Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #4

Var in och provade bilbarnstolar och kom hem med en maxi cosi moby xp. Fick prova i butiken så sonen satt bra och sen provade vi även ute i bilen. Det blir tajt i framsätet men det får lov att gå. Jag som är kort har inga problem men sambon och syster tyckte det blev lite trångt. Så nu ska vi bara sätta fast den och sen tuta och köra. Tror det kommer bli riktigt bra :)
 
Idag kom vi hem från ytterligare en lite längre resa. Åkte 50 mil med tåg och tre stycken byten. H har varit på strålande humör nästan hela tiden trots ytterst lite sömn jämfört med hans vanliga dagar.

Tyvärr är inte tågen alls anpassade för att ha med sig både barn i barnvagn och hund så det var lite trångt ibland. Idag var det ändå lugnt på tåget jämfört med ditresan då det var fullsatt.
 
Vi har en vägning/mätning inbokad vid 4 månader. Samtidigt som föräldragruppen startar. Vad gör man på dom träffarna egentligen? Är det bara dricka kaffe och snacka bebis som är temat?
 
Jag är impad (och smått avundsjuk;)) på er som utan vidare tar er för längre utflykter med era bebisar. 50 mil tågåkande lixom :eek: Om jag och kiddot lyckas ta oss från ena änden till den andra av Ica Maxi utan gallskrikande utbrott så räknar jag det som succé :angel:;):crazy:
 
Jag är impad (och smått avundsjuk;)) på er som utan vidare tar er för längre utflykter med era bebisar. 50 mil tågåkande lixom :eek: Om jag och kiddot lyckas ta oss från ena änden till den andra av Ica Maxi utan gallskrikande utbrott så räknar jag det som succé :angel:;):crazy:

För några veckor sedan hade jag tänkt samma sak. :D Sedan hände något och nu verkar lillan tycka att det är hur kul som helst att t.ex. gå i affärer. Höjdpunkten hittills var nog när farmor satte ner henne i en stor låda med servetter på IKEA. :D Bilen har hon tagit för vana att somna i efter att under åtminstone en och en halv månad ha skrikit exakt varenda sekund hon spenderat där.
 
För några veckor sedan hade jag tänkt samma sak. :D Sedan hände något och nu verkar lillan tycka att det är hur kul som helst att t.ex. gå i affärer. Höjdpunkten hittills var nog när farmor satte ner henne i en stor låda med servetter på IKEA. :D Bilen har hon tagit för vana att somna i efter att under åtminstone en och en halv månad ha skrikit exakt varenda sekund hon spenderat där.

Det finns hopp alltså :D :up:
 
Jag är impad (och smått avundsjuk;)) på er som utan vidare tar er för längre utflykter med era bebisar. 50 mil tågåkande lixom :eek: Om jag och kiddot lyckas ta oss från ena änden till den andra av Ica Maxi utan gallskrikande utbrott så räknar jag det som succé :angel:;):crazy:

Min är tvärtom, älskar att vara överallt annat än hemma. Var knäpptyst igår när vi spenderade 5h på täby galopp. Hemma där inget roligt händer blir hon uttråkad :)
 
Haha underbart :D

Ska se om jag orkar mig runt 5 km senare idag....
Sitter faktiskt på träningscykeln i detta nu, i hopp om att kunna stretcha ikapp det jag uppenbarligen missade igår :o. Hade med hästen på släp igår så efter vår lilla runda gick jag och longerade loss lite i galopp (för fullt så fort sprang vi inte igår ;)) så stretchingen hamnade i skymundan.
 
Angående att åka iväg så har jag reflekterat över hur mycket enklare det blivit. Hon är lätt att felsöka och hålla nöjd, förut var jag rätt stressad och tajmade och förberedde mycket innan vi stack ut på grejor.
 
Jag ligger efter i träningen jag, rejält. :/

Men jag får så ont i ryggslutet (fogarna?) så fort jag är för fysisk. Sambon masserade mej lite lätt i ryggslutet häromdagen, det slutade med att han fick ge upp, klarade knappt lättare strykning över området - det bränner som eld.
Vara uppe och typ gå i affärer en hel dag eller så är ju inte särskilt ansträngande men resulterar oftast i att jag blir fysiskt slut, tom! Otroligt trött och känner mej nästan sjuk.
Väldigt olikt mej. Som om det inte finns reserver- jag blir fort törstig och/eller hungrig och känner mej yr och konstig. Men det finns ju sas att ta av :angel::D
Sova får jag ju eftersom sonen faktiskt sover hela nätterna :up:

Är alla ni andra fit for fight eller finns det någon som inte känner sej riktigt återställd i kroppen än?
 
Jag ligger efter i träningen jag, rejält. :/

Men jag får så ont i ryggslutet (fogarna?) så fort jag är för fysisk. Sambon masserade mej lite lätt i ryggslutet häromdagen, det slutade med att han fick ge upp, klarade knappt lättare strykning över området - det bränner som eld.
Vara uppe och typ gå i affärer en hel dag eller så är ju inte särskilt ansträngande men resulterar oftast i att jag blir fysiskt slut, tom! Otroligt trött och känner mej nästan sjuk.
Väldigt olikt mej. Som om det inte finns reserver- jag blir fort törstig och/eller hungrig och känner mej yr och konstig. Men det finns ju sas att ta av :angel::D
Sova får jag ju eftersom sonen faktiskt sover hela nätterna :up:

Är alla ni andra fit for fight eller finns det någon som inte känner sej riktigt återställd i kroppen än?

Jag har fått trappa upp väldigt sakta. Det som funkade bäst vid ett hyfsat tidigt stadium var att cykla. Då får jag upp flåset men utan någon belastning på de på grund av graviditeten något slitna områdena.

Märker också när jag studerar (skriver uppsats) att den där riktiga skärpan finns inte riktigt än och jag kan inte koncentrera mig lika långa stunder åt gången.

Jag tror det viktiga är att utmana kroppen lite åt gången, men inte bråka med den.
 
Jag tränar ingenting för tillfället (förutom med MammaMage-appen som jag nästan är färdig med) men känner mig stark i kroppen. På måndag ska jag börja på ridskola (:D) vilket jag ser väldigt mycket fram emot.

@Snowwhite Jag klarar inte heller av att gå på ICA Maxi med sonen, det är alldeles för stressigt för min smak. Var dock inne en snabbis på kvantum häromdagen för att handla hela 5(!) varor med sonen och det gick faktiskt bra. Dock har vi åkt 50 mil tåg för någon månad sedan och det funkade hur bra som helst. På tåget kan man ströva omkring lite friare och det är lättare att underhålla barnet om han blir uttråkad än vad det är i en bil tycker jag. Så långa tågresor är helt enkelt mer vår grej, korta sträckor med bil är inte det ;). Fast jag ska erkänna att det har blivit mycket bättre med tiden. Nu är han lättare att distrahera och han har fått acceptera att man faktiskt får sitta och ha tråkigt ibland.
 
Jag ligger efter i träningen jag, rejält. :/

Men jag får så ont i ryggslutet (fogarna?) så fort jag är för fysisk. Sambon masserade mej lite lätt i ryggslutet häromdagen, det slutade med att han fick ge upp, klarade knappt lättare strykning över området - det bränner som eld.
Vara uppe och typ gå i affärer en hel dag eller så är ju inte särskilt ansträngande men resulterar oftast i att jag blir fysiskt slut, tom! Otroligt trött och känner mej nästan sjuk.
Väldigt olikt mej. Som om det inte finns reserver- jag blir fort törstig och/eller hungrig och känner mej yr och konstig. Men det finns ju sas att ta av :angel::D
Sova får jag ju eftersom sonen faktiskt sover hela nätterna :up:

Är alla ni andra fit for fight eller finns det någon som inte känner sej riktigt återställd i kroppen än?

Jag är väl lite muskelfattig mot normalt och har dålig kondition, i övrigt är jag förvånad över hur bra kroppen återhämtade sig fysiskt.
Det jag fortfarande dras med är en viss kvarstående trötthet. Känner igen mig i det att ibland vara så trött så att man känner sig sjuk. Och koncentrationsförmågan är fortfarande inte på topp... Hoppas verkligen det blir bättre. Snart.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
483
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 468
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 402
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp