Det är väl snarare oviktigt för mig med etiketter.
Det framgår inte, det verkar snarast som tvärtom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är väl snarare oviktigt för mig med etiketter.
Så man kan vara feminist och vara manshatande. Eh. Ok då fortsätter jag att vara inte feminist då.Det kan väl bara dom själva svara på. Om dom står för jämlikhet och allt det där så är dom väl feminister![]()
Det är alltså Ingen alls som sagt sig vara emot ett jämställt samhälle, vilket du ville påskina.
Vad med denna kompletta besatthet att alla levande människor ska vilja placera sig i feministfacket?
Den här tråden tyder på det motsatta.
Så man kan vara feminist och vara manshatande. Eh. Ok då fortsätter jag att vara inte feminist då.
Ja men hur du per definition får ihop att hata ett kön pga deras kön och jämställdhet osv fungerar inte för mig. Så tack men nej tack.Bara för att det finns vissa feminister som är manshatare så betyder ju inte det att alla måste hata män bara för att dom är feminister. Jag är feminist och jag är inte manshatare och det funkar finfint!
Så man kan vara feminist och vara manshatande. Eh. Ok då fortsätter jag att vara inte feminist då.
Ja men hur du per definition får ihop att hata ett kön pga deras kön och jämställdhet osv fungerar inte för mig. Så tack men nej tack.
Ja men hur du per definition får ihop att hata ett kön pga deras kön och jämställdhet osv fungerar inte för mig. Så tack men nej tack.
Men varför känner du att du ska kunna identifiera dig med varenda en som kallar sig feminist? Då kan du ju inte kalla dig själv någonting i slutändan bara för att du stöter på någon som gör eller tycker något du inte gillar.
Då är ju feminism exakt precis det du pratar om! Det är precis det som feminismen handlar om. Att få vara sig själv, äga sina egna val och att kämpa för ett jämställt samhälle!![]()
Och därför är det onödigt att slänga på sig en -ism bara för att. Då blir man associerad med gruppen i stort och litet och om man inte känner ett behov eller vilja av det så struntar man i det. Jag känner inget behove av att identifiera mig med feminism så därför gör jag inte det.Exakt. Och det blir väldigt svårt att identifiera sig som människa eftersom det finns idioter till människor. Men bara för att det finns många idioter som är människor så betyder inte det att en måste identifiera sig med dessa för att få kalla sig människa.
Men varför känner du att du ska kunna identifiera dig med varenda en som kallar sig feminist? Då kan du ju inte kalla dig själv någonting i slutändan bara för att du stöter på någon som gör eller tycker något du inte gillar.
Exakt. Och det blir väldigt svårt att identifiera sig som människa eftersom det finns idioter till människor. Men bara för att det finns många idioter som är människor så betyder inte det att en måste identifiera sig med dessa för att få kalla sig människa.
så varför har du problem (?) med att jag inte vill kalla mig feminist?
Och därför är det onödigt att slänga på sig en -ism bara för att. Då blir man associerad med gruppen i stort och litet och om man inte känner ett behov eller vilja av det så struntar man i det. Jag känner inget behove av att identifiera mig med feminism så därför gör jag inte det.
Exakt. Och det blir väldigt svårt att identifiera sig som människa eftersom det finns idioter till människor. Men bara för att det finns många idioter som är människor så betyder inte det att en måste identifiera sig med dessa för att få kalla sig människa.
Och därför är det onödigt att slänga på sig en -ism bara för att. Då blir man associerad med gruppen i stort och litet och om man inte känner ett behov eller vilja av det så struntar man i det. Jag känner inget behove av att identifiera mig med feminism så därför gör jag inte det.
Jag vill inte associeras med vissa delar och individer/rörelser inom det och det fyller ingen funktion för mig att göra det. Varför ska jag kalla mig feminist om det inte bidrar med något positivt men jag känner att det kan vara negativt.Men precis, det blir ju helknäppt.
Det finns människor som är idioter men de är inte idioter just på grund av att de är människor så jag fortsätter kalla mig människa.
Det finns kvinnor som är idioter men de är inte idioter pga sitt kön så jag fortsätter kalla mig kvinna.
Det finns hundmänniskor som är idioter men de är inte idioter pga sitt intresse så jag fortsätter kalla mig hundmänniska.
Det finns centerpartister som är idioter men de är inte idioter pga sin partitillhörighet så jag fortsätter kalla mig centerpartist.
Det finns feminister som är manshatare men de är inte manshatare för att de är feminister så jag fortsätter kalla mig feminist.
Alltså jag kan go on forever men orkar inte.
@durachiny
Jag har inte problem med dig, specifikt. Jag tycker bara att det är otroligt konstigt att säga att en står för det som feminism innebär, men ändå inte vill kalla sig feminist.