Vårföräldrar 2015 #3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag i alla fall beställt hem lite fler par byxor och sen får vi väl ar om det är något som går att använda. Med förhoppning om att inte behöva må så jäkla dåligt över en sån skitsak åtminstone.
 
På tal om byxor har jag adopterat sambons underställsbyxor :up:. Funkar som tights, även om det inte är supersnyggt.

Var hos BM idag. Bokade in en ny kontroll nästa vecka men hoppas att vi inte behöver gå på den. Allt såg bra ut. Om inte förlossningen satt igång till nästa träff ska vi boka tid för igångsättning. Hoppas att få slippa det också men det är ändå skönt att kunna se ljuset i tunneln. Jag vet ju nu att bebisen kommer finnas här inom knappt 2 veckor :banana:.
 
Här hemma ammas, ammas och, wait for it, ammas det :love:
Lillsmulan är en ganska nöjd individ, intresserad och tittar när hon är vaken... I någon minut,sen tuttas det igen :)
Var på återkoll idag, med pkuprov, hörseltest och läkarkoll. Allt ok!
själv mår jag utmärkt, inte ont eller öm någonstans, men däremot har jag ont i höfter och bakfogar... Bättre sent än aldrig?! Säkert hormonellt? Hade inte foglossning som gravid?
 
Här hemma ammas, ammas och, wait for it, ammas det :love:
Lillsmulan är en ganska nöjd individ, intresserad och tittar när hon är vaken... I någon minut,sen tuttas det igen :)
Var på återkoll idag, med pkuprov, hörseltest och läkarkoll. Allt ok!
själv mår jag utmärkt, inte ont eller öm någonstans, men däremot har jag ont i höfter och bakfogar... Bättre sent än aldrig?! Säkert hormonellt? Hade inte foglossning som gravid?

Gött att fler inte gör så mycket annat än ammar :D
 
Angående kläder så har jag dels ett par gravidjeans från HM a'la 100 kr som jag numer rider i (och har till det mesta) eftersom ridbyxorna verkligen inte funkade längre, annars har jag köpt typ fem par termoleggings på Ica Maxi som jag glider runt i för jämnan. Hög midja och funkar bra med längre tröjor, klänning och kjol. Kostar inte mycket.
 
Fick plötsligt feber igår em....har inte sovit gott i natt för jag har frusit som en hund! Så här är det inga barn som håller mig vaken utan jag själv :cool: Maken ska på fest med sina nya arbetskamrater ikväll så jag är ensam med djur och barn, med feber som jag mår rätt jäkligt av. Tur vi har världens snällaste barn och djur och kan förbereda hästarna redan nu så jag slipper ta med lillfröken ut ikväll efter storfröken lagt sig.

Ja, min man har erbjudit sig att stanna hemma men jag sa att han måste åka. Så himla sällan vi är ute och jag vet att han verkligen vill detta :)
 
Isch, inte mjölkstockning eller problem med livmodern som orsakar febern hoppas jag? Hoppas det går över snabbt :)
 
Fått tummen ur att packa förlossningsväskan idag, v39 :D (38+3). Så nu kan min mamma slappna av ;)

10 dagar kvar till bf och kroppen känns tuuung. Minsta lilla jag tar för mig skapar en jättetrötthet. Känns som om någon hängt en 10kg vikt vid varje höft, så en väldig tygnd och tryck neråt. Jobbigt.
Hade ett litet bryt igår, men känns bättre idag i varje fall. Maken jobbar bara nästa vecka också, sen är han hemma i 7 veckor. Längtar!
 
Isch, inte mjölkstockning eller problem med livmodern som orsakar febern hoppas jag? Hoppas det går över snabbt :)

Livmodern tror jag inte det är för jag har inte ont och blöder väldigt lite just nu och avslaget luktar inge konstigt.

Men att det kan vara början till mjölkstockning är inte omöjligt för jag är lite röd och öm på ena bröstet. Hade så efter första veckan också då brösten fick en chock över att lillfröken inte åt på natten ;) Gick snabbt över och blev inget illa av det som tur är. Nu är bröstet långt ifrån lika ömt och knöligt och så är jag snorig så det borde va förkylning. Men jag har ett öga på mina bröst och ser till att fröken suger ordentligt :)
 
Vi var inne på visning på förlossningen häromdagen. Väl där så tyckte barnmorskan att vi skulle gå på en föreläsning innan visningen. Det visade sig att två barnmorskor från Skövde, som åkte runt och föreläste om förlossningar, var där och skulle föreläsa i två timmar. Verkar vara mycket populära och uppskattade bortikring! Och det förstår jag!

Det var vi, ett gravidpar till och sjukhuspersonalen:D

Föreläsningen var riktigt bra och för oss som förstagångsföräldrar beskrev det en normal förlossning ihop med olika scenarion väldigt bra. Mycket matnyttigt för både mamman och pappan/partnern.

Sen fick vi en alldeles egen visning på förlossningen då det andra paret uteblev. Mysigt och fräscht och otroligt trevlig personal! Säkert så på de flesta ställen, men jag överraskades lite av att det var så LUGNT! Lugn och ro, ingen stress trots att det sprang sköterskor och läkare utanför ett av förlossningsrummen. Det kändes helt enkelt väldigt tryggt. Phu, skönt!:grin:

Så nu känns det mycket verkligare helt plötsligt :nailbiting:
 
Trots (vad som känts som) fjorton frågor per dag om när bebisen är beräknad och hur länge jag ska jobba samt att min vikarie varit på plats i tre veckor för att gå parallellt med mig så var det först igår vid lunchtid som det sjönk in att jag inte ska jobba på ett tag.
 
Hej och hå, det känns lite som att jag har gått från att knappt vara gravid till jättegravid på bara en vecka. (Nåja är man i v 35 så var man nog rätt gravid för en vecka sen också ;) )

Men från knappt någon krämpa alls till vätskefyllda händer och fötter, sammandragningar när jag går för långt, fingrar som domnar ibland, och vad det känns som konstant kissnödighet. Det var väl min tur helt enkelt :D

För en vecka sen gick jag på gymmet utan minsta besvär, känns inte lika aktuellt idag!

Men jag har fortfarande sluppit allt vad foglossningar och ryggont heter vilket jag är enormt tacksam för! Men bara för det dyker de väl upp nästa vecka ;)
 
Har ni köpt Andningslarm? :) Isåfall vilket?

Jag funderade på det, men lät bli efter att ha läst på lite. Barnläkaren Hugo Lagercrantz uttalar sig klokt om det hela tycker jag, och han rekommenderar inte föräldrar till friska, fullgångna barn att skaffa larm (jag är själv läkare). I de fall det finns anledning att övervaka andningen görs det på sjukhuset eller med hjälp därifrån. Det finns inga belägg för att vanliga larm man kan köpa förhindrar PTSD. Jag tror det skapar mest oro då.
 
Här är en till som inte är skitnöjd med situationen just nu :(

Har precis vuxit ur typ alla byxor jag har, de går inte upp över låren längre. Har hållit mig ganska bra tills nu i vecka 30 men nu får jag snart inte på mig mina mysbyxor heller längre. Vad tusan ska jag ha på mig de närmaste 2-3 månaderna? Jag som vill vara ute och plocka lite i trädgården har inget att ha på mig där.
Vill inte gå upp så här mycket i vikt men kan inte träna heller pga sammandragningar och foglossningar av typen "kniv i bäcken och röv". Sluta äta känns ju taskigt mot barnet (och omgivningen) men jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig i alla fall. Hoppas väl att lite beror på väteskeansamlingar i kroppen och eftersom jag fick märken på handlederna av att stå på alla fyra på gravidyogan i går har jag nog en hel del vätska i mig.

Men jag får lite mer hopp när jag läser att några av er har börjat ploppa ut bebisar i alla fall! Även om jag är näst sist i listan med en hel dag till godo ...

H&M har ett par mammabyxor som jag har på mig nästan jämt, de sitter inte åt och är supersköna. Inte jättesnygga men man kan visa sig i del iaf :p De är svarta, tunna i mjukistyp men bred lite rynkig midja.
 
H&M har ett par mammabyxor som jag har på mig nästan jämt, de sitter inte åt och är supersköna. Inte jättesnygga men man kan visa sig i del iaf :p De är svarta, tunna i mjukistyp men bred lite rynkig midja.

Jag provade dem men kände att då kan jag lika gärna ha mina svarta mysbyxor på mig.

Kunde heller inte förstå vad jag skulle ha till för att få det att se bra ut, det var nog inte min stil helt enkelt. Har sett andra människor gå i liknande byxor och sett bra ut! Tror också att den typen av byxor inte är så smickrande för min rumpstorlek och form, även innan jag blev gravid
 
Angående kläder så har jag dels ett par gravidjeans från HM a'la 100 kr som jag numer rider i (och har till det mesta) eftersom ridbyxorna verkligen inte funkade längre, annars har jag köpt typ fem par termoleggings på Ica Maxi som jag glider runt i för jämnan. Hög midja och funkar bra med längre tröjor, klänning och kjol. Kostar inte mycket.

De där termoleggingsen från Ica Maxi har varit mitt favoritplagg under graviditeten och jag har också köpt på mig flera stycken. De sitter inte åt någonstans och går att dra upp över magen utan att de halkar ned :love:
Blev dock lite besviken senast jag var på maxi och köpte med mig ett par tunnare leggings hem, samma storlek som innan, men de halkade ned och hade gått sönder efter en promenad. Dåligt värre.

Vi fick just reda på att vår knodd kommer att få ytterligare en syssling i september. Det kommer att vara en skara om 4 kusiner/sysslingar som är födda mellan januari-september. Jag hoppas och tror att de kommer ha jättekul tillsammans om några år :)
 
Jag provade dem men kände att då kan jag lika gärna ha mina svarta mysbyxor på mig.

Kunde heller inte förstå vad jag skulle ha till för att få det att se bra ut, det var nog inte min stil helt enkelt. Har sett andra människor gå i liknande byxor och sett bra ut! Tror också att den typen av byxor inte är så smickrande för min rumpstorlek och form, även innan jag blev gravid

Tidigare tyckte jag att de var för fula för att gå ut i, men allt blir relativt med tiden :D Jag är i v 33 med våra tvillingar och större än en fullgången enling så jag kan knappt ha någonting. Stora mysbyxor är ok. Råkade tvätta ovan nämnda H&M-byxor i 10 gr för varmt varpå de krympte så nu är de lite för korta. Matchas med stödstrumpor och valfri ovandel...:banana:
 
Tidigare tyckte jag att de var för fula för att gå ut i, men allt blir relativt med tiden :D Jag är i v 33 med våra tvillingar och större än en fullgången enling så jag kan knappt ha någonting. Stora mysbyxor är ok. Råkade tvätta ovan nämnda H&M-byxor i 10 gr för varmt varpå de krympte så nu är de lite för korta. Matchas med stödstrumpor och valfri ovandel...:banana:

Men då kanske du inte har så många veckor kvar då du behöver fundera över vad du ska ha på sig dig? Jag måste ju ha kläder jag kan ha med den här kroppen nästan fram till midsommar om jag går över, vilket jag nästan räknar med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 371
Senast: Twirro
·
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 996
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
21 123
Senast: Rie
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 991
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp