Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #4

Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p
 
Här har vi bvc vid 4 månader, om en vecka för att vara exakt ;)

Babygym, både det köpta och det "hemmagjorda" (läs; björken med väldigt lågt hängande grenar) är väldigt poppis här. Prat med björken är rekordet 1 timme hon legat där själv :eek: Normalt är dock 20-30 min 1 gång om dagen. Sen är det inte roligt längre ;)

Babyskyddet börjar bli trångt här med, har sagt att vi ska köpa ny stol nu, men jag har inte orkat börja kolla runt ännu. Blir nog nästa vecka eller så jag börjar letandet. Vill helst att hon ska kunna sitta själv innan vi byter, även om hon troligen har vikten inne nu (vägde 8.5 vid 3 månader).
 
Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p
ja, vägde och mätte som vanligt :).
 
Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p
Nej vi har också två månaders glapp. Gissar vikt hej vilt här hemma.
 
Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p
Vi har nästan två månaders glapp, men har vägt på vågen hemma och det närmar sig sju kilo!

H roas av babygymmet, men ogillar (trots stark nacke) att ligga på mage och eftersom han sover på ryggläge hela nätterna så undviker vi längre stunder i babygymmet.
 
Fast det där med att dom glömmer bort, det är ju lika illa om tex pappan jobbar heltid och är borta 10h? Vilket dom flesta antagligen gör (eller mamman).

Då är ju förmodligen inte den som jobbar den främsta anknytningspersonen så det blir ju inte riktigt samma kris om den försvinner.
Fast de glömmer ju inte bort en men man blir totalt ignorerad när man kommer tillbaka.
 
Har någon bytt babyskyddet mot en större bilbarnstol?
Har upptäckt att han växt ur sin brio på bredden typ :o axlarna får liksom inte plats....

Lär inte byta än på ett tag. Ska höja ryggen på det vi har så kan hon lätt ha det ett tag till :) Storasyster hade samma babyskydd och hon satt i det tills hon var 10 månader. Det är snart dags att köpa framåtvänd stol åt henne så vi byter nog ungefär samtidigt på dom, men lillan får lov att kunna sitta bra själv först.
 
Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p

Vi var på BVC vid 3 månader och nu sist var hon 4,5 månad. Nästa gång är 6 månader :)

Herregud idag blev hon 5 månader den lilla fisen :eek::love:
 
Hur är era små när det gäller att ligga själv och leka i babygym eller liknande?

Hon är oftast nöjd där, leker med leksaker och rör sig inte ur fläcken :p Vad är vända sig för något??
Mina barn är inte så snabba på att ta sig någonstans verkar det som.
Hon är mer intresserad av att sitta och stå. Har börjat ta sig upp till sittande från lägsta sittläget på vagnen idag så nu får jag väl börja använda selen så hon inte dyker :eek:
 
Har någon bytt babyskyddet mot en större bilbarnstol?
Har upptäckt att han växt ur sin brio på bredden typ :o axlarna får liksom inte plats....

L har åkt i vanlig bilbarnstol två gånger men jag tyckte inte att hon satt så bra än så vi väntar nog ett tag till med att byta. Hon väger 8,2 kg men går ner ett tag till i babyskyddet.
 
Elise är en liten plutt, väger nog in på knappa 6 pannor nu, så att få plats i babyskyddet är inga problem ett tag till!

Att ligga i babygymet funkar bra, någon minut: sen har hon rullat ut på golvet :)
Gåstolen är en riktig 10.poängare numer, hon kan glida runt i den tokskrattandes länge. Fort går det också :D just allt som har att röra på sig är väldigt kul, hon hajade poängen på nån dag. Vi har öppen planlösning, så hon kan åka runt oavsett vart vi är i lägenheten, nästan iallafall.
Men att sitta kommer nog dröja innan hon lär sig, noll intresse.. Så undrar man varför hon är av den tunnare sorten, ungen förbränner ju allt :cool:

hon gör mitt hjärta så varmt, den där lilla godbiten med munkfrilla!
 
Går ni förresten till bvc på kontroll när de är 4 månader? Vi fick nästa tid först vid 5 månader när vi var där på 3-månaderskontrollen. Blev väldigt långt mellan gångerna helt plötsligt! Får nog gå dit och smygväga honom när han är 4 månader för att stilla nyfikenheten :p
Ja, vi ska på kontroll nu på måndag och då är han ganska precis 4 månader - 2 dagar.
 
Anledning att jag frågar om att byta är som sagt att han ser ut som en packad sill i sitt babyskydd nu. Axlarna får liksom knappt plats och det är väldigt trångt åt honom. Var på träff med en föräldragrupp igår och där märkte man att det är stor skillnad på rymligheten i olika babyskydd. Tycker att brio som vi har är smalast runt bebisen, såg något annat som var mer rymligt runt bebisen.

Ska nog ta och börja kolla på ett nytt i alla fall så får vi se vart det slutar. Vikten har han nog inne, vägde 8.2 vid 3 månaderskontrollen.
 
Hur kul gymmet är är mycket varierande. Ofta går det bra ganska länge och att roa sej på egen hand går också bra. Men när han väl tröttnar så är det katastrof :cool:
Babysittern är sådär...men funkar när mamma lagar mat iallafall :D
Helst vill han sitta vänd mot en i knät och le som en tok mot älghornet på väggen, DET är grejer det! Tröttnar aldrig!
 
Babygym och babysitter har inte används här på länge. Hon ligger på golvet och leker, sitter i gåstolen, hoppar i hoppgungan eller sitter i din matstol och leker :) Är hon inte trött så är hon nöjd länge :)
 
Då är ju förmodligen inte den som jobbar den främsta anknytningspersonen så det blir ju inte riktigt samma kris om den försvinner.
Fast de glömmer ju inte bort en men man blir totalt ignorerad när man kommer tillbaka.

Aha. Inte här iaf. Hon sov hos mormor inatt som bor nära, och lika glad som vanligt när vi kom tillbaka efter 12h. Hon sov iofs bars där. Så verkar vara olika.
 
Då är ju förmodligen inte den som jobbar den främsta anknytningspersonen så det blir ju inte riktigt samma kris om den försvinner.
Fast de glömmer ju inte bort en men man blir totalt ignorerad när man kommer tillbaka.

Jag vet inte, det stämmer inte in på oss i alla fall. Billy är två månader nu och har varit med både mig och sambon i fyra veckor då han har haft semester. Tycker vi är lika mycket anknytningsperson båda två då Billy är lika nöjd med oss båda. Igår var sambon på jobbet första dagen och när han kom hem log Billy jättemycket mot honom. Det gör han i och för sig åt alla så han kanske visst hade glömt honom på de 10 h han var borta :D
 
Idag har vi vart på en dagsutflykt med picknick och massa lek! E sov i bilen och fortsatte sen sova en stund i vagnen men vakna och åt när vi andra också åt :) Sen satt hon i manducan i 2 h, vaken utan att säga ett knyst innan vi var nöjda och åt lite mat och glass innan hemfärd :) Är fortfarande förundrad över att kunna bära i sele så länge utan att ryggen dör typ med en gång! Hon är lika lätt efter 2 h som när man börjar bära. Skillnad mot babybjörnen vi hade innan det ;)

Bra dag men nöjda trötta barn! Dom är så himla snälla och duktiga att ha med sig :love:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 278
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 812
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 651
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp