Vårföräldrar 2017 del 9

16C28115-AF3E-44E6-849B-1844727C264B.jpeg


Blev inget Fjärilshus. Tog typ hela dagen att åka till Skansen fast det är 17 mil :rofl:

Nu sitter vi i broöppningskö på väg till hotellet i Södertälje :)
 
Från och med idag har pappan två veckors semester! Vi ska inte göra någon större grej, det spar vi till nästa sommar :) men vi tänkte i alla fall åka till Sjötorp utanför Mariestad och kolla på båtar, samt till Mariebergsskogen i Karlstad för att klappa på djur, åka litet tåg och leka lekpark :)
Ska ringa idag och fråga när Cornelis börjar förskolan. Vi har plats från 15:e, men när vi sökte skrev vi bara ”mitten av augusti” eftersom vi inte riktigt visste när skolan börjar. Den börjar sent iår, 3/9 så gissar att Cornelis börjar förskolan 20/8 eftersom vi har två veckors inskolning :)

Cornelis utvecklas hela tiden, väldigt nyfiken och framåt. Älskar att hitta på saker, igår gick vi en slinga i skogen på 1,6 km. Väldigt kuperat och mycket rötter men han gick i alla fall lite mer än hälften!
 
Här händer det massor, 1 av 3 har blivit frisk från sina vattkoppor. 2 av 3 har precis fått sina. Fortsatt badfritt i värmen 😑

Vi har köpt ett hus på Gotland som vi ska flytta till den 1/10 😍
Ett stort hus med 4000 m2 tomt.
Stora barnet börjar i f klass den 20/8, men fritids och förskola för mellanbarnet börjar nästa vecka (Tack och lov! De två äldsta har legat i luven på varandra i två veckor)

Vi rensar, packar, målar om och fixar. Något som är svårt att hinna med våran barnaskara... Men vi kämpar och hoppas på vila när flytten är färdig.
 
Här händer det massor, 1 av 3 har blivit frisk från sina vattkoppor. 2 av 3 har precis fått sina. Fortsatt badfritt i värmen 😑

Vi har köpt ett hus på Gotland som vi ska flytta till den 1/10 😍
Ett stort hus med 4000 m2 tomt.
Stora barnet börjar i f klass den 20/8, men fritids och förskola för mellanbarnet börjar nästa vecka (Tack och lov! De två äldsta har legat i luven på varandra i två veckor)

Vi rensar, packar, målar om och fixar. Något som är svårt att hinna med våran barnaskara... Men vi kämpar och hoppas på vila när flytten är färdig.

Oj vad lyxigt med flytt till gotland, inte alls avis!! (Läs med viss ironi, är jätteavis) Hur kommer det sig att ni flyttar dit? :)
 
Stort grattis @Imnir vad spännande med Gotland :love:

Här lever fröken rövare hela dagarna. Rätt tacksam att jag jobbar och slipper det mesta :o:D Men allt som går att klättra på klättrar vi på. Härom dagen hade hon puttat ut stolen från matbordet, klättrat upp där och sprang sen fram och tillbaka på bordet :nailbiting::meh:

Jag jobbar lfram till Tisdag mästa vecka och på Onsdagen börjar liten dagis och den stora i Skolan. Skönt, dem behöver komma hemifrån :meh:
En veckas i skolning på detta dagiset så vi får ju se hur det går. Hon som älskar folk :grin:
 
@Fille
Vi har tröttnat på alla människor i Stockholm, och vi vill ha mer än vad pengarna räcker till här. Så vi har tittat runt och hittat våran dröm 😍 + så ska min svägerska och kille (som är från Gotland flytta dit)

Härligt! Vi drömmer om gotland men den drömmen känns ändå så långt bort. Vi vill ha gård framöver och vi blir då väldigt låsta vilket gör det svårt att hälsa på våra föräldrar! Men är så himla fint på gotland och har bara fått bra känslor de gånger jag har varit där :)
 
Jag och barnen har åkt på minisemester (om man nu kan kalla det det) medan mannen river en del av ytterväggen i vardagsrummet och stoppar in en skjutdörr.

Jag vill hem nu :arghh:

Sonen behöver komna tillbaka till förskolan = helt hyper och Flisan mår inte bra = gnäller konstant
 
Jag och barnen har åkt på minisemester (om man nu kan kalla det det) medan mannen river en del av ytterväggen i vardagsrummet och stoppar in en skjutdörr.

Jag vill hem nu :arghh:

Sonen behöver komna tillbaka till förskolan = helt hyper och Flisan mår inte bra = gnäller konstant

Oj det låter kämpigt!
 
Jag och barnen har åkt på minisemester (om man nu kan kalla det det) medan mannen river en del av ytterväggen i vardagsrummet och stoppar in en skjutdörr.

Jag vill hem nu :arghh:

Sonen behöver komna tillbaka till förskolan = helt hyper och Flisan mår inte bra = gnäller konstant
Så tråkigt när det blir så. Men jag känner också att fröken liten behöver blrja på dagis. Sicken liten terrorist hon blrjar bli nu :arghh::arghh:
 
Sammy har äntligen kommit ur utvecklingsprånget, har varit en sån klängig liten gnällspik:rofl: Sovit skit och gnisslat hela tiden. Nu är vår goe lille glading tillbaks:love: Lite febrig och trött i helgen pga tandsprickning men det verkar ha lättat nu, tillbringade helgen hos vänner vid kusten och åkte båt för första gången, sov som en stock inom 5min trots hög sjö (som gjorde mamman sjösjuk:yuck:)
Nästa vecka ska maken ta föräldraledigt och kommer nog vara hemma tills bebis föds, ska bli skönt att vara hemma tillsammans:heart
 
Vi har varit på Kyrkis mån och tis. I princip fullt ös i fyra timmar och sedan tre timmar koma hemma :p Mycket andra barn på plats och nästan bara från förskolan så de känner varandra.

Gick även förbi föris i måndags och sade hej till personalen, V log när han såg de som var på plats, det var skönt! På måndag börjar han igen.

Det känns som om vi börjar närma oss 18-månaders fasen, han vill att jag ska följa med överallt, även hemma. Blir nog en lite tuffare start på föris den här gången.
 
Vilket jäkla åskoväder! Och cornelis bara sover! Vi vuxna har vaknat och kan inte somna om men nä han snarkar så sött, i sin egen säng dessutom! Han brukar inte alls sova såhär länge i sin säng :p
 
Nedräkning! 5!!!! Dagar tills lillan börjar dagis. ÄNTLIGEN!!! det enda hon gör nuförtiden är att gå folk på nerverna. Hon behöver verkligen komma in på dagis och bli av med massor av energin hon har lagrad!
(Känner mig som en bra mamma efter en sån kommentar :rofl::rofl:)
Hahaha!!! Småtollar med överskottsenergi kan ha den effekten på omgivningen:D:laugh:
Jag är rätt nöjd med att maken ska vara föräldraledig med oss från nästa vecka och troligtvis fram tills bebis kommer, och sedan fram till jul/nyår. Sammy är överallt och snabbt går det:p
 
Nedräkning! 5!!!! Dagar tills lillan börjar dagis. ÄNTLIGEN!!! det enda hon gör nuförtiden är att gå folk på nerverna. Hon behöver verkligen komma in på dagis och bli av med massor av energin hon har lagrad!
(Känner mig som en bra mamma efter en sån kommentar :rofl::rofl:)

Jag längtar också, fast för min del längtar jag mer efter en ”vardag” och att få plugga i lugn o ro :p
 
Nedräkning! 5!!!! Dagar tills lillan börjar dagis. ÄNTLIGEN!!! det enda hon gör nuförtiden är att gå folk på nerverna. Hon behöver verkligen komma in på dagis och bli av med massor av energin hon har lagrad!
(Känner mig som en bra mamma efter en sån kommentar :rofl::rofl:)

Förskolan är suverän uppfinning!
 
Sista semesterdagen (helg räknas inte) och vi har amningsmaraton och glor på TV :D Han har snuttat i två timmar snart. Jag börjar bli hungrig men vill inte störa lugnet :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
273
· Visningar
20 246
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 593
Senast: bollen__
·
Svar
924
· Visningar
49 310
Senast: mysboll
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp