Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2015 #4

Det här med barnstol att ha vid matbordet... L börjar bli rätt stadig nu, hon behöver bara lite stöd för att inte tippa och tycker det är skitkul att sitta. Börjar fundera på att köpa en stol att ha vid köksbordet, men vad börjar man med för sorts stol? Ni rutinerade föräldrar, hur har ni gjort? Kört på en tripp trapp eller liknande med någon sorts insats till en början eller börjat med en enkel från typ Ikea och sedan bytt upp er eller vad? Allt runt barn är ju en jäkla djungel. :p
 
Ja, vad hände där egentligen? Och minnet ska vi inte ens gå in på :crazy:

Nä... Det börjar bli ganska störande. Trodde att det skulle gå över efter graviditeten men icke... Lyckas jag hålla intresset och koncentrationen uppe att se en hel film är det bra. Läsa bok kan jag glömma. Och gav jag hundarna frukost imorse? Är det tisdag eller söndag idag månntro? Osv... Känner mig ofta som en förvirrad höna :grin:
Måtte det bara ha gått över tills jag ska börja jobba igen:crazy:
 
Det här med barnstol att ha vid matbordet... L börjar bli rätt stadig nu, hon behöver bara lite stöd för att inte tippa och tycker det är skitkul att sitta. Börjar fundera på att köpa en stol att ha vid köksbordet, men vad börjar man med för sorts stol? Ni rutinerade föräldrar, hur har ni gjort? Kört på en tripp trapp eller liknande med någon sorts insats till en början eller börjat med en enkel från typ Ikea och sedan bytt upp er eller vad? Allt runt barn är ju en jäkla djungel. :p
Vi är ju inga rutinerade föräldrar :p men E sitter med oss i en stol från IKEA tror jag det är. Med platta framför som vi brukar lägga lite bitar av typ gurka eller nåt så han har lite att plocka med eller en leksak :)
 
Vi är ju inga rutinerade föräldrar :p men E sitter med oss i en stol från IKEA tror jag det är. Med platta framför som vi brukar lägga lite bitar av typ gurka eller nåt så han har lite att plocka med eller en leksak :)

Har man en stol så är man ju rutinerad. :D

Är det typ någon sådan här ni har?

antilop-barnstol-hog-med-bricka__0339304_PE527619_S4.JPG
 
Jag ligger efter i träningen jag, rejält. :/

Men jag får så ont i ryggslutet (fogarna?) så fort jag är för fysisk. Sambon masserade mej lite lätt i ryggslutet häromdagen, det slutade med att han fick ge upp, klarade knappt lättare strykning över området - det bränner som eld.
Vara uppe och typ gå i affärer en hel dag eller så är ju inte särskilt ansträngande men resulterar oftast i att jag blir fysiskt slut, tom! Otroligt trött och känner mej nästan sjuk.
Väldigt olikt mej. Som om det inte finns reserver- jag blir fort törstig och/eller hungrig och känner mej yr och konstig. Men det finns ju sas att ta av :angel::D
Sova får jag ju eftersom sonen faktiskt sover hela nätterna :up:

Är alla ni andra fit for fight eller finns det någon som inte känner sej riktigt återställd i kroppen än?
Jag tränade inte direkt innan grav heller så jag är återställd haha.
 
Min är tvärtom, älskar att vara överallt annat än hemma. Var knäpptyst igår när vi spenderade 5h på täby galopp. Hemma där inget roligt händer blir hon uttråkad :)

Här är det likadant, supersmidig att ha med sig överallt. Lugn och oftast glad osv. Hemma är det ofta gnäll och som att han är "uttråkad". Velar mellan att det är bra att hitta på en massa saker hela tiden så att han får stimulans och att det är alldeles för många intryck som gör honom lugn när vi är borta. Hoppas på det tidigare men det gäller väl att hitta en bra medelväg gissar jag :)
 
@Tassetass vi fick en begagnad sådan av min chef igår och vi har en tripp-trapp från när jag var liten. Sonen känns inte tillräckligt stabil än men jag tycker Ikeavarianten verkar vara bättre precis i början.
 
Jag tränade inte direkt innan grav heller så jag är återställd haha.
Jag kan nog inte heller beskyllas för att ha tränat särskilt hårt, men någon form av grundstyrka och grundkondis anser jag mej haft. Nu är jag definitivt på noll, om inte lägre..
 
Tassetass, systerbs barn hade båda varianterna. Pallade upp de med insats eller extra kudde så satt de bra i båda varianterna. Ikeas är lätt och stabil, tripptrapp lite snyggare ;)
 
Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).

I övrigt flyter det på bra. Bilen funkar bättre och bättre, vagnen likaså, även om han sällan sommar i den så roar han sig ganska bra själv i den. Dessutom funkar den perfekt som stol när vi ska äta :up:.

Han har lyckats somna runt 20-21 tiden i sängen nu några kvällar i rad och fortsatt sova gott efter att jag lämnat honom där. Det känns lite gött att ha bebisfri tid någon timma på kvällskvisten faktiskt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 231
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
473
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 358
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 271
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp