 21.00, 2865 gram och 48 cm.
17:e Rhinos, 1:a barnet, pojke
29:e Olina, 1:a barnet
31:e Vilse, 2:a barnet, flicka

APRIL
3:e carmarnic, 2:a barnet
5:e Lo_, 1:a barnet
5:e Smulu 2:a barnet
5:e Glittra, 1:a barnet
8:e Tassetass, 1:a barnet
12:e Elisha, 1:a barnet, flicka
14:e Snowwhite, 1:a barnet, pojke
15:e Snna, 2:a barnet
16:e Melisen, 1:a barnet, flicka
20:e Comatose, 1:a barnet
26:e Gesska, 2:a barnet
27:e Jazzen, 1:a barnet
30:e Imogen, 1:a barnet

MAJ
5:e Magnum, 1:a barnet
13:e Bambi, 1:a och 2:a barnet, flickor
17:e Lime, 1:a barnet
19:e Sinus, 1:a barnet
23:e Magzzan 2:a barnet, pojke
28:e Retro, 1:a barnet
29:e 1887, 1:a barnet

;)
Min smula sover, äter och gör det bebisar roar sig mest med om dagarna.
Nu har mjölken runnit till ordentligt, åååååh äntligen har jag bröst igen :D
Älskar mina stora, hårda bröst :o gick ner mycket i vikt efter mitt första barn när jag slutade ammade och fick sedan a-kupa, stor skillnad från C-kupa. Så jag njuter ;)
Namn, ännu oklart!
 
Jag har nog fått något hormonpåslag också... För nu gråter jag efter att ha läst @Tassetass och @majola inlägg.  :eek: ni är ju så snälla :rofl: :love:


Kan ju hoppas att de ökande SD betyder något kul :) (något mer än att jag rört mig mer alltså ;) )

Mina två graviditeter/start på förlossning/förlossning har vart väldigt lika så det är klart att det inte är omöjligt! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 371
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 996
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 123
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 991
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp