Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2017 del 9

Tack alla!

Han har inte behövt syrgasen på hela natten men det är ff inte bra. Så fort han rör sig blir han väldigt ansträngd. Får hoppas att läkaren kommer med lite nya behandlingar vid ronden.
20180601_110714.jpg
 
Vi har det bra på kreta, några grader varmare än i sverige!
Dock lite irriterad, bad att få primolut nor (stavas?) utskrivet för att skjuta upp mensen, som var planerad till idag. Fick provera istället och mensen har kommit på klockan :meh: primolut nor vet jag ju att det funkar!
 
Här tycker vi blä om värmen. Stackars barn som var tvungna att ärva just den egenskapen från mig. I dag går det inte ens att vara i skuggan...Vi har total oordning på sömnen och gått från en lång sovning till 2-3 korta under dagen.

Fast det är ju mitt fel, jag envisas att ha barnen så mycket ute på vintern så därför gillar dom inte sommaren :rofl::D:banghead:
 
4D703C8C-50B5-4EE7-87DD-6857942ACBB0.jpeg


Vi har tagit spruta nr 2 mot TBE ovh sedan mest varit ute. Han bröt ihop för en lite stund sedan och sover nu.

Viktors farmor är här och håller på att röja på kontoret/avlastningsrummet.
 
Det har äntligen börjat vända igen. Idag har han ätit och lekt lite. Ff riktigt jobbigt emellanåt men nu har medicinen effekt. Han får mer hostattacker än att det är jobbigt hela tiden. Vi smet ut på en promenad i värmen och jag tror att O och jag njöt lika mycket. Har knappt varit ute sen i tisdags.

Nu sussar han gott medan vi kollar fotbollen.
20180602_203540.jpg
 
Idag blev vi utsläppta. Det var samma läkare och han tyckte att han var mkt bättre idag så då fick vi åka hem. :banana: Eller ja vi drog till sommarstugan för lägenheten var som en kuvös. Men iaf, vi ska ge astmamedicin 2 dagar till och extra kortisorn 2 veckor till. Är så glad att han mår bättre nu, fy vilken pärs det varit.
 
Besök på bumm med beskedet att vi ska få en ny läkare :arghh:. Jag älskar vår barnläkare, så fantastiskt trevlig kvinna men det blir säkert bra med den nya också...
Nya prover togs för att se om allergierna förändrats något sedan förra året. Läkaren har dock gott hopp om att mjölken ska växa bort eftersom hon tål steg ett på provokationen med tex stek i smör och så.

Viktuppgången är tyvärr inte strålande men håller sig på nedre skalan av vad som är ok.
 
Besök på bumm med beskedet att vi ska få en ny läkare :arghh:. Jag älskar vår barnläkare, så fantastiskt trevlig kvinna men det blir säkert bra med den nya också...:)
Nya prover togs för att se om allergierna förändrats något sedan förra året. Läkaren har dock gott hopp om att mjölken ska växa bort eftersom hon tål steg ett på provokationen med tex stek i smör och så.

Viktuppgången är tyvärr inte strålande men håller sig på nedre skalan av vad som är ok.
Tråkigt när man inte får ha kvar den man är nöjd med.
Ang mjölk så är det nog ganska ofta som det växer bort, har flera i släkten som det gjort det på. Ett par av dem är dock känsliga för laktos fortfarande men det är ju inte lika krångligt:)
(Svarar helt utan vetenskapliga bevis här nu och bara av egna upplevelser)
 
Plutt sov hela natten, så skönt att den dåliga sömnen gett med sej nu när tänderna spruckit igenom:bow: Lite svalare inatt också och det gör nog sitt till.

Tycker det känns som att jag äntligen börjar komma ikapp den enorma tröttheten after allt som hänt de senaste 2åren. Har känts som att jag inte hunnit med nånting och dagarna rusat iväg, men nu har vi kommit in i en skön lunk där dagarna verkligen har sina 24h.
 
Idag har cornelis feber och diarre här på kreta, jättehängig så vi la oss i sängen igen för en stund sen och sover fmvila! Dessutom kräktes han slem inatt. Han har varit lite hostig och slemmig senaste veckorna, inte extremt och har varit pigg ändå. Men är det inte bättre så får jag ringa barnkliniken på fredag när vi är hemma. Blir han sämre här får vi såklart uppsöka läkare redan här. Har med mig några extra tetror med ersättning samt vätskeersättning så hoppas han får i sig lite vätska i alla fall!
 
Idag har cornelis feber och diarre här på kreta, jättehängig så vi la oss i sängen igen för en stund sen och sover fmvila! Dessutom kräktes han slem inatt. Han har varit lite hostig och slemmig senaste veckorna, inte extremt och har varit pigg ändå. Men är det inte bättre så får jag ringa barnkliniken på fredag när vi är hemma. Blir han sämre här får vi såklart uppsöka läkare redan här. Har med mig några extra tetror med ersättning samt vätskeersättning så hoppas han får i sig lite vätska i alla fall!
Usch.. Krya på sej:heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 971
Svar
1 372
· Visningar
74 561
Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
17 827
Senast: bollen__
·
Utrustning Gekås ny påsar (de stora) har väldigt dålig hållbarhet. Vad ska man köpa i stället till rimligt pris. Ska klara 9 kg hösilage.
Svar
19
· Visningar
924
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp