Vårföräldrar 2017 del 9

Vi har haft kalas för O typ hela helgen. Så idag är vi dödströtta. Han har fått många fina presenter bla en sandlåda och en pool. Tänk att ett år går så sjukt fort. Han fyller egentligen på onsdag men vi firade lite i förväg.
 
Sigge :love:
20180610_184508.jpg
 
Ettårskontroll idag. Vi fick skjuta upp vaccinationen pga att han inte var riktigt pigg än. Vikten var skit men hade inte räknat med något annat då han gick ner rejält när vi låg inlagda. Så vi har en extra koll om typ 3 veckor.

Idag för ett år sen låg jag och kved på BB. I morgon har vi en liten ettåring.
20180612_110057.jpg
 
Idag har fsk planeringsdag. Vi sov till 9.30, har tuttat och tuttat och tuttat och tuttat.

Tänkte åka till stan kollektivt och sedan hem med pappan men kom på att vi snart har 5 veckor utan fsk att fördriva så vi tar utflykterna då istället.
 
Här har jag och mini fått magsjuka :wtf: Kul.. :meh: Hon är pigg och glad och tramsar på och jag vill mest lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet, men tyvärr är det stressigt som tusan på jobb så jag får göra min del hemmifrån :cautious:
 
Vi åkte till sambons familjs sommarstuga igårkväll efter att jag kommit hem från jobbet. Hade en plan som gick ut på att åka efter Es kvällsvälling så skulle hon förhoppningsvis sova större delen av vägen. Resultatet blev att hon var gnällig i 1,5 timme innan hon somnade, sov 2 timmar, vaknade och var less på att åka bil sista timmen innan vi var framme. Väl framme så var det så spännande att hon var klarvaken i nästan två timmar innan hon somnade om igen vid 2-tiden och nu när klockan är 6 så är hon vaken för dagen.. Jag är trött! :arghh: Undra hur denna dagen kommer bli med en liten som sovit 6 timmar istället för närmre 12... :meh:
 
Vi åkte till sambons familjs sommarstuga igårkväll efter att jag kommit hem från jobbet. Hade en plan som gick ut på att åka efter Es kvällsvälling så skulle hon förhoppningsvis sova större delen av vägen. Resultatet blev att hon var gnällig i 1,5 timme innan hon somnade, sov 2 timmar, vaknade och var less på att åka bil sista timmen innan vi var framme. Väl framme så var det så spännande att hon var klarvaken i nästan två timmar innan hon somnade om igen vid 2-tiden och nu när klockan är 6 så är hon vaken för dagen.. Jag är trött! :arghh: Undra hur denna dagen kommer bli med en liten som sovit 6 timmar istället för närmre 12... :meh:

Hur gick det?
 
Trollans nya sysselsättning är att peta ut benen mellan spjälorna i sängen och bli arg för att foten fastnar på vägen tillbaka.

Jag försöker komma ihåg när storebror bytte säng men kan inte minnas (2 år kanske?). Han var å andra sidan duktigare på att backa ner från saker, hon vill gärna ta sig ner framlänges.
 
Jag gillar att hitta på saker med cornelis, vi går på öppna förskolan, åker till badhuset, åker/går till olika lekparker och minidjurparker, träffar kompisar med barn osv. Men denna vecka har jag varit rätt trött (tror jag har brist på järn men VC hade inte tid att ta emot mig förrän i höst så har börjat äta järn) och får då dåligt samvete för att vi har kollat en del på TV. Varför är det så? Vi kollar i vanliga fall kanske 1 timma om dagen på TV, tillsammans oftast så jag (/sambon) är med och berättar vad som händer, men denna vecka har det blivit flera timmar om dagen vissa dagar. Jag vet att det är fullt naturligt att vara trött ibland men känner mig som en dålig mamma, bara för att vi brukar hitta på många saker!
 
Jag gillar att hitta på saker med cornelis, vi går på öppna förskolan, åker till badhuset, åker/går till olika lekparker och minidjurparker, träffar kompisar med barn osv. Men denna vecka har jag varit rätt trött (tror jag har brist på järn men VC hade inte tid att ta emot mig förrän i höst så har börjat äta järn) och får då dåligt samvete för att vi har kollat en del på TV. Varför är det så? Vi kollar i vanliga fall kanske 1 timma om dagen på TV, tillsammans oftast så jag (/sambon) är med och berättar vad som händer, men denna vecka har det blivit flera timmar om dagen vissa dagar. Jag vet att det är fullt naturligt att vara trött ibland men känner mig som en dålig mamma, bara för att vi brukar hitta på många saker!
Om ett gott föräldraskap skulle mätas i antal timmar tv’n är på så skulle vi klassas som världens sämsta föräldrar. Vi har den på istället för radio typ, även om vi inte sitter vid den. Både jag och maken har svårt för tystnad sedan vi förlorade Filippa så det har liksom blivit en vana att ha den som bakgrundsljud. Sen man hamnar där ibland och sitter och pratar, Sammy har många av sina leksaker i det rummet dessutom.
 
Om ett gott föräldraskap skulle mätas i antal timmar tv’n är på så skulle vi klassas som världens sämsta föräldrar. Vi har den på istället för radio typ, även om vi inte sitter vid den. Både jag och maken har svårt för tystnad sedan vi förlorade Filippa så det har liksom blivit en vana att ha den som bakgrundsljud. Sen man hamnar där ibland och sitter och pratar, Sammy har många av sina leksaker i det rummet dessutom.
Ja jag vet ju såklart att mina tankar inte är ”rätt” men när man brukar hitta på saker jämt så känns det så fel att använda tvn, men det är ju bara mina egna hjärnspöken!
 
07525767-BCC2-49C0-863E-0D2FB1016424.jpeg


I helgen har han inte ätit någonting. Bara ammats. Jag börjar bli lite orolig för de 5 veckor förskolan är stängd, äter han såhär då kommer han tappa i vikt. Han är pigg och glad och knallar runt nästan hela dagarna så det går ju åt energi...

På förskolan äter han med god aptit och i torsdags hade han ”mmmmm”at sig igenom en måltid med potatisbullar. Tänk om han kunde göra det här också.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 517
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
16 244
Svar
824
· Visningar
43 781
Senast: pepp
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
865
Senast: Jeps
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp