Vårföräldrar 2018 del 3

Hade föräldragruppen över igår på fika och lek. Känns bra att fortsätta hålla kontakten :)
Kul :) Vår grupp har typ aldrig setts utöver träffarna vi hade i höstas. Och till och med där blev det fler och fler avhopp ju längre tiden gick. Har umgåtts med en mamma där ifrån mycket i alla fall men nu har hon börjat jobba!

Denna veckan som gått har jag verkligen haft så tråkigt, inga av våra "aktiviteter" har ju börjat än. Öppna förskolan har inte vart öppen, de mammor jag brukar umgås med har antingen börjat jobba, vart bortresta eller haft sjuka barn. Så jag och W har typ bara lekt och gått promenader men det blir väldigt långtråkigt att göra det hela veckan. Men nu hoppas jag att vi kan hitta på lite mer saker denna veckan som kommer :up:
Sen får vi nog försöka styra upp sömnen igen, nu efter jul- och nyårshelgen har våra rutiner helt försvunnit. Just nu ligger t.ex W och sover, vilket egentligen är alldeles för sent. Får se hur detta kommer gå ikväll :o
 
Åh, vårt BVC anordnade inga föräldragrupper :( Och mammagruppen på MVC var när jag jobbade så jag kunde inte gå.. Sen blev det tokvärmeböljan och jag fick förlossningsdepression. MEN nu har jag tagit tag i det själv via den där rullavagn.se så nu har jag fått kontakt med några mammor med barn i samma ålder. Känns kul, och lite läskigt!
Men jag inser att jag har ett behov av att umgås med just kvinnor som fått barn just nu. Skulle behöva prata mer om förlossningen, även om den bara var positiv så finns behovet att prata mer om det största som hänt i mitt liv ❤️
Just det, har ju glömt att dela med mig här. Men det är ju ett tag sen nu ;)
 
@Pengy och @Linn-Nora
Vårt bvc har också slutat ordna :( MVC hade inget heller. Öppna förskolan i kyrkan klev dock in då och ordnade en fast grupp så vi har träffats en gång i veckan där under hösten. Mer fika än satta teman (som det var när jag gick via bvc med storebror) men det gjorde det lättare att knyta kontakter då. Öppna förskolan överlag är ju super för att lära känna folk! Är dock dålig på att ta nya bekantskaper "ur sitt sammanhang" sas och börja umgås mer privat.
Här drar öppna förskolan (och mammaträningen också förhoppningsvis) igång v. 3. Kommande vecka blir dock späckad ändå tror jag med plugg och kursträff (tenta+redovisning), skönt att stora sonen börjar hos dagmamman igen imorgon.
 
Åh, vårt BVC anordnade inga föräldragrupper :( Och mammagruppen på MVC var när jag jobbade så jag kunde inte gå.. Sen blev det tokvärmeböljan och jag fick förlossningsdepression. MEN nu har jag tagit tag i det själv via den där rullavagn.se så nu har jag fått kontakt med några mammor med barn i samma ålder. Känns kul, och lite läskigt!
Men jag inser att jag har ett behov av att umgås med just kvinnor som fått barn just nu. Skulle behöva prata mer om förlossningen, även om den bara var positiv så finns behovet att prata mer om det största som hänt i mitt liv ❤️
Just det, har ju glömt att dela med mig här. Men det är ju ett tag sen nu ;)

Du bodde väll i Göteborg? Vi kan ju kolla genom PM om vi bor nära varann? Så ifall kanske vi skulle kunna ses nån gång :)
 
Hur många timmar sover era per dygn nu? H sover två gånger på dagen, vardera ca en timme. På natten sover han inte mer än 10 timmar. Han skulle alldeles säkert kunna tänka sig att sova mer på dagen, men då blir väl nattsömnen ännu kortare. Kan acceptera att bli väckt 04:30, men köper inte att ungen då ska sova bort hela dagen.:cautious:
 
Hur många timmar sover era per dygn nu? H sover två gånger på dagen, vardera ca en timme. På natten sover han inte mer än 10 timmar. Han skulle alldeles säkert kunna tänka sig att sova mer på dagen, men då blir väl nattsömnen ännu kortare. Kan acceptera att bli väckt 04:30, men köper inte att ungen då ska sova bort hela dagen.:cautious:
14 timmar kanske? 12h på natten, kanske lite mindre. Dagtid har hon sovit lite kortare pass och mer oregelbundet senaste veckorna, men 2-3 gånger. Får se hur det blir nu när vi är tillbaka i vardagen.
 
Hur många timmar sover era per dygn nu? H sover två gånger på dagen, vardera ca en timme. På natten sover han inte mer än 10 timmar. Han skulle alldeles säkert kunna tänka sig att sova mer på dagen, men då blir väl nattsömnen ännu kortare. Kan acceptera att bli väckt 04:30, men köper inte att ungen då ska sova bort hela dagen.:cautious:
O sover en timme på förmiddagen och nån timme på eftermiddagen. Sen sover han gärna nån timme runt 18, men det försöker jag undvika.
Nattetid sover han typ 21-07 med ett litet uppvak mitt i natten där han somnar om så fort jag lägger honom hos oss
 
Hur många timmar sover era per dygn nu? H sover två gånger på dagen, vardera ca en timme. På natten sover han inte mer än 10 timmar. Han skulle alldeles säkert kunna tänka sig att sova mer på dagen, men då blir väl nattsömnen ännu kortare. Kan acceptera att bli väckt 04:30, men köper inte att ungen då ska sova bort hela dagen.:cautious:

Det var tidiga mornar:nailbiting: Här sovs det vanligtvis ca 20-07 på natten. Dagtid varierar fortfarande men oftast 20-30 min på fm samt em. Möjligtvis en till kortare sovstund på em.. ibland sover hon längre men det brukar inte påverka nattsömnen förutsatt att det sker innan ca17/18.
 
Här kämpar vi med jobbiga nätter just nu pga tänder... Två till i överkäken har bestämt sig för att dyka upp lagom till att jag börjar jobba och dessutom i en helt ny tjänst! Idag har bebis dock fått i sig betydligt mer mat än dagarna innan (hon vill inte äta vilket gör att hon inte kan sova) så jag håller tummarna för en bättre natt!

I förra veckan hade vi kommit iordning så fint med att pappan tog nätterna och hon tyckte det var ok med bara vatten om hon vaknade, men nu har det ammats en hel del för att hon öht ska sova... Får se hur det utvecklar sig.
 
Hur många timmar sover era per dygn nu? H sover två gånger på dagen, vardera ca en timme. På natten sover han inte mer än 10 timmar. Han skulle alldeles säkert kunna tänka sig att sova mer på dagen, men då blir väl nattsömnen ännu kortare. Kan acceptera att bli väckt 04:30, men köper inte att ungen då ska sova bort hela dagen.:cautious:

W sover vanligtvis mellan 19-06 så det är ju 11 timmar och sen brukar han sova sammanlagt kanske 2-3 h under dagen.
 
14 timmar kanske? 12h på natten, kanske lite mindre. Dagtid har hon sovit lite kortare pass och mer oregelbundet senaste veckorna, men 2-3 gånger. Får se hur det blir nu när vi är tillbaka i vardagen.

O sover en timme på förmiddagen och nån timme på eftermiddagen. Sen sover han gärna nån timme runt 18, men det försöker jag undvika.
Nattetid sover han typ 21-07 med ett litet uppvak mitt i natten där han somnar om så fort jag lägger honom hos oss

Det var tidiga mornar:nailbiting: Här sovs det vanligtvis ca 20-07 på natten. Dagtid varierar fortfarande men oftast 20-30 min på fm samt em. Möjligtvis en till kortare sovstund på em.. ibland sover hon längre men det brukar inte påverka nattsömnen förutsatt att det sker innan ca17/18.

W sover vanligtvis mellan 19-06 så det är ju 11 timmar och sen brukar han sova sammanlagt kanske 2-3 h under dagen.

Tack för svar! Då sover H inte så mycket mindre, men vaknar klart tidigast. Jag var också otroligt morgonpigg som barn, så äpplet föll väl inte så långt från trädet. :pJulhelgen tog han sovmorgon till 06:30, men då hade han varit sjuk. Nu är vi tillbaka på 04:30-05:00.
 
Tack för svar! Då sover H inte så mycket mindre, men vaknar klart tidigast. Jag var också otroligt morgonpigg som barn, så äpplet föll väl inte så långt från trädet. :pJulhelgen tog han sovmorgon till 06:30, men då hade han varit sjuk. Nu är vi tillbaka på 04:30-05:00.
Vågar jag skriva att 8 är standard här...?
 
Bara för att jag skrev att O tar natt runt 21, så är ungen fortfarande vaken :banghead:
Superpigg och jätteglad :crazy:
 
Min skrutta somnar oftast vid 19-20 och har natt till kl 6-7:30. Oftast blir hon väckt, antingen av brorsan eller av att jag smyger ur sängen. Känns ofta som hon inte sovit klart natten då hon ofta är trött ganska snart igen. Om hon fick sova ostört tror jag hon skulle sova 12-13 timmar på natten (med korta uppvak för snutt).

Sedan sover hon oftast 2 ggr på dagen. Alltifrån 30-90 min per gång. Ibland längre. Är det bara korta sovperioder tar hon gärna en tredje tupplur om tillfälle ges. Men hon har inte tid att somna efter att storebror kommit från förskolan. Så ibland är hon vaken från kl 14 till kl 19 eller 20.

Hennes sömn är ofta mitt dåliga samvete.
 
Vågar jag skriva att 8 är standard här...?

Vad skönt, jag hoppas du inte jinxat nu. :)

Kl 8 är H redo för sin första sovstund. När jag tänker efter var det i samband med omställningen till vintertid som H började med sina hutlöst tidiga mornar. Vi kör alltså fortfarande sommartid här. :p
 
På tal om sömn så har jag jätteproblem med att natta just nu och det gör mig så frustrerad Det ända som funkar för mig just nu är vagnen och den går ju an att använda på dagarna. Med sambon går de jättebra, han och W kan typ lägga sig tillsammans i sängen och sen efter typ 10 minuter sover han. På natten brukar han vakna vid ca. 01-02 tiden och sambon brukar då få honom att somna om utan mat men för mig tar det så lång tid att få honom att somna så de brukar sluta med att han "kommer på" att han nog är hungrig så då måste vi ge mat för han bara skriker och kan inte komma till ro. Har lust att lämna över allt till sambon vad gäller nattningar men känns inte rätt att han ska ta alla uppvak på natten när han jobbar. :p Nått positivt är i alla fall att han börjat sova lite längre på morgonen, ungefär till kl. 07, ibland strax efter. :up:
 
Imorse lyckades jag söva om H så att han sov till 06:40. Stort misstag. Han blev trött punktligt kl 08:00, men sov bara en kvart nu på förmiddagen, resten av tiden konstant gnäll. Rutiner är till för att hållas och det är faktiskt helt okej att vakna 04:30 om det innebär en glad bebis.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 829
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 327
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
14
· Visningar
1 004
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 923
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp