Vårföräldrar 2017 del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi tog morgonmys idag, låg och kollade på babblarna i sängen (stor favorit:D) Sen blev det pannkaksfukost, Sammy fick mosad/hackad pannkaka med mangopuré på och jäklar va det gick hem! Han anföll skeden:laugh: Första gången han får nåt med lite ”bitar” och det fixade han galant, hostade till en gång när han blev lite glupsk men det va allt.
Skönt att han gillar mat och börjar äta mer och mer.
 
Dop avklarat! Och det har gått så bra! :bow:
Hon kinkade lite i kyrkan efter hon fått vatten på huvudet så tråkigt nog missade vi pappas solosång då jag fick gå runt och trösta henne.. Men förutom det så har hon varit solen själv :) Tror jag lyckades tajma in vilopauserns bra (vi gick undan, ammade och vilade öronen) under kalaset bra. Hon var vaken och glad hela tiden och tittade på och flinade åt alla som ville prata med henne. Känns så roligt att humöret höll :) Och hon var vaken och med undertiden vi plockade iordning och städade efteråt också och somnade först i bilen på väg hem. Hon var vaken och glad typ 6 timmar i streck. Det är inte dåligt när man är 5 månader :laugh:
 
Idag åkte vi till min kompis, 5 ungar och en galen labrador. O tyckte det var jättekul med de andra barnen 5-9 år och hunden var nog nästan ännu roligare. Han sov nog totalt 20 min under dagen så åkte hem tidigare än tänkt för han började bli väldigt trött och kinkig det sista. Nu ligger han fullständigt utslagen i famnen. Tror vi skippar promenaden idag faktiskt. Men så skönt med lite vuxentid.
 
Huvudvärk tillbaka, kommer från nacken så letade fram sambons back on track-halskrage.

Åkte till lokala affären. Det är typ 1200m meter men kan inte bära när nacken strular. Viktor somnade ungefär när vi svängde ut från parkeringen :rofl:
Måste bära in det jag handlade för jag köpte tydligen glass. Men vill inte väcka. Bah. Chansar nog på att han sover vidare.
 
Huvudvärk tillbaka, kommer från nacken så letade fram sambons back on track-halskrage.

Åkte till lokala affären. Det är typ 1200m meter men kan inte bära när nacken strular. Viktor somnade ungefär när vi svängde ut från parkeringen :rofl:
Måste bära in det jag handlade för jag köpte tydligen glass. Men vill inte väcka. Bah. Chansar nog på att han sover vidare.

Du kanske kan springa in med glassen och hoppas på att han fortsätter sova :)
 
Han sover nu igen. Egentligen känns det ju lite knasigt att sova "middag" så sent in på natten men hålla honom vaken bara för att känns inte heller så smart.

Kan era somna vid ungefär vanlig tid även om de sover middag sent?

(Viktor brukar kunna göra det.)
 
Han sover nu igen. Egentligen känns det ju lite knasigt att sova "middag" så sent in på natten men hålla honom vaken bara för att känns inte heller så smart.

Kan era somna vid ungefär vanlig tid även om de sover middag sent?

(Viktor brukar kunna göra det.)

O brukar sova mellan typ 19-20. Det är typ längsta passet han sover på dagen :p Men han somnar alltid för natten vid 22 ändå.
 
Han sover nu igen. Egentligen känns det ju lite knasigt att sova "middag" så sent in på natten men hålla honom vaken bara för att känns inte heller så smart.

Kan era somna vid ungefär vanlig tid även om de sover middag sent?

(Viktor brukar kunna göra det.)

Jag brukar vilja att C vaknar senast 17 ca för att kunna somna för natten vid ca 19,30-20. Men idag somnade han inte förrän halv sex och sov till sex så då blir kvällen senare! Men tänker inte hålla honom vaken från kvart i tre (när han vaknade på förra vilan) ända till läggdags, der blir ingen glad av :)
 
Ella sov 30 min efter att hon somnat i bilen vid 16.30 och sen har det varit full fart på henne fram tills nu :eek: Har aldrig sett henne så i gasen. Men nu har nog dagen hunnit i kapp henne för det är en väldigt trött bebis här hemma som illtjuter så det skär i öronen. Hoppas på att pappan kan lyckas söva henne snart, men känner mig inte helt säker på att de vanliga knepen kommer att fungera..
 
Han sover nu igen. Egentligen känns det ju lite knasigt att sova "middag" så sent in på natten men hålla honom vaken bara för att känns inte heller så smart.

Kan era somna vid ungefär vanlig tid även om de sover middag sent?

(Viktor brukar kunna göra det.)
Flisan har sin kvällsvila vid 19. 20-30 min. Enda vilan vi har rutin på :D
 
Ella sov 30 min efter att hon somnat i bilen vid 16.30 och sen har det varit full fart på henne fram tills nu :eek: Har aldrig sett henne så i gasen. Men nu har nog dagen hunnit i kapp henne för det är en väldigt trött bebis här hemma som illtjuter så det skär i öronen. Hoppas på att pappan kan lyckas söva henne snart, men känner mig inte helt säker på att de vanliga knepen kommer att fungera..

Jag begriper inte varför de inte sover när de är trötta :p

*kl*

O sover fortfarande. Är lite orolig inför natten. Tror han har gått in i sin nattsömn. Men två dagar med massa intryck borde ju ta ut sin rätt någon gång.
 
Väckte honom straxt efter 19 för jag behövde äta middag. Sedan väntade vi in en maskin tvätt och lade oss vid 21. Han snuttade en stund, vände sig om och sover som en superstar utan kroppskontakt :nailbiting:

Inte för att jag lär kunna lämna sängen men ändå. På sidan ligger han också, som när han var alldeles färsk. Utan täcke. Snart dags för ullpyjamas...
 
Grynet får sova sista luren runt kl 18 till senast kl 19, då kan hon somna igen vid kl 20.
Jag tycker det är mycket läskigt nu att börja ge henne mat, hon har bara fått sutt på fingret fram till nu men i morgon blir hon 6månader så tänkte jag att jag ska börja mixa vår mat vid varje måltid och ge henne att smaka. Men kan man. Ge allt? Har fått för mig att man inte ska ge korv till små bebisar och idag tänkte vi ha falukorv? Ska försöka få in lite mer gluten till henne med men vet inte om jag får ge bröd redan nu? Hon äter havregrynsgröt 1-2 isbitar morgon och kväll just nu....
 
Grynet får sova sista luren runt kl 18 till senast kl 19, då kan hon somna igen vid kl 20.
Jag tycker det är mycket läskigt nu att börja ge henne mat, hon har bara fått sutt på fingret fram till nu men i morgon blir hon 6månader så tänkte jag att jag ska börja mixa vår mat vid varje måltid och ge henne att smaka. Men kan man. Ge allt? Har fått för mig att man inte ska ge korv till små bebisar och idag tänkte vi ha falukorv? Ska försöka få in lite mer gluten till henne med men vet inte om jag får ge bröd redan nu? Hon äter havregrynsgröt 1-2 isbitar morgon och kväll just nu....

De ska inte äta korv varje dag.

Men Livsmedelsverket har bra råd om vad man kan ge och inte.
 
Grynet får sova sista luren runt kl 18 till senast kl 19, då kan hon somna igen vid kl 20.
Jag tycker det är mycket läskigt nu att börja ge henne mat, hon har bara fått sutt på fingret fram till nu men i morgon blir hon 6månader så tänkte jag att jag ska börja mixa vår mat vid varje måltid och ge henne att smaka. Men kan man. Ge allt? Har fått för mig att man inte ska ge korv till små bebisar och idag tänkte vi ha falukorv? Ska försöka få in lite mer gluten till henne med men vet inte om jag får ge bröd redan nu? Hon äter havregrynsgröt 1-2 isbitar morgon och kväll just nu....
Sammy får ungefär 2portioner gröt (1dl vatten/3skopor grötpulveroch 1tsk smör) per dag, inte alltid han äter upp.
Sen får han även smaka lämplig mat som vi äter, typ mos och sås, mosade grönsaker, igår lite pannkaka.
Jag mosar i stort sett allt med lite smör nu så det blir lite ”halkigt”
Tycker också det är läskigt med risken att sätta i halsen, satte lite igår men det löste han galant med en hostning. Ser man bara till att det är smått så går det nog fint! (Sammy är också snart 6mån)
 
Grynet får sova sista luren runt kl 18 till senast kl 19, då kan hon somna igen vid kl 20.
Jag tycker det är mycket läskigt nu att börja ge henne mat, hon har bara fått sutt på fingret fram till nu men i morgon blir hon 6månader så tänkte jag att jag ska börja mixa vår mat vid varje måltid och ge henne att smaka. Men kan man. Ge allt? Har fått för mig att man inte ska ge korv till små bebisar och idag tänkte vi ha falukorv? Ska försöka få in lite mer gluten till henne med men vet inte om jag får ge bröd redan nu? Hon äter havregrynsgröt 1-2 isbitar morgon och kväll just nu....

Cornelis får korv, det har han fått sen han var runt 5 månader, inga mängder och inte varje dag. Han äter allt vi äter i princip. Lite salt är ingen fara, tex normalsaltat smör eller buljong i maten, men man bör inte salta extra! Så jag lagar all mat så den är klar i princip, tar ut lite till C i en egen skål som jag mixar och sen saltar jag vårat. Alternativt om vi gör nåt i ugn så får han i en egen liten form :) dock gjorde vi lasagne med spenat o honung häromdagen, den fick han inte äta då fick han gårdagens mat istället :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
385
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 630
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 567
Senast: Lobelia
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 309
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp